Αύξηση πωλήσεων κατά 60%, και εξαγωγών σε ποσοστό 18,7%, παρουσίασε στο πρώτο τετράμηνο φέτος η αλυσίδα ένδυσης -κλωστοϋφαντουργίας στη χώρα μας έναντι του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι, όπως αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ). Υπενθυμίζει ωστόσο, ότι στο πρώτο τετράμηνο πέρυσι, τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά στο μεγαλύτερο διάστημα, λόγω covid-19.
Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων διαμορφώθηκαν στο ποσό των 688 εκατ. ευρώ στο πρώτο τετράμηνο φέτος, από 429 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με τον ΣΕΠΕΕ να σημειώνει ότι «σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς η πορεία του Μαΐου επηρεάστηκε αρνητικά από την αύξηση του κόστους της ενέργειας, την ακρίβεια και τον πόλεμο στην Ουκρανία».
Ανοδος των εξαγωγών
Θετικό πρόσημο έφεραν στο πρώτο τετράμηνο φέτος και οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης –κλωστοϋφαντουργίας και ανήλθαν σε 772 εκατ. ευρώ στο πρώτο τετράμηνο φέτος από 650 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021. «Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν αύξηση 22,8%, της κλωστοϋφαντουργίας 32%, ενώ του βαμβακιού σημείωσαν άνοδο 5%», επισημαίνει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ.
Την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, αύξηση κατά 45% παρουσίασαν και οι εισαγωγές ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας στη χώρα μας και ανήλθαν στο πρώτο τετράμηνο φέτος σε 1,16 δισ. ευρώ, από 797 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. «Η αύξηση των εισαγωγών ενδυμάτων άγγιξε το 42%, ενώ της κλωστοϋφαντουργίας το 55%», διευκρινίζει ο ΣΕΠΕΕ.