Οι τιμές των τροφίμων δεν αυξάνονται τόσο γρήγορα όσο το προηγούμενο διάστημα, ανεβάζοντας έτσι το συνολικό ποσό που μπορούν να ξοδέψουν οι πελάτες των σούπερ μάρκετ, είπε ο επικεφαλής της αλυσίδας Sainsbury’s. Το σούπερ μάρκετ σημείωσε αύξηση σχεδόν 10% στην αξία των προϊόντων που πούλησε τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο.
Η συγκράτηση της ανόδου των τιμών οφείλεται εν μέρει στον καλύτερο καιρό και στον αντίκτυπο των αργιών. Ο διευθύνων σύμβουλος Σάιμον Ρόμπερτς είπε στο BBC ότι η Sainsbury’s είχε «δεσμευτεί πλήρως» να συγκρατήσει τις τιμές.
Οι τιμές των τροφίμων στη Βρετανία αυξήθηκαν απότομα τον τελευταίο χρόνο, αλλά ορισμένες τιμές χονδρικής μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες και τα σούπερ μάρκετ κατηγορήθηκαν ότι διατήρησαν τις τιμές υψηλότερες από ό,τι έπρεπε, πλήττοντας τον προϋπολογισμό των των πελατών. Η Sainsbury’s υπερασπίστηκε το ρεκόρ της, λέγοντας ότι έχει διατηρήσει τις τιμές όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των τιμών σε βασικά είδη όπως το ψωμί, το βούτυρο, το γάλα και το χαρτί υγείας.
Οι τιμές για τα εκατό πιο δημοφιλή είδη σούπερ μάρκετ ήταν τώρα χαμηλότερες από ό,τι ήταν τον Μάρτιο, είπε ο επικεφαλής της αλυσίδας, παρά το γεγονός ότι οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν γενικότερα. «Διαθέτουμε όλη μας την ενέργεια και εστιάζουμε στην καταπολέμηση του πληθωρισμού», είπε ο κ. Ρόμπερτς και πρόσθεσε ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων «άρχιζε να υποχωρεί».
Η πτώση του πληθωρισμού των τροφίμων σημαίνει ότι οι τιμές εξακολουθούν να αυξάνονται αλλά με βραδύτερο ρυθμό από το πρόσφατο παρελθόν.
Ο ανταγωνισμός
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) εξετάζει επί του παρόντος εάν ο ανταγωνισμός στον κλάδο των σούπερ μάρκετ λειτουργεί αποτελεσματικά για να διατηρήσει χαμηλά τις τιμές. Μια έκθεση της CMA για τις τιμές των καυσίμων που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα διαπίστωσε ότι οι πελάτες είχαν πληρώσει επιπλέον 6 pount ανά λίτρο καυσίμου στα σούπερ μάρκετ πέρυσι λόγω του ότι ο ανταγωνισμός “δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε”. Για τους τρεις μήνες από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, η Sainsbury’s πούλησε 11% περισσότερα είδη παντοπωλείου από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν μετρήθηκε με την αξία των αγαθών που πωλήθηκαν. Αλλά η αλυσίδα σούπερ μάρκετ είπε ότι οι πελάτες αγόραζαν επίσης περισσότερα είδη παντοπωλείου, μετρημένα με βάση τον όγκο.