Τα δύο κράτη εγκαινίασαν την πρώτη οδική γέφυρα ανάμεσά τους, η οποία συνδέει τις περιοχές πάνω από τον ποταμό Αμούρ. Η κατασκευή της γέφυρας είχε ολοκληρωθεί εδώ και δύο χρόνια, ωστόσο, τα εγκαίνιά της είχαν αναβληθεί εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η έναρξη του μακροχρόνιου σχεδίου, για το οποίο η πρώτη συμφωνία χρονολογείται από το 1995, συμβολίζει την προσέγγιση και την αύξηση του εμπορίου ανάμεσα στις δύο χώρες.

Η κατασκευή της γέφυρας μήκους ενός χιλιομέτρου και δύο λωρίδων κυκλοφορίας στοίχισε περίπου 19 δισεκατομμύρια ρούβλια (300 εκατομμύρια ευρώ), εκ των οποίων 14 δισεκατομμύρια για τη ρωσική πλευρά.

H γέφυρα προορίζεται αποκλειστικά για μεταφορές εμπορευμάτων, ενώ για τον πληθυσμό των δύο εκείνων πόλεων των περίπου 200.000 κατοίκων, κατασκευάζεται ένα διασυνοριακό τελεφερίκ, έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023, σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης.

Η Μόσχα και το Πεκίνο, που έχουν σύνορα μήκους 4.250 χιλιομέτρων κυρίως στον ποταμό Αμούρ, βρίσκονταν σε αντιπαράθεση εδώ και περισσότερα από τριάντα χρόνια αναφορικά με την οριοθέτηση των συνόρων τους στην περιοχή.

Οι εμπορικές συναλλαγές «ανθίζουν» μετά την εξομάλυνση των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατών στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όμως, πάντοτε προσέκρουαν στην περιοχή λόγω της έλλειψης υποδομών για μεταφορές.

Τα τελευταία χρόνια, η ρωσική πλευρά δημιούργησε ένα εργοστάσιο της Gazprom, που παρουσιάστηκε ως ένα από τα σημαντικότερα στον κόσμο όσον αφορά την επεξεργασία φυσικού αερίου και ένας κρίκος στον ρωσοκινεζικό αγωγό αερίου Power of Siberia, καθώς και ένα πετροχημικό εργοστάσιο της Sibur.

Τον Απρίλιο, η κατασκευή σιδηροδρομικής γέφυρας επί του Αμούρ, που συνδέει την Κίνα και τη Ρωσία, ολοκληρώθηκε στην εβραϊκή Αυτόνομη Περιφέρεια (Όμπλαστ) που έχει διοικητικό κέντρο το Μπιρομπιτζάν, 500 χιλιόμετρα στα ανατολικά. Αυτή αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Αύγουστο, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.