Reuters Breakingviews
Η Ελλάδα ακολουθεί μια συνετή προσέγγιση στο πιο εμβληματικό φλερτ της αγοράς μετοχών από την κρίση χρέους της το 2009.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που ελέγχεται κατά 55% από το ελληνικό κράτος, κέρδισε την έγκριση να προσφέρει το 30% των μετοχών του μεταξύ 7 ευρώ και 8,2 ευρώ ανά μετοχή, υποδηλώνοντας κεφαλαιοποίηση μεταξύ 2,1 δισ. ευρώ και 2,4 δισ. ευρώ.
Με καθαρό χρέος 405 εκατομμυρίων ευρώ στα τέλη Σεπτεμβρίου και 460 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά μερίσματα που οφείλονται στους επενδυτές πριν από την IPO από τότε έως τώρα, ο φορέας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου θα έχει εταιρική αξία περίπου 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αυτό δεν είναι υπερβολικό. Με 7,6 φορές το ετήσιο EBITDA του 2023, περίπου 430 εκατομμυρίων ευρώ, η αποτίμηση του ΔΑΑ φαίνεται φθηνή σε σύγκριση με τα μέσα υστερούντα πολλαπλάσια περίπου 11 για τον κλάδο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους Breakingviews με βάση τα δεδομένα LSEG.
Αυτό θα εξασφαλίσει μια ομαλή απογείωση στην αγορά. Οι υφιστάμενοι μέτοχοι θα φύγουν ούτως ή άλλως ευχαριστημένοι: τα γενναιόδωρα μερίσματα πριν από την IPO θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι η ελληνική κυβέρνηση θα λάβει έως και 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ με την πώληση, διατηρώντας παράλληλα το δάχτυλό της στην εταιρεία του αεροδρομίου.