Η Seanergy Maritime Holdings Corp. ανακοίνωσε σήμερα (6/3) τα οικονομικά αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2024 και του οικονομικού έτους 2024, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά τη στρατηγική της ικανότητα και την αποτελεσματικότητα της στον τομέα της ναυτιλίας.

Πιο συγκεκριμένα, για το 2024, η Εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη 43,5 εκατ. δολαρίων, ενισχυμένα από μια ισχυρή στρατηγική τοποθέτησης στον τομέα των Capesize πλοίων, παρά τις πιέσεις από τις πτωτικές τάσεις της ναυλαγοράς στο τέλος του έτους. Η καθαρή κερδοφορία για το 2024 αποτελεί ρεκόρ για την εταιρεία, με τα καθαρά κέρδη του τέταρτου τριμήνου να ανέρχονται σε 6,6 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, λόγω των μειωμένων ναύλων.

Η εταιρεία συνεχίζει να επιδεικνύει υπεραπόδοση, με το ημερήσιο TCE (Time Charter Equivalent) του στόλου της να διαμορφώνεται στο 25.063 δολάρια για το 2024, αυξημένο κατά 11% σε σχέση με τον δείκτη BCI, που διαμορφώθηκε στα 22.593 δολάρια ανά ημέρα. Η απόδοση αυτή, επιβεβαιώνει την στρατηγική της Seanergy, η οποία έχει επικεντρωθεί στον τομέα των Capesize, όπου οι παραγγελίες για νέα πλοία παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, προσφέροντας έναν στρατηγικό πλεονέκτημα για την εταιρεία.

Παρά τη μείωση του προσαρμοσμένου EBITDA για το τέταρτο τρίμηνο, το οποίο ανήλθε σε 20,4 εκατ. δολάρια έναντι 23,9 εκατ. δολαρίων το 2023, τα συνολικά αποτελέσματα για το 2024 αποδεικνύουν την ανθεκτικότητα και τη στρατηγική διαφοροποίηση της εταιρείας. Τα συνολικά μερίσματα για το 2024 ανήλθαν σε 0,76 δολάρια ανά μετοχή, ή περίπου 15,6 εκατ. δολάρια συνολικά, προσφέροντας μια ετήσια μερισματική απόδοση που πλησιάζει το 11% για τους μετόχους της.

Η Εταιρεία συνέχισε την επενδυτική της πορεία το 2024, με επενδύσεις ύψους 138 εκατ. δολαρίων για την ενίσχυση του στόλου της, μέσω της απόκτησης νέων πλοίων, όπως τα δύο ιαπωνικά πλοία, M/V Meiship και M/V Blueship, αυξάνοντας την ικανότητά της να ανταγωνίζεται με επιτυχία στον τομέα των μεγάλων φορτηγών πλοίων.

Παράλληλα, η χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας παραμένει ισχυρή, με ταμειακά διαθέσιμα ύψους 34,9 εκατ. δολάρια και χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις 257,6 εκατ. δολάρια, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα της σε ένα δυναμικό και ασταθές περιβάλλον της ναυλαγοράς.

Η στρατηγική της Seanergy συνεχίζει να επικεντρώνεται στην εξασφάλιση υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους της, με τη σωστή τοποθέτηση στον τομέα των Capesize και την ανάπτυξη του στόλου της μέσω στοχευμένων αγορών και στρατηγικών συνεργασιών. Οι προβλέψεις για το 2025 δείχνουν ότι η ναυλαγορά αναμένεται να παραμείνει ισχυρή, με τα FFAs να υποδεικνύουν μια σημαντική βελτίωση της αγοράς στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Η Seanergy συνεχίζει να δείχνει ότι η προσήλωσή της στην στρατηγική της να εστιάζει στον τομέα των μεγάλων φορτηγών πλοίων Capesize αποφέρει αξιόλογα αποτελέσματα, με τον στόλο της να προσφέρει υψηλές αποδόσεις και την εταιρεία να ενισχύει την αξία για τους μετόχους της. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 21 πλοία (2 Newcastlemax και 19 Capesize), με συνολική μεταφορική ικανότητα φορτίου 3.803.918 dwt. και με μέση ηλικία στόλου τα 13,7 περίπου έτη.

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος δήλωσε:

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ένα ακόμη κερδοφόρο τρίμηνο για τη Seanergy, χάρη στη στρατηγική μας τοποθέτηση αποκλειστικά στον τομέα των Capesize. Παρά τις πτωτικές τάσεις της ναυλαγοράς στο τέλος του έτους, ο στόλος μας σημείωσε ημερήσιο TCE ύψους 23.179 δολαρίων, ξεπερνώντας κατά 27% τον μέσο όρο του δείκτη BCI που διαμορφώθηκε στα 18.300 δολάρια, πετυχαίνοντας καθαρά κέρδη 6,6 εκατ. δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Έτσι, ολοκληρώνουμε μια χρονιά-ρεκόρ, σημειώνοντας συνολικά καθαρά κέρδη 43,5 εκατ. δολάρια, ενώ η απόδοση του στόλου μας ξεπέρασε τον δείκτη κατά 11%, καταγράφοντας ημερήσιο TCE 25.063 δολάρια, έναντι του μέσου όρου του δείκτη BCI, που διαμορφώθηκε στα 22.593 δολάρια ημερησίως.

Η ισχυρή απόδοση στους μετόχους μας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 επιβεβαιώνει την επιλογή μας να επικεντρωθούμε στον κλάδο των Capesize. Ενώ οι παραγγελίες για νεότευκτα φορτηγά πλοία μικρότερου μεγέθους έχουν αυξηθεί σημαντικά, στον τομέα των Capesize παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, κάτι που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων εταιρειών.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, αναμένουμε το ημερήσιο TCE να κυμανθεί περίπου στα 13.400 δολάρια, λόγω της εποχιακής αδυναμίας της Capesize αγοράς. Παρόλα αυτά, παραμένουμε περίπου 44% υψηλότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο του BCI που έχει κυμανθεί περίπου στα 9.300 δολάρια ανά ημέρα. Παράλληλα, μέρος του στόλου μας είναι δεσμευμένο σε ναυλώσεις σταθερού ναύλου στα 22.100 δολάρια την ημέρα, ενώ οι τιμές των FFAs υποδεικνύουν μια σημαντικά βελτιωμένη αγορά στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Το 2024, παραμένοντας πιστοί στο αναπτυξιακό μας πλάνο, ενισχύσαμε τον στόλο μας μέσω στοχευμένων αγορών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, διατηρώντας παράλληλα έναν υγιή ισολογισμό ενώ μεγιστοποιήσαμε την μερισματική απόδοση των μετόχων μας. Ανακοινώσαμε συνολικά μερίσματα ύψους 0,76 δολαρίων ανά μετοχή, που ισοδυναμούν με μια ετήσια μερισματική απόδοση ύψους περίπου 11%. Παράλληλα, προχωρήσαμε σε επαναγορά 226.826 μετοχών κατά το τέταρτο τρίμηνο, με μέση τιμή 9,44 δολάρια ανά μετοχή, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την αξία για τους μετόχους μας.

Το 2024 και 2025 μέχρι στιγμής, έχουμε ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 138,0 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων υψηλής ποιότητας, επεκτείνοντας τον στόλο μας σε 21 φορτηγά πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα πάνω από 3,8 εκατ. τόνους.

Επιπλέον, η χρηματοοικονομική μας θέση παραμένει ισχυρή, με το ποσοστό δανεισμού να κυμαίνεται περίπου στο 45% σε σχέση με την τρέχουσα εμπορική αξία του στόλου μας, ενισχύοντας τη σταθερότητά μας μακροπρόθεσμα στο δυναμικό περιβάλλον της ναυλαγοράς.

Για το υπόλοιπο του 2025, προβλέπεται περαιτέρω μείωση του ρυθμού αύξησης του παγκόσμιου στόλου Capesize στο 1,4% ετησίως, ευνοώντας περεταίρω την ναυλαγορά. Παρά το αδύναμο ξεκίνημα του έτους, παρατηρούμε σημαντική άνοδο στις τιμές της spot αγοράς και των FFAs τις τελευταίες εβδομάδες, υποδεικνύοντας θετική πορεία για τους επόμενους μήνες. Οι αξίες των πλοίων παρέμειναν σταθερές, γεγονός που αποδεικνύει τα ευνοϊκά θεμελιώδη της Capesize αγοράς.

Μακροπρόθεσμα, ο συνδυασμός των αυξημένων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και βωξίτη από τον Ατλαντικό, του ιστορικά χαμηλού αριθμού παραγγελιών για νεότευκτα πλοία και των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών, εκτιμάται ότι θα διασφαλίσει ένα σταθερό περιβάλλον στην αγορά. Ένας σημαντικός παράγοντας που αναμένουμε να ενισχύσει σημαντικά τη μεταφορική ζήτηση είναι η έναρξη, εντός του 2025, του πολυαναμενόμενου έργου εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στο Simandou στη Γουινέα. Ταυτόχρονα, η παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια συνεχώς αυξάνεται, καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη απαιτούν σταθερές ενεργειακές πηγές. Παρά τη στροφή προς άλλες μορφές ενέργειας, ο άνθρακας παραμένει κρίσιμος σε παγκόσμιο επίπεδο, υποστηρίζοντας τη συνεχιζόμενη ζήτηση για Capesize πλοία, με την Ασία να αυξάνει τις εισαγωγές της.

Η Seanergy βρίσκεται σε εξαιρετική θέση για να επωφεληθεί από αυτές τις ευνοϊκές δυναμικές μακροπρόθεσμα, εστιάζοντας στην υλοποίηση των στρατηγικών της στόχων, ενώ παράλληλα συνεχίζει να ανταμείβει σημαντικά τους μετόχους της».

Διαβάστε ακόμη: