Με νέο ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης αναμένεται να κλείσει το 2025 για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, όπως επισημάνθηκε σε ενημερωτική εκδήλωση στην Αθήνα.

Η εταιρεία προβλέπει ότι η χρονιά θα ολοκληρωθεί με 37 εκατομμύρια επιβάτες, καθώς στο δεκάμηνο έχουν ήδη διακινηθεί 35,2 εκατομμύρια, περίπου ένα εκατομμύριο περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι, καταγράφοντας άνοδο 2,7% σε σχέση με το 2024. Από το 2016 – τελευταία χρονιά πριν την παραχώρηση – έως σήμερα, η συνολική επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατά 45%, αποτυπώνοντας τόσο τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού όσο και τις μεγάλες επενδύσεις που έχουν αλλάξει την εικόνα των αεροδρομίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Alexander Zinell, τόνισε ότι «η σταθερή ανοδική πορεία των αεροδρομίων αποδεικνύει τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και τη σημασία των επενδύσεων στις υποδομές».

Έκρηξη στη διεθνή κίνηση – 8η αγορά οι ΗΠΑ χωρίς απευθείας πτήσεις

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η αύξηση οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στη διεθνή επιβατική κίνηση, η οποία ενισχύθηκε κατά 3,5%, ενώ η κίνηση εσωτερικού παρέμεινε ουσιαστικά στάσιμη, κυρίως λόγω της Σαντορίνης και της σεισμικής δραστηριότητας στις αρχές της χρονιάς που επηρέασε τη ζήτηση.

«Αν δεν είχαμε το φαινόμενο της Σαντορίνης, θα καταλήγαμε με 37,5 εκατ. επιβάτες. Αυτό θα σήμαινε συνολική αύξηση 4–4,1% συγκριτικά με πέρυσι», σημείωσε ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής ανάπτυξης, υπογραμμίζοντας ότι το 81% των επιβατών στα 14 αεροδρόμια προέρχεται από το εξωτερικό.

Κορυφαία αγορά παραμένει το Ηνωμένο Βασίλειο, ακολουθούμενο από Γερμανία και Σκανδιναβία, παρά την πίεση που καταγράφεται στους επιβάτες από τη Σουηδία. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η πορεία της αγοράς των ΗΠΑ, που πλέον βρίσκεται στην 8η θέση με μερίδιο 2,7% ως πηγή επισκεπτών, χωρίς μάλιστα να υπάρχουν απευθείας πτήσεις προς τα περιφερειακά αεροδρόμια – η τροφοδότηση γίνεται μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

«Δεν πρόκειται για παροδικό φαινόμενο, αλλά για αγορά που χτίζουμε σταθερά», υπογράμμισε ο κ. Βήλος, αναφέροντας ότι μόνο στα Χανιά οι Αμερικανοί επισκέπτες αυξήθηκαν φέτος κατά 75%. Συνολικά, το 75,7% των ταξιδιωτών προέρχεται από την Ευρώπη, με στρατηγικό στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν σε όλο το έτος.

48 νέα δρομολόγια, 89 εταιρείες, 886 προορισμοί

Η Fraport Greece συνεργάζεται πλέον με 89 αεροπορικές εταιρείες και στα 14 αεροδρόμια, συνδέοντας την Ελλάδα με 40 χώρες και 886 προορισμούς. Μόνο το 2025 προστέθηκαν 48 νέα δρομολόγια, ενισχύοντας το δίκτυο συνδέσεων.

Από πλευράς μεριδίου αγοράς, στην κορυφή βρίσκονται:

  • Ryanair με 17%,
  • Aegean με 16%,
    και ακολουθούν:
  • EasyJet με 9%,
  • TUI με 8%,
  • Jet2 με 6%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, 12 από τους 14 προορισμούς που διαχειρίζεται καταγράφουν θετικό πρόσημο σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.

Εξαιρέσεις αποτελούν:

  • η Σαντορίνη, που αναμένεται να κλείσει με πτώση περίπου 15%,
  • η Μύκονος, η οποία σημειώνει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά κάμψη, με συνολική μείωση 6,5%.

Όπως εξήγησε ο κ. Βήλος, στην περίπτωση της Μυκόνου πρόκειται κυρίως για «διορθωτική» τάση μετά από μια μακρά περίοδο υπερ-ανάπτυξης, όπου το νησί κατέγραφε «καλπάζουσα» αύξηση κίνησης. Αντίθετα, μικρότεροι προορισμοί όπως το Άκτιο, η Σκιάθος και η Μυτιλήνη εμφανίζουν ισχυρές επιδόσεις, ακολουθώντας τη διεθνή τάση των ταξιδιωτών για πιο ήσυχους, λιγότερο κορεσμένους προορισμούς.

Νέος επενδυτικός κύκλος 200 εκατ. ευρώ στα 14 αεροδρόμια

Παράλληλα με την αυξημένη κίνηση, η Fraport Greece προχωρά σε νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της χωρητικότητας και τη βελτίωση των υπηρεσιών στα αεροδρόμια.

Μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί πάνω από 2 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, εκ των οποίων περίπου 500 εκατ. ευρώ αφορούσαν τις αρχικές υποχρεωτικές επενδύσεις. Η εταιρεία δαπανά επιπλέον 50 εκατ. ευρώ ετησίως για συντήρηση και στοχευμένες αναβαθμίσεις, ενώ στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται τα έργα αναβάθμισης των αεροδιαδρόμων, που χρηματοδοτούνται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Καλαμάτα: Το νέο μεγάλο στοίχημα της Fraport Greece

Επόμενος μεγάλος σταθμός για την εταιρεία είναι η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», που αποτελεί το νέο στρατηγικό project της Fraport.

Η παραχώρηση, διάρκειας 40 ετών, ξεκινά τον Ιανουάριο και υλοποιείται σε συνεργασία με εταιρείες των ομίλων Κοπελούζου και Κωνσταντακόπουλου. Ο σχεδιασμός προβλέπει:

  • νέο τερματικό σταθμό 9.000 τ.μ. (από 3.000 τ.μ. σήμερα),
  • ολοκλήρωση του έργου νωρίτερα από το 2028,
  • άμεσες παρεμβάσεις για βελτίωση της λειτουργίας του αεροδρομίου,
  • αξιοποίηση του υφιστάμενου terminal για άλλες χρήσεις.

Το συνολικό ύψος της επένδυσης αναμένεται να ξεπεράσει τα 75 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση των έργων, ο αερολιμένας θα μπορεί έως το 2030 να διπλασιάσει την κίνησή του, φτάνοντας σχεδόν τους 700.000 επιβάτες, από περίπου 380.000 σήμερα, αναβαθμίζοντας σημαντικά τη θέση της Μεσσηνίας στον τουριστικό χάρτη.

Διαβάστε ακόμη: