Σε πρωταθλητές της καραντίνας από άποψη τζίρου εξελίσσονται οι αλυσίδες λιανικής καθώς με βάση τα στοιχεία της IRI τα παραπάνω έσοδα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, τις εβδομάδες του δεύτερου «απαγορευτικού», έφτασαν τα 143,95 ευρώ.
Αναλυτικά με βάση τα δεδομένα που καταγράφει η IRI (https://www.iriworldwide.com/IRI/media/IRI-Clients/International/gr/COVID-19-Analysis-27-12-20.pdf), οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα, έως και τις 27 ξεπέρασαν τα 989,19 εκατ. ευρώ. Πέρυσι το ίδιο διάστημα με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν διαμορφωθεί στα 845,24 εκατ. ευρώ. Η αύξηση συνεπώς ήταν στο 17% και τα επιπλέον έσοδα έφτασαν τα 143,95 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι ο τζίρος αυτός εστιάστηκε σε τρόφιμα, καθαριστικά, είδη προσωπικής υγιεινής καθώς τα άλλα είδη δεν επιτρεπόταν να πουλιούνται στα σούπερ μάρκετ. Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι την εβδομάδα, όπου το υπόλοιπο λιανεμπόριο λειτουργούσε με τη μέθοδο της «παράδοσης εκτός», οι πωλήσεις δεν εμφάνισαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Πρόκειται γιαυτήν την εβδομάδα που έληξε στις 20 Δεκεμβρίου.
Μόνο την εβδομάδα που έληξε στις 27 Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις τους σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 αυξήθηκαν κατά 17,8%, στα 155,23 εκατ. ευρώ προσθέτοντας επιπλέον τζίρο 23,48 εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη 20,1% σημείωσε η κατηγορία των τροφίμων, οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν κατα΄14,7%, των ειδών προσωπικής υγιεινής και περιποίησης κατά 10,3% και κατά 12,5% όλες οι άλλες κατηγορίες.
Σε ότι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν κατά 15,9%, κατά 19,6% στη Θεσσαλονίκη, 16,9% στην Κεντρική Ελλάδα, 19,1% στη Βόρειο Ελλάδα, 18,6% στην Πελοπόννησο και 31,8% στην Κρήτη. Για άλλη μια φορά πρωταθλητές στην αύξηση τζίρου ήταν τα πολύ μεγάλα καταστήματα με 25,2%), και ακολούθησαν με 18,7% τα σούπερ μάρκετ, με 14,3% τα μεσαία σούπερ μάρκετ και 14,1% τα μικρά καταστήματα του κλάδου.