Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγόρησε την Google για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων στη διαφημιστική τεχνολογία, γνωστή ως adtech, και ενδέχεται να επιδιώξει τη διάλυση τμημάτων της επιχείρησης του τεχνολογικού γίγαντα για να κατευνάσει τις ανησυχίες του μπλοκ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ, κατέληξε σε ένα προκαταρκτικό συμπέρασμα ότι η Google κατέχει κυρίαρχη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά για διακομιστές διαφημίσεων εκδοτών και για εργαλεία αγοράς διαφημίσεων μέσω προγραμματισμού για τον ανοιχτό ιστό. Η Επιτροπή είπε επίσης ότι η Google έχει κάνει κατάχρηση αυτής της δεσπόζουσας θέσης τουλάχιστον από το 2014.

Η  Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google, θα έχει τώρα την ευκαιρία να διαβάσει τις ανησυχίες που διατύπωσε η επιτροπή και να υπερασπιστεί τη θέση της γραπτώς, καθώς και να ζητήσει προφορική ακρόαση για να παρουσιάσει τα σχόλιά της.

Η επιτροπή πρότεινε ότι η Google ενδέχεται να χρειαστεί να διαλύσει την επιχείρηση προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες που εγείρονται και, επομένως, να συμμορφωθεί με τους κανόνες ανταγωνισμού στο μπλοκ.

«Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι επομένως ότι μόνο η υποχρεωτική εκποίηση μέρους των υπηρεσιών της από την Google θα αντιμετώπιζε τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό», δήλωσε η επικεφαλής του τμήματος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager.

Αυτή θα ήταν η πρώτη φορά που η Επιτροπή θα ζητούσε να χωρίσει μέρος μιας επιχείρησης.

Λίγο μετά την είδηση η Google εξέδωσε μια άμεση δήλωση με τον αντιπρόεδρό της για παγκόσμιες διαφημίσεις, Dan Taylor, να λέει ότι «διαφωνούμε» με την ανακοίνωση της επιτροπής «και θα απαντήσουμε ανάλογα».

Ο Taylor τόνισε ότι η Google είναι αποφασισμένη να «δημιουργήσει αξία» για τους διαφημιστές σε μια «άκρως ανταγωνιστική» αγορά και είπε ότι «η έρευνα της επιτροπής επικεντρώνεται σε μια στενή πτυχή της διαφημιστικής μας επιχείρησης».

Συγκεκριμένα το στέλεχος ανέφερε ότι, «τα εργαλεία τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στις διαφημίσεις δίνουν τη δυνατότητα σε ιστότοπους και εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και διευκολύνουν επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες. Η Google παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία αξίας για τους συνεργάτες της στις εκδόσεις και τη διαφήμιση – αυτόν τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο. Η έρευνα της Επιτροπής, που δεν είναι καινούργια, εστιάζει σε ένα περιορισμένο εύρος των δράσεων μας στον τομέα της διαφήμισης. Διαφωνούμε με την θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα απαντήσουμε αναλόγως.»

Η αντιπρόεδρος της Επιτροπής Margrethe Vestager, η οποία ηγείται των αντιμονοπωλιακών δραστηριοτήτων της ΕΕ, δήλωσε, «Ανησυχούμε ότι η Google μπορεί να έχει νοθεύσει παράνομα τον ανταγωνισμό στον κλάδο της διαδικτυακής διαφήμισης, γνωστό και ως adtech». Είπε ότι η επιτροπή δεν είχε ακόμη καταλήξει σε οριστικό συμπέρασμα για την υπόθεση και αναμένει την απάντηση της Google.

«Είναι πολύ σπάνιο να ζητάμε εκχώρηση και δεν το έχουμε ζητήσει ακόμη», είπε η κ. Vestager.

Διαβάστε περισσότερα