Το Μαξίμου, σύμφωνα με πληροφορίες  παγώνει την έκδοση της ΚΥΑ με την οποία θα τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο για την επιβολή ειδικού τέλους ανά επιβάτη κρουαζιέρας που αποβιβάζεται στα λιμάνια με στόχο την καταπολέμηση του υπερτουρισμού.

«Η Σαντορίνη είναι ο υπ’ αριθμόν ένας πρέσβης για την ελληνική κρουαζιέρα στο εξωτερικό. Κράχτης θα το έλεγε κάποιος. Αν αυτό το νησί έχει πρόβλημα λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή τότε όπως καταλαβαίνετε δεν είναι δυνατόν να επιβαρυνθούν οι εταιρείες με το ειδικό τέλος κρουαζιέρας αφού ήδη τα έξοδα τους θα αυξηθούν με ενδεχόμενες αλλαγές δρομολογίων και πιθανές ακυρώσεις κρατήσεων», είπε κυβερνητικό στέλεχος που παρακολουθεί την εξέλιξη της υπόθεσης από κοντά.

Ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, στο περιθώριο της χθεσινής ημερίδας με θέμα: «Λιμένας Κέρκυρας: Πύλη Ανάπτυξης στην Τοπική Κοινωνία και Οικονομία. Η Συμβολή της Κρουαζιέρας» χωρίς να απαντήσει ευθέως ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει επικεντρωθεί σε άλλες προτεραιότητες, όπως η ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν εκφράσει έντονες αντιδράσεις, ειδικά λόγω της αναδρομικής ισχύος του μέτρου. Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων, κάπτεν Γιώργος Κουμπενάς, υπογράμμισε την ανάγκη για προσεκτικό σχεδιασμό στις αυξήσεις τελών, ώστε οι εταιρείες να έχουν τον απαιτούμενο χρόνο προσαρμογής.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα δεν αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά το 2025.

Την περασμένη Δευτέρα, ο Ιωάννης Μπρας Διευθύνων Σύμβουλος της Five Senses Consulting και Πρέσβης της Seatrade Cruise επισήμανε ότι η κυβέρνηση πρέπει να λάβει υπόψη το θέμα των τελών κρουαζιέρας και να εξετάσει το ενδεχόμενο να παρατείνει την ισχύ των τελών για μερικούς μήνες ή μέχρι το επόμενο έτος, προκειμένου να υπάρξει ανακούφιση στη βιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη: