Το πρώτο στο είδος του γιοτ που κινείται με κυψέλες καύσιμου υδρογόνου μόλις εγκατέλειψε τις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας Lürssen. Το σκάφος μήκους 114,2 μέτρων υλοποιήθηκε για λογαριασμό Ιάπωνα δισεκατομμυριούχου από το χώρο της μόδας και το design του έχει την υπογραφή του σχεδιαστή της Apple, Μαρκ Νιούσον.

Το superyacht «Project Cosmos» εντοπίστηκε πρόσφατα να μεταφέρεται από το ναυπηγείο της εταιρείας στο Ρέντσμπουργκ της Γερμανίας σε μια γειτονική εγκατάσταση ώστε να ξεκινήσει ο εξοπλισμός του.

Παλαιότερα γνωστό ως «Project 13759», το εξερευνητικού τύπου σκάφος έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του νωρίτερα φέτος, όταν το γυμνό κύτος του έπεσε για πρώτη φορά στη θάλασσα τον Μάρτιο.

Το πολυτελές σκάφος του Ιάπωνα ιδιοκτήτη, ο οποίος δεν κατονομάζεται, είναι ένα από τα πρώτα γιοτ στον κόσμο που είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου. Το «Project Cosmos» αποτελεί μια εξαιρετική απόδειξη της δέσμευσης της Lürssen για ναυτιλία χωρίς εκπομπές ρύπων. Έχοντας ήδη τη φήμη της πρωτοπορίας στη ναυτιλιακή μηχανική και την καινοτομία, η Lürssen άρχισε να εργάζεται στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου για γιοτ το 2009.

Το «Project Cosmos» είναι ένα από τα μεγαλύτερα πολυτελή γιοτ υπό κατασκευή. Διαθέτει προφίλ εξερευνητικού σκάφους, στο οποίο η υπερκατασκευή τοποθετείται προς τα εμπρός για να δημιουργήσει ένα μεγάλο πίσω κατάστρωμα, το οποίο περιλαμβάνει μια πισίνα και μια μεγάλη υποδοχή, η οποία προορίζεται ενδεχομένως για τη φιλοξενία ενός μεγάλου βοηθητικού σκάφους.

Επιπλέον, υπάρχει ένα ημισφαιρικό σαλόνι παρατήρησης με ένα ελικοδρόμιο στο κατάστρωμα κάτω από τη γέφυρα. Η εξωτερική σχεδίαση έχει την υπογραφή του Αυστραλού βιομηχανικού σχεδιαστή Μαρκ Νιούσον, του οποίου το απίστευτο χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει το Apple Watch ανάμεσα σε άλλα εξέχοντα προϊόντα. Το εσωτερικό του σκάφους είναι επίσης έργο του ίδιου.

Το αποκορύφωμα του «Project Cosmos» είναι το πρωτοποριακό σύστημα κίνησης, το οποίο χρησιμοποιεί πράσινη τεχνολογία κυψελών υδρογόνου. «Οι κυψέλες απαιτούν ελάχιστη συντήρηση και είναι πιο αποδοτικές από έναν κινητήρα ντίζελ, ο οποίος είναι ήδη ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος παραγωγής ενέργειας», εξηγεί ο Πίτερ Λάρσεν, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής ναυπηγικής εταιρείας.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί αποθηκευμένο υγρό υδρογόνο που τροφοδοτείται σε ένα συγκρότημα μεμονωμένων ηλεκτροδίων που χρησιμοποιούν υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Δεν εκπέμπονται επιβλαβείς για το περιβάλλον ρύποι όπως οξείδια αζώτου και θείου, αιθάλη και CO2 (αέρια του θερμοκηπίου) από το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το μόνο απόβλητο προϊόν που παράγεται είναι το νερό.

 

Αντί να χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο που είναι αποθηκευμένο σε δεξαμενές, το σύστημα μετάδοσης κίνησης υψηλής τεχνολογίας της Lürssen χρησιμοποιεί εύκολα διαθέσιμη μεθανόλη για την παραγωγή υδρογόνου. Η γερμανική ναυπηγική εταιρεία ισχυρίζεται ότι το σύστημα πράσινης πρόωσης του «Project Cosmos» θα επιτρέψει στον ιδιοκτήτη περισσότερες από 15 νύχτες χωρίς εκπομπές ρύπων όταν το σκάφος είναι αγκυροβολημένο και περισσότερα από 1.000 μίλια κρουαζιέρας χωρίς εκπομπές. Το πολυτελές superyacht αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον επόμενο χρόνο.

Διαβάστε ακόμη: