Τα έργα για τη διάνοιξη και κατασκευή των σηράγγων της Γραμμής 4 του Αθηναϊκού Μετρό εξελίσσονται με απίστευτη ταχύτητα. Σε δύο βασικούς κόμβους της πόλης – τους σταθμούς «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» – οι εργασίες προχωρούν εντατικά υπό την επιμέλεια του Ομίλου ΑΒΑΞ, μεταμορφώνοντας το υπόγειο τοπίο της πρωτεύουσας. Οι λήψεις με drone αποκαλύπτουν ένα εντυπωσιακό έργο που σχηματίζεται κάτω από το έδαφος, δείχνοντας το μέλλον της αστικής μετακίνησης.

Σταθμός «Δικαστήρια»: Κορυφαία Τεχνολογική Επανάσταση

  • Εκσκαφή και Δυναμική Ομαδική Εργασία:
    Στον σταθμό «Δικαστήρια», η εκσκαφή έχει ήδη φτάσει σε βάθος 26 μέτρων από τα συνολικά 35, δημιουργώντας μια κατασκευαστική ζώνη 1.600 τ.μ. – εκτενής σαν μισό γήπεδο ποδοσφαίρου ή τέσσερα γήπεδα μπάσκετ.
  • Ροή Εργασίας και Απομάκρυνση Χώματος:
    Από τον Ιούλιο του 2023, πάνω από 40 εργαζόμενοι έχουν αναλάβει καθημερινή εργασία για την απομάκρυνση έως και 1.000 τόνων χώματος. Με τη βοήθεια μεγάλων φορτηγών που εκτελούν έως και 35 δρομολόγια την ημέρα, μέχρι στιγμής έχουν απομακρυνθεί περίπου 40.000 κυβικά μέτρα χώματος.
  • Αναβάθμιση της Κοινωνικής Δικτύωσης:
    Ο ολοκληρωμένος σταθμός θα διευκολύνει την πρόσβαση στο δικαστικό συγκρότημα καθώς και στις γειτονικές περιοχές του Γκύζη και της Κυψέλης, προσφέροντας μια νεωτεριστική εμπειρία στην καθημερινή μετακίνηση.

Σταθμός «Ακαδημία»: Ο Κόμβος του Μελλοντικού Μετρό

  • Εκσκαφή σε Εξαιρετική Κλίμακα:
    Ο σταθμός «Ακαδημία», ο οποίος βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας ανάμεσα στο Πνευματικό Κέντρο και την Αθηναϊκή Τριλογία, έχει φτάσει σε βάθος 22 μέτρων από τα συνολικά 25. Ο όγκος της εκσκαφής είναι τόσο μεγάλος που συγκρίνεται με 26 πισίνες ολυμπιακού μεγέθους ή με ένα οικοδομικό τετράγωνο πολυκατοικιών 4όροφων.
  • Κόμβος Συνδέσεων:
    Ο σταθμός θα λειτουργήσει ως σημαντικός κόμβος μετακίνησης, προσφέροντας απρόσκοπτη σύνδεση με τη Γραμμή 2 μέσω μιας υπόγειας διάβασης 140 μέτρων. Παράλληλα, μια σήραγγα αποβαθρών μήκους 95 μέτρων εξυπηρετεί τους επιβάτες, με τις αποβάθρες να βρίσκονται 26 μέτρα κάτω από το επίπεδο της επιφάνειας. Ο κεντρικός χώρος του σταθμού, επιφάνειας 802 τ.μ., σχεδιάζεται να φιλοξενήσει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.
  • Εξειδικευμένη Κατασκευαστική Ομάδα:
    Μια ομάδα 30 επαγγελματιών εργάζεται αδιάκοπα, εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνικές εκσκαφής, για να δημιουργήσει το μέλλον της αστικής μετακίνησης στην πόλη.

Το Μέλλον της Γραμμής 4 του Μετρό

Η πρόοδος των έργων για τη διάνοιξη και κατασκευή των σηράγγων της Γραμμής 4 κινείται με αστραπιαία ρυθμό.

  • Ολοκλήρωση της Διαδρομής:
    Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM στοχεύει στην ολοκλήρωση των 12,8 χλμ της διαδρομής έως το 2026, μεταμορφώνοντας την αστική συγκοινωνία.
  • Μετροπόντικες που Διαμορφώνουν το Αύριο:
    • Ο πρώτος μετροπόντικας, η «Αθηνά», ξεκινά από την Κατεχάκη και έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα περίπου 3 χλμ. Βρίσκεται στον Σταθμό Ιλίσια και αναμένεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2025.
    • Το δεύτερο TBM, η «Νίκη», κινείται από το ‘Αλσος Βεΐκου προς τον Ευαγγελισμό, και βρίσκεται κοντά στον σταθμό Γαλάτσι, με στόχο ολοκλήρωσης στα τέλη του 2026.

Οι ειδικοί του Ομίλου ΑΒΑΞ δηλώνουν με πεποίθηση ότι “το μέλλον της πόλης χτίζεται – και υπογείως – με σύγχρονες υποδομές μετακίνησης”, αναδιαμορφώνοντας το αύριο για όλους τους κατοίκους της Αθήνας.

Διαβάστε ακόμη: