Νέο μερικό lockdown στο λιμάνι από την περασμένη Δευτέρα δημιουργεί νέα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα απόρροια της αυστηρής πολιτικής του Πεκίνου για την προστασία από την πανδημία.
Η πόλη φιλοξενεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το Ningbo -Zhoushan, το οποίο διακίνησε 28,7 εκατ. teu κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2021, ξεπερνώντας τη συνολική απόδοση του 2020.
Τις πρώτες δύο ημέρες δεν υπήρξε καμία επίδραση στις αλυσίδες εφοδιασμού, αλλά με παρόμοια μεμονωμένα lockdown στο δέλτα του ποταμού Yangtze, συμπεριλαμβανομένης της Σαγκάης, η βιομηχανία άρχισε να προετοιμάζεται για νέα αναστάτωση. .
Η κινεζική εταιρία Liner Triman Shipping σε ανακοίνωσή της ανέφερε: «Ένα νέο ξέσπασμα πανδημίας πιθανότατα θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και της αποστολής και θα φέρει μεγαλύτερη συμφόρηση».
Σύμφωνα με αναλυτές, το χειρότερο αποτέλεσμα θα ήταν ένα lockdown σε όλη την πόλη του Ningbo, προκαλώντας παράλυση της βιομηχανίας logistics και των τερματικών σταθμών.
«Ωστόσο, πιστεύουμε ότι λόγω της ικανότητας της Κίνας να ανταποκριθεί γρήγορα στην επιδημία και να ελέγξει την τοπική περιοχή, θα ανακάμψει σύντομα» τόνισαν.
Το περιστατικό της Ningbo «καταδεικνύει ξεκάθαρα ότι εξακολουθεί να υπάρχει υψηλός κίνδυνος περαιτέρω διακοπής της εφοδιαστικής αλυσίδας από τα κρούσματα Covid στην Κίνα» τονίζουν ναυτιλιακοί κύκλοι.
Η άφιξη της παραλλαγής «Όμικρον» έχει αυξήσει την αβεβαιότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα, με τη συνεχή αύξηση της ζήτησης να μην μπορεί να καλυφθεί από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα τα ναύλα να παραμένουν στα ύψη.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους το κόστος μεταφοράς φορτίων όλων των ειδών (FAK) για τον υπερειρηνικό ωκεανό κυμαίνεται μεταξύ 16.000-18.000 ανά εμπορευματοκιβώτιο FTU 40.
Επιπλέον, εκτός από τα έκτακτα lockdown 14 ημερών, η πολιτική του Πεκίνου για την εξάλειψη της πανδημίας δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις αλλαγές πληρωμάτων και κατ’ επέκταση νέα εμπόδια στην ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.