Σε ισχύ είναι ο Δακτύλιος 2024 αλλά σύντομα τα οχήματα θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο.

Έτσι λοιπόν, η λήξη του Δακτυλίου που είναι σε ισχύ στο κέντρο της Αθήνας και το «πράσινο φως» σε όλα τα οχήματα να κυκλοφορούν εντός των ορίων που ορίζονται, πλησιάζει για μία ακόμα χρονιά.

Ο Δακτύλιος θα σταματήσει τον επόμενο μήνα για το καλοκαίρι, και μέχρι τον Οκτώβριο του 2024 όλα τα οχήματα θα μπορούν να κινούνται κανονικά στο κέντρο της Αθήνας.

Ειδικότερα θα σταματήσει να ισχύει την Παρασκευή στις 19 Ιουλίου 2024 και θα μπει ξανά σε ισχύ τον ερχόμενο Οκτώβριο, γύρω στα μέσα του μήνα.

Ο Δακτύλιος ισχύει από Δευτέρα έως Πέμπτη, κατά τις ώρες 07:00 – 20:00, και την Παρασκευή από 07:00 – 15:00.

Τα μέτρα του Δακτυλίου δεν ισχύουν τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που υπάρχει απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

  • Ζυγές ημερομηνίες: Κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 0, 2, 4, 6, 8.
  • Μονές ημερομηνίες: Κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 1, 3, 5, 7, 9.

Δακτύλιος 2024: Το πρόστιμο

Η παραβίαση των περιοριστικών μέτρων επιφέρει διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ, βάσει των διατάξεων του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).

Δακτύλιος 2024: Ποια αυτοκίνητα επιτρέπονται

Οι παρακάτω τύποι οχημάτων εξαιρούνται από τους περιορισμούς του Δακτυλίου και επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία τους στο κέντρο της Αθήνας:

  • Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου.
  • Αυτοκίνητα EURO 6 (εκτός των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης) που εκπέμπουν λιγότερο από 120 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα (σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης – NEDC) και έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
  • Αυτοκίνητα EURO 6 (εκτός των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης) που εκπέμπουν λιγότερο από 145 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα (σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων – WLTP) και έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά.

Εκτός από τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, υπάρχουν και εξαιρέσεις που βασίζονται στην ιδιότητα του οδηγού.

Διαβάστε ακόμη