Σε επίπεδα κάτω των 700 εκατ. ευρώ αναμένεται να έχει διαμορφωθεί ο τζίρος των Jumbo το 2020, με βάση τις ανακοινώσεις της εταιρείας για την πορεία του έτους, σύμφωνα με την οποία οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 18% σε ετήσια βάση.
Σε note της, η Optima Bank με δεδομένη την υποχώρηση αυτή εκτιμά πως ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2020 θα διαμορφωθεί στα 694 εκατ.ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι η Jumbo «έχασε» τζίρο της τάξης των 150 εκατ. ευρώ λόγω των απαγορευτικών μέτρων (lockdown) που κράτησαν κλειστά τα καταστήματά της σε δύο διαφορετικές περιόδους μέσα στην προηγούμενη χρονιά.
Η Optima Bank θυμίζει πως η διοίκηση της εταιρείας επέλεξε να απέχει από την υπηρεσία του «click-away» το Δεκέμβριο, μήνας που παραδοσιακά αντιστοιχεί στο 25% των ετήσιων πωλήσεων της αλυσίδας λόγω των εορτών των Χριστουγέννων.
Η Optima τονίζει πως υποθέτοντας ένα περιθώριο EBITDA 27% (δηλαδή το επίπεδο που βλέπουμε στο α εξάμηνο του 2020), καταλήγει σε ένα με εκτιμώμενο EBITDA της τάξης των 187 εκατ. ευρώ (-28% σε ετήσια βάση) για το 2020. Κάτω από τη γραμμή EBITDA, υποθέσαμε: α) έξοδα απόσβεσης 35 εκατ. Ευρώ, β) καθαρά έξοδα τόκων 4,4 εκατ. Ευρώ και γ) πραγματικό φορολογικό συντελεστή 20%. Με βάση τις υποθέσεις μας, αναμένουμε τα καθαρά κέρδη για το 2020 ύψους 118 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 34% ετησίως.
Η χρηματιστηριακή καταλήγει λέγοντας πως η ορατότητα για το άνοιγμα των καταστημάτων της Jumbo στην Ελλάδα παραμένει περιορισμένη προς το παρόν, επομένως αναμένει ότι η μετοχή θα υπο-αποδόσει βραχυπρόθεσμα. «Ωστόσο, πρέπει να υπογραμμίσουμε τον ισχυρό ισολογισμό της Jumbo που προστατεύει από τυχόν ζητήματα ρευστότητας που απορρέουν από τα μέτρα κατά του Covid-19», καταλήγει η Optima που έχει τοποθετήσει τον πήχη για τη μετοχή στα 16 ευρώ.
Τι αναφέρει η Eurobank Equities
Σε report της (με τίτλο Outlook solid rather than exciting) η Eurobank Equities σημειώνει πως το 2021 προορίζεται να είναι ένα διχασμένο έτος. Το ‘α εξάμηνο θα σταθμιστεί από τη συνεχιζόμενη κοινωνική απόσταση, αλλά για το εποχιακά σημαντικό β εξάμηνο (περίπου 60% των ετήσιων πωλήσεων) αναμένεται μια ισχυρή ανάκαμψη, υποθέτοντας ευρεία υιοθέτηση εμβολίων που θα επιτρέψουν τη σταδιακή επιστροφή στην ομαλότητα.
Οι αναλυτές της Eurobank Equities τονίζουν πως το ψηφιακό κανάλι του Jumbo δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει σε ένα εξαιρετικά υψηλό ποσό παραγγελιών ή να εκμεταλλευτεί τη μορφή «click-away» που προσφέρθηκε στους λιανοπωλητές κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων. «Μακροπρόθεσμα, αν και πιστεύουμε ότι η μεγάλη ποικιλία και η φύση της προσφοράς προϊόντων καθιστούν το Jumbo σχετικά «άθικτο» από το ηλεκτρονικό εμπόριο για τα επόμενα χρόνια, πιστεύουμε ότι το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα αναπόφευκτα θα μειωθεί σε έναν ταχύτατα ψηφιοποιημένο κόσμο», σημειώνεται.
Όπως σημειώνεται στο report, η μετοχή παραμένει 30% χαμηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας, εμφανίζοντας discount άνω του 40% έναντι των ανταγωνιστών. «Ωστόσο, πιστεύουμε ότι παράγοντες όπως οι χαμηλότερες αποδόσεις (λόγω του υψηλού αποθέματος και του ανεπαρκούς ισολογισμού), η υψηλή εξάρτηση από τον Πρόεδρο (Α. Βακάκη) και η μη βέλτιστη εταιρική διακυβέρνηση είναι πιθανό να διατηρήσουν το σχετικό κενό αποτίμησης αρκετά ευρύ, περιορίζοντας τη θετική μας στάση για τη μετοχή», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Στο πλαίσιο αυτό, μειώνει την τιμή στόχο για τη μετοχή της Jumbo στα 16,10 ευρώ (από 16,60 ευρώ προηγουμένως), ενώ διατηρεί τη σύσταση «hold». Με βάση το κλείσιμο της 12ης Ιανουαρίου 2021, η μετοχή της Jumbo έκλεισε στα 13,75 ευρώ, με την αποτίμηση στα 1,8 δισ.ευρώ.
Μάθετε περισσότερα για το βαθμό που επηρεάστηκαν τα έσοδα της jumbo από το lockdown εδώ
Σχέδιο για το άνοιγμα της αγοράς ζητά η Jumbo – Πτώση 18,2% στις πωλήσεις το 2020