Ως κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού η Formula 1 είναι και η πλέον δαπανηρή με μπάτζετ για τις ομάδες που μετρώναι σε δεκάδες εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογα υψηλό είναι και το κόστος επισκευής ενός μονοθεσίου.

Η Formula 1 είναι το πιο δαπανηρό μηχανοκίνητο άθλημα από όλα καθώς συγκεντρώνει στις τάξεις της τους καλύτερους οδηγούς αγώνων ταχύτητας και τους καλύτερους μηχανικούς και αεροδυναμιστές.

Παράλληλα, οι ίδιες οι προδιαγραφές των μονοθεσίων, σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό μεταξύ των ομάδων ωθούν τα μπάτζετ ψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο πρωτάθλημα με σημαντική μάλιστα διαφορά, με την FIA να έχει επιβάλλει ταβάνι τα τελευταία χρόνια, το οποίο φέτος βρίσκεται στα 120 εκατ. ευρώ.

Το παραπάνω αντικατοπτρίζεται στο κόστος των ίδιων των μονοθεσίων και φυσικά και στα χρήματα που χρειάζεται να ξοδευτούν για την επισκευή τους σε περίπτωση ατυχήματος. Χρήματα που μπορούν να κάνουν τη διαφορά κατά τη διάρκεια μιας σεζόν, ειδικά τώρα που υπάρχει περιορισμός στους προϋπολογισμούς των ομάδων.

Μπορεί η φετινή σεζόν να βρίσκεται ακόμη στην αρχή της ωστόσο δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που… έχουν ανοίξει ήδη ταμείο αναφορικά με τα ατυχήματα χρεώνοντας τις ομάδες τους με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Με το ακριβές κόστος για κάθε εξάρτημα και ανταλλακτικό να μην είναι επίσημα γνωστό υπολογίζεται πως στους τέσσερεις πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν οι συνολικές ζημιές που έχουν προκληθεί στα μονοθέσια από τους οδηγούς βρίσκονται ήδη πολύ κοντά στα πέντε εκατομμύρια ευρώ.

Τον άτυπο τίτλο του πρωταθλητή στις ζημιές φαίνεται να έχει μέχρι στιγμής ο Pierre Gasly της Alpine με τις ζημιές που έχει προκαλέσει στο μονοθέσιό του να εκτιμώνται στο 1,25 εκατ. ευρώ. Ο Esteban Ocon, ομόσταυλός του Gasly στην Alpine ακολουθεί στη δεύτερη θέση με τους πιο ζημιάρηδες οδηγούς έχοντας χρεώσει το μπάτζετ της ομάδας του για επισκευές με το ποσό των 755.000 ευρώ. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου βρίσκεται ο Yuki Tsunoda της AlphaTauri με τον Ιάπωνα να έχει στοιχίσει μέχρι στιγμής στην ομάδα του περίπου 610.000 ευρώ.

Κοντά στον Tsunoda, στην τέταρτη θέση της άτυπης κατάταξης βρίσκεται βρίσκεται ο team mate του Ιάπωνα, Nyck de Vries. O Ολλανδός έχει βάλει και αυτός το χεράκι του στο «αχρείαστο» ροκάνισμα του μπάτζετ της Alpha Tauri με τα μέχρι τώρα ατυχήματά του να κοστίζουν στην ομάδα 575.000 ευρώ.

Ο Alexander Albon της Williams είναι ο πέμπτος πιο ζημιάρης οδηγός φέτος με 483.000 ευρώ να έχουν ξοδευτεί σε επισκευής, ενώ στην έκτη θέση βρίσκεται ο Kevin Magnussen της Haas με 316.000 ευρώ. Από την McLaren, οι Lando Norris και Oscar Piastri βρίσκονται στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα με ένα ποσό για τον καθένα κοντά στα 115.000 ευρώ, ενώ στην 9η θέση βρίσκεται ο παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen με 85.000 ευρώ. Την δεκάδα των ζημιάρηδων οδηγών κλείνει ο Lance Stroll της Aston Martin με μόλις 4.500 ευρώ.

Για να έχετε και ένα μέτρο σύγκρισης αναφορικά με το κόστος αντικατάστασης ενός εξαρτήματος σε ένα μονοθέσιο της F1, η αλλαγή της εμπρός πτέρυγας υπολογίζεται ότι στοιχίζει περίπου 110.000 ευρώ και της πίσω γύρω στα 82.000 ευρώ. Στην περίπτωση που καταστραφεί το σασί, το κόστος για ένα καινούργιο ξεπερνά τα 600.000 ευρώ, ενώ η αντικατάσταση ενός κιβωτίου κοστίζει λίγο πάνω από 440.000 ευρώ.