Αιχμή του δόρατος στη μάχη της κατά του ανεξέλεγκτου πληθωρισμού στην Ινδία αποτελεί η πίτσα των 49 ρουπίων (0,60 δολάρια) της Domino’s, όπως αναφέρει το Reuters.
H πίτσα μαργαρίτα με τυρί, βασιλικό και μαϊντανό είναι η φθηνότερη Domino’s παγκοσμίως.
«Καίει» ο πληθωρισμός
Στη Σαγκάη, συγκριτικά, η φθηνότερη πίτσα της Domino’s κοστίζει περίπου 3,80 δολάρια και στο Σαν Φρανσίσκο περίπου 12 δολάρια.
Η Domino’s και άλλοι παγκόσμιοι γίγαντες του γρήγορου φαγητού, όπως η Pizza Hut και η Burger King, αναγκάζονται να αλλάξουν τακτική για να αντιμετωπίσουν τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό σε μια αγορά 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων.
Οι εταιρείες πασχίζουν να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς που κέρδισαν κατά τη διάρκεια τριών δεκαετιών ταχείας ανάπτυξης σε ένα έθνος όπου είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς την κουλτούρα του street-food και μια σαμόσα για μόλις 10 ρουπίες.
Εξοικονόμηση κόστους
Ο Khetarpal, του οποίου η Jubilant FoodWorks διαχειρίζεται τα 1.816 σημεία πώλησης της Domino’s στη χώρα, λέει ότι κάθε Δευτέρα το πρώτο πράγμα που κάνει είναι μια συνάντηση με το προσωπικό του για να σκεφτούν νέους τρόπους διαχείρισης του κόστους και καταπολέμησης του ιστορικά υψηλού πληθωρισμού που συνέβαλε στο να διολισθήσουν τα κέρδη της κατά 70% τους πρώτους τρεις μήνες του 2023.
Ο ίδιος έδωσε νέες λεπτομέρειες για την στροφή πολιτικής της Domino’s στην Ινδία και τα οικονομικά της κέρδη- η εταιρεία του αφαίρεσε τα καπάκια από όλα τα κουτιά των πιτσών που πωλούνται στα καταστήματα από τον Δεκέμβριο, εξοικονομώντας 0,6 σεντς ανά κουτί. Αυτό ισοδυναμεί με σημαντική εξοικονόμηση στο κόστος συσκευασίας, επειδή το 37% των επιχειρήσεων της Domino’s στην Ινδία είναι dine-in.
Η Jubilant – της οποίας η επιχείρηση Domino’s αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της ύψους 635 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι – στοχεύει επίσης να εξασφαλίσει εκπτώσεις στα ενοίκια από ορισμένους ιδιοκτήτες καταστημάτων προσφέροντας ως αντάλλαγμα προκαταβολές.
Οι υπόλοιπες αλυσίδες
Η Domino’s δεν είναι η μόνη που μειώνει τις τιμές στην Ινδία, μια αγορά που αντιμετωπίζει σήμερα υψηλότερο πληθωρισμό από πολλές άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Η ελπίδα είναι ότι οι προσφορές με χαμηλές τιμές θα προσελκύσουν ανθρώπους στα καταστήματα και τις online εφαρμογές.
Η Pizza Hut λανσάρει τις πίτσες που ξεκινούν από 79 ρουπίες (0,96 δολάρια).
Ο Merrill Pereyra, διευθύνων σύμβουλος της Pizza Hut στην Ινδία, δήλωσε ότι η αλυσίδα αναπτύσσει προϊόντα που «καθιστούν τη μάρκα εύκολα προσβάσιμη» για τους καταναλωτές, προσθέτοντας ότι οι οικονομικές πίτσες της έχουν τεράστια απήχηση στους νέους.
Επιπλέον, η McDonald’s λάνσαρε γεύματα σε μισή τιμή τον Ιούνιο. Θα αποτελέσουν το επίκεντρο ενός επιθετικού μάρκετινγκ τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με τον Akshay Jatia, εκτελεστικό διευθυντή της Westlife Foodworld, η οποία διαχειρίζεται 357 καταστήματα στη δυτική και νότια Ινδία. Τα οικονομικά γεύματα θα προσελκύσουν περισσότερους πελάτες και θα ενισχύσουν τις πωλήσεις της εταιρείας.