Η ΑΑΔΕ «σαρώνει» τους λογαριασμούς influencers με χιλιάδες followers σε Instagram, Facebook και TikTok.
Αυτό που ερευνούν, είναι εάν οι influencers συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ή είναι μέτοχοι (προώθηση και πώληση προϊόντων-υπηρεσιών).
Έτσι, όπως αναφέρει το Mega, με ειδικό αλγόριθμο διασταυρώνουν τα εισοδήματα που δηλώνονται στην Εφορία, ελέγχοντας παράλληλα και τον τζίρο των e-shop.
Επίσης, συλλέγουν πληροφορίες από τις εταιρείες κούριερ για τις παραδόσεις εμπορευμάτων με σκοπό να δουν αν υπάρχει οποιαδήποτε ύποπτη πολυτελή διαβίωση που δεν συνάδει με το εισόδημα που δηλώνουν
Όσο για το ποιοι μηχανισμοί «ξετρυπώνουν» τους influencers, είναι τα παράνομα προϊόντα που έρχονται στην Ελλάδα χωρίς εκτελωνισμό και ΦΠΑ και μετά γίνεται η πώληση, καθώς και οι αναρτήσεις σε Facebook, Instagram, TikTok και άλλα social media.
Τι ελέγχουν για τον εντοπισμό των φοροφυγάδων influencers
- Αν προκύπτει οτιδήποτε από τις τραπεζικές συναλλαγές και τη διασταύρωση των στοιχείων
- Αν αναγράφεται στην ανάρτηση ότι είναι επί πληρωμή θα πρέπει να έχει κόψει το αντίστοιχο παραστατικό
- Από τα συμφωνητικά που μπορεί να έχουν υποβληθεί , αν έχει κοπεί το αντίστοιχο παραστατικό
- Αν υπάρχει καταγγελία από πελάτη για μη έκδοση παραστατικού
- Αν προκύπτει οτιδήποτε από την έρευνα προσωπικών email ή μηνυμάτων μέσω social media
Σημειώνεται πως μέχρι τώρα αρμόδιο είναι το ΣΔΟΕ και ΥΕΔΔΕ που διαπιστώνει ότι υπάρχουν επιχειρήσεις «φαντάσματα» που πωλούν προϊόντα από το διαδίκτυο αλλά ιδρύεται ειδικό τμήμα που ερευνά τους influencers.
Διαβάστε ακόμη: