Ειδική ομάδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει αναλάβει να σκανάρει καθημερινά Facebook, Instagram και TikTok προκειμένου να εντοπίζει αναντιστοιχίες πολυτελούς βίου και χαμηλών εισοδημάτων ή ζημιών που δηλώνουν στην εφορία.
Η προβολή του γάμου ενεργοποίησε το ειδικό λογισμικό και την ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ, που σκανάρει τα social media. Με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου, όπως μεταδίδει το Mega, οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν έναν τους συντελεστές του γάμου και της δεξίωσης, που ακολούθησε.
ΑΑΔΕ: Τι ορίζει ο νόμος για τα δώρα γάμου
Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών, όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001.
Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38, ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εφόσον δεχθεί τις δωρεές της λίστας γάμου, πχ στην Τράπεζα η στην τσέπη θα πρέπει να τις δηλώσει. Αρά λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου η σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της εφορίας
ΑΑΔΕ: Πώς «στήνει φάκα» μέσω των social media
Ειδική ομάδα ελεγκτών κάνει «φύλλο και φτερό» Facebook, Instagram, TikTok και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με έναν ειδικό αλγόριθμο που τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις και αποκαλύπτει φοροδιαφυγή.
Ελέγχουν πωλήσεις μέσω διαδικτύου και υπηρεσίες προβολής και προώθησης προϊόντων ενώ επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια, ακίνητα καθώς και το τρόπο ζωής των influencers.
ΑΑΔΕ: Στο στόχαστρο οι influencers
Mega influencers
- 500.000 έως 2 εκατομμύρια followers
- 3.000 με 10.000 ευρώ ανά ανά post
Macro influencers
- 100.000 ως 500.000 followers
- 1.000 με 3.000 ευρώ ανά post
Micro influencers
- 3.000 ως 30.000 followers
- 300 με 1.000 ευρώ ανά post
Νano influencers
- Έως 3.000 followers
- 100 με 500 ευρώ ανά post