Μια μεγάλη αλλαγή στο κατάστημα εφαρμογών της Apple, το App Store, επέρχεται από σήμερα καθώς για πρώτη φορά στα χρονικά θα δέχεται πληρωμές από τρίτους παρόχους και όχι αποκλειστικά από το δικό της σύστημα πληρωμών. Μπορεί αρχικά να αφορά ένα πολύ μικρό κομμάτι του ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά είναι η αρχή για να αλλάξουν τα δεδομένα και να δοθούν ευκαιρίες σε περισσότερες εταιρείες να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη.
Η αμερικανική τεχνολογική εταιρεία πρέπει να συμμορφωθεί με την εντολή της Ολλανδίας και να επιτρέπει τις πληρωμές και από τρίτους στις ιστοσελίδες γνωριμιών.
Όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος της ολλανδικής Αρχής Καταναλωτών και Αγορών, Μάρκο Μίνζλιφ, η Apple πρέπει να υποδείξει το αργότερο έως το σαββατοκύριακο πώς συμμορφώνεται με την εντολή, ειδάλλως θα αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο περιοδικών χρηματικών ποινών.
Η Apple προσπαθεί με κάθε τρόπο να διασφαλίσει το δικό της καθεστώς, ωστόσο είναι πολύ πιθανό πλέον να αναγκασθεί να αλλάξει την πολιτική της και σε άλλες χώρες.
Μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο, η Επιτροπή Επικοινωνιών της Νότιας Κορέας (KCC) έδωσε εντολή στις Apple και Google να επιτρέπουν τις πληρωμές μέσω τρίτων για όλες τις εφαρμογές, με την Apple να δηλώνει στο πρακτορείο ειδήσεων Yonhap ότι σέβεται την κορεατική νομοθεσία.
«Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με το KCC και την κοινότητα των προγραμματιστών μας για μια λύση που θα είναι επωφελής στους χρήστες στη χώρα», ανέφερε η Apple με δήλωσή.
Οι δύο εταιρείες έχουν δηλώσει ότι θα εξακολουθήσουν να επιβάλουν μια χρέωση για τις συναλλαγές από άλλες υπηρεσίες πληρωμών. Ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε τους προγραμματιστές, τις εταιρείες πληρωμών και τους αναλυτές του κλάδου να εξετάζουν και να σχεδιάζουν νέους τρόπους για να επωφεληθούν από τις αλλαγές.
Οι εταιρείες διαχείρισης εφαρμογών γνωριμιών θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν εκατομμύρια δολάρια
Η Match Group, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης εφαρμογών γνωριμιών στην Ολλανδία, επικρότησε την απόφαση και ευχαρίστησε τη ρυθμιστική αρχή της χώρας για την «τολμηρή δράση», η οποία δημιουργεί ένα πιο δίκαιο οικοσύστημα εφαρμογών. Παράλληλα προέτρεψε τις ρυθμιστικές αρχές σε άλλες χώρες να εφαρμόσουν παρόμοιους νόμους. «Παρά τον έλεγχο σε παγκόσμιο επίπεδο, η Apple συνεχίζει να καταχράται την δεσπόζουσα θέση της, επιβάλλοντας άδικες πολιτικές που βλάπτουν τους προγραμματιστές εφαρμογών, τους επιχειρηματίες και το πιο σημαντικό, τους καταναλωτές», αναφέρει με δήλωσή της.
Οι καταναλωτές διέθεσαν περισσότερα από 133 δισ. δολάρια σε αγορές που σχετίζονται με εφαρμογές πέρυσι, εκτιμά η SensorTower. Εάν οι προγραμματιστές είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιούν εναλλακτικές λύσεις με φθηνότερες πληρωμές σε σχέση με αυτές της Apple και της Google, αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να δημιουργήσει εξοικονομήσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων, να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους, να μειώσει το κόστος για τους καταναλωτές ή και τα δύο.
Σε ένα υποθετικό σενάριο, με την αλλαγή στον τρόπο πληρωμών στο Apple App Store να επιβάλλονταν παγκοσμίως το 2022, η Match Group θα εξοικονομούσε έως και 215 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, εκτίμησε η RBC Capital Markets τον Σεπτέμβριο. Η Bumble, μια άλλη εταιρεία διαχείρισης εφαρμογών γνωριμιών, θα εξοικονομούσε έως και 55 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή εταιρεία.