Ραγδαίες αναμένονται οι εξελίξεις αναφορικά με την διαχείριση των πολιτικών διαφημίσεων από Facebook και Instagram, καθώς όπως αναφέρει η ευρωπαϊκή έκδοση του Politico ακόμη και εντός της ημέρας τα δύο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα βρεθούν υπό έρευνα από τις ευρωπαϊκές αρχές.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι έρευνες είναι πιθανό να στοχεύσουν σε μια σειρά θεμάτων, συμπεριλαμβανομένου του χειρισμού των διαφημίσεων από το Meta, ιδίως των πολιτικών, για να εξεταστούν πιθανές παραβιάσεις του νόμου περί ψηφιακών υπηρεσιών (DSA).

Το Politico είχε αυτόν τον μήνα γράψει ξανά πως μια ρωσική εκστρατεία για τον επηρεασμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούνιο ευδοκιμεί στο Facebook, προωθώντας αφηγήσεις υπέρ του Κρεμλίνου με διαφημίσεις που αγοράζονται μέσω ψεύτικων λογαριασμών.

politico-55

Πλατφόρμες όπως το Facebook κλήθηκαν να διασφαλίσουν ότι οι πολιτικές διαφημίσεις και τα AI deepfakes επισημαίνονται σαφώς στο πλαίσιο της DSA ενόψει των ευρωεκλογών.

Εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρωπαίοι θα προσέλθουν στις κάλπες στις 6-9 Ιουνίου για να εκλέξουν τους νέους εκπροσώπους του Κοινοβουλίου, οι οποίοι θα καθορίσουν την ατζέντα της ΕΕ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Οι κυβερνήσεις της ΕΕ ανησυχούν για αύξηση της ρωσικής ανάμειξης που θα μπορούσε να επηρεάσει τις απόψεις των ψηφοφόρων. Ένας Γάλλος υπουργός προειδοποίησε μάλιστα ότι η χώρα «κατακλύζεται από προπαγάνδα».

Αλλά η Meta έχει επίσης ερωτηθεί από τις ρυθμιστικές αρχές εδώ και μήνες για άλλα ζητήματα, όπως ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τα παράνομα ή επιβλαβή βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέχρι γενικότερες ανησυχίες σχετικά με την παραπληροφόρηση και τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι χρησιμοποιούν τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από τη Meta να απαντήσει τον Οκτώβριο σχετικά με υλικό που συνδέεται με την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ και τον Νοέμβριο ζήτησε πληροφορίες σχετικά με την ακεραιότητα των εκλογών. Τον Δεκέμβριο ζήτησε από την εταιρεία να ενημερωθεί για τις ανησυχίες σχετικά με την ψυχική και σωματική υγεία για τον τρόπο με τον οποίο οι ανήλικοι χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της, καθώς και για τον αλγόριθμό της και τις σεξουαλικές εικόνες ανηλίκων.

Μόλις τον περασμένο μήνα η ΕΕ ζήτησε πληροφορίες σχετικά με τους αλγόριθμους, τα deepfakes, το νέο μοντέλο συνδρομής της Meta χωρίς διαφημίσεις, την εφαρμογή Threads και τον τρόπο με τον οποίο περιορίζει την ορατότητα ορισμένων λογαριασμών ή αναρτήσεων, γνωστό ως shadow banning.

Ο εκπρόσωπος της Meta, Ben Walters, δήλωσε ότι η εταιρεία διαθέτει «μια συγκεκριμένη διαδικασία για τον εντοπισμό και τον μετριασμό των κινδύνων στις πλατφόρμες μας. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να τους παράσχουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το έργο αυτό», δήλωσε.

Το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ εποπτεύει τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες συμμορφώνονται με τους ψηφιακούς κανόνες που τις υποχρεώνουν να περιορίζουν το παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο, όπως η παραπληροφόρηση, στο πλαίσιο της DSA. Οι εταιρείες κινδυνεύουν με εντολές αναστολής ορισμένων λειτουργιών ή με πρόστιμα ύψους έως και 6% των παγκόσμιων εσόδων τους.

Οι έρευνες θα καταστήσουν τη Meta την τρίτη εταιρεία που θα μπει στο στόχαστρο των ερευνών της DSA. Οι ρυθμιστικές αρχές έχουν ενισχύσει το νέο τους εργαλείο κατά του προβληματικού διαδικτυακού περιεχομένου, ξεκινώντας ήδη άλλες έρευνες για την TikTok, την X και την AliExpress. Η Meta μηνύει ξεχωριστά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την εισφορά που πρέπει να καταβάλει για τη χρηματοδότηση της επιβολής της DSA. Η Meta δήλωσε ότι πληρώνει 11 εκατομμύρια ευρώ για το 2024, σχεδόν το ένα τέταρτο αυτού που η ΕΕ δήλωσε ότι χρειάζεται.