Οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται σε «πυρετό» ναυπηγήσεων με μεγάλα προγράμματα να βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ συνεχίζουν να τοποθετούν παραγγελίες. Η πιο πρόσφατη είναι αυτή του Βαγγέλη Μαρινάκη που έδωσε παραγγελία για τη ναυπήγηση των δύο πρώτων στο κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard στη Ν.Κορέα, που αναμένεται να παραδοθούν το 2025-2026.

Επίσης ο Γιώργος Προκοπίου έβαλε παραγγελίες για έξι υπέρ δεξαμενόπλοια VLCC, μεταφορικής ικανότητας 300.000 dwt το καθένα από τη Dynacom, τον βραχίονα με τάνκερ του ομίλου.

Αναλυτικά οι κινήσεις των Ελλήνων έχουν ως εξής:

Γιώργος Προκοπίου

Έντονη είναι η ναυπηγική δραστηριότητα του ναυτιλιακού ομίλου συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου και ύψους δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 14 LNG carriers όλα από την Hyundai Heavy Industries για την Dynagas.

Πρόσφατα έβαλε παραγγελίες για έξι υπέρ δεξαμενόπλοια VLCC, μεταφορικής ικανότητας 300.000 dwt το καθένα από τη Dynacom,τον βραχίωνα με τάνκερ του ομίλου. Από αυτά δύο παραγγέλθηκαν στις κινεζικές γιάρδες της Dalian Shipbuilding Industry και άλλα τέσσερα στα επίσης κινεζικών συμφερόντων ναυπηγεία New Times Shipbuilding.

Το πρώτο πλοίο της σειράς των 200.000 κυβικών μέτρων χωρητικότητας – τα οποία είναι τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο – πρόκειται να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Νωρίτερα ο Γιώργος Προκοπίου είχε βάλει παραγγελίες για ναυπήγηση 10 ακόμη φορτηγών πλοίων επένδυση ύψους 380 εκατομμυρίων δολαρίων.

Επίσης τον Μάιο έβαλε παραγγελίες για τη ναυπήγηση 16 δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 χωρητικότητας 115.000 τόνων dw το καθένα και αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στο Dalian Shipbuilding Industry και η παράδοση θα αρχίσει από το β΄ εξάμηνο του 2025 έως και το τέλος του 2026.

Βαγγέλης Μαρινάκης

Η Capital Gas Ship Management Corp. ανακοινώνει την παραγγελία των 2 πρώτων στο κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) χωρητικότητας 22.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard στη Ν.Κορέα, που αναμένεται να παραδοθούν το 2025-2026.

Η παραγγελία των μεγαλύτερων και πιο τεχνολογικά προηγμένων πλοίων μεταφοράς CO2 που έχει γίνει ποτέ αποτελεί όχι μόνο ένα ιστορικό ορόσημο για τον Όμιλο Capital (‘Capital’), αλλά και για την ναυτιλία διεθνώς.

Επίσης, τονίζει τη δέσμευσή της εταιρείας να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στις παγκόσμιες προσπάθειες απανθρακοποίησης, καθώς οι πράξεις μιλούν πάντα πιο δυνατά από τα λόγια. Η εταιρεία αναμένει ότι η θαλάσσια μεταφορά του CO2, θα αποτελέσει μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία στοχεύουμε να διατηρήσουμε την πρώτη θέση.

Τα πρωτοποριακά αυτά πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν έως 22.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου CO2 στους -55 βαθμούς Κελσίου, ενώ διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας (ΝΗ3) και υγραερίου (LPG), θέτοντας νέα πρότυπα στην εμπορική ευελιξία. Επιπλέον, εφαρμόζουν  πολυάριθμες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και είναι εξοπλισμένα μεταξύ άλλων για χρήση φυσικού αερίου (LNG) και άλλων εναλλακτικών καύσιμων κίνησης, ενώ είναι έτοιμα για την εγκατάσταση μηχανισμού συλλογής και αποθήκευσης CO2 και εγκατάσταση ηλεκτροδότησης από την ξηρά (AMP/cold ironing).

Οι προδιαγραφές αυτών των πλοίων αποτελούν το αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού και εφαρμογής καινοτόμων ιδεών από την έμπειρη και εξιδεικευμένη τεχνική ομάδα της εταιρείας, σύμφωνα με την δέσμευσή μας στην ανάπτυξη εμπεριστατωμένης και πρωτοποριακής σκέψης. Επιλέγοντας το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard για αυτό το φιλόδοξο έργο, επιβεβαιώνουμε τη σημασία που αποδίδει η Capital στη συμμαχία με εταίρους πρώτης κατηγορίας, που αντανακλούν τη δέσμευσή της στην άριστη ποιότητα.

Αυτή η επένδυση στην προηγμένη τεχνολογία αποτελεί άλλο ένα ορόσημο στη στρατηγική δέσμευση της Capital για την κατασκευή ενός στόλου μελλοντικά βιώσιμου κατά την “ενεργειακή μετάβαση”, καθώς η εταιρία ήδη ελέγχει έναν στόλο 18 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εξοπλισμένων με τελευταίας γενιάς δίχρονες (two-stroke) μηχανές διπλού καυσίμου (DF) και ένα στόλο έξι τάνκερ τύπου Suezmax διπλού καυσίμου (DF/LNG) καθώς και έξι τάνκερ τύπου Aframax/LR2 διπλού καυσίμου (DF/LNG).

Σχετικά με την Capital Gas Ship Management Corp.

Η Capital Gas Ship Management Corp. αποτελεί έναν διακεκριμένο χειριστή ποντοπόρων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε κάθε πτυχή της διαχείρισης πλοίων. Διαχειρίζεται ένα στόλο 20 σύγχρονων πλοίων LNG και 2 πρωτοποριακών πλοίων LCO2 με συνολική μεταφορική ικανότητα που αγγίζει τα 3.4 εκατ. κυβικά μέτρα και συνολικό dwt 1.6 εκ. τόνους. Ο στόλος περιλαμβάνει πλοία της εισηγμένης στον Nasdaq, Capital Product Partners L.P. και πλοία υπό κατασκευή.
Συνολικά ο Όμιλος Μαρινάκη έχει παραγγελίες  29 πλοίων, χωρητικότητας 2,1 εκατ. gt. Τα πλοία αυτά περιλαμβάνουν έξι πλοία χωρητικότητας 1.800 teu χωρητικότητας και τέσσερα χωρητικότητας 2.782 teu πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν φέτος και το 2024 από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Mipo.

Μαρία Αγγελικούση

Ο Όμιλος Αγγελικούση, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, με 18 πλοία εκ των οποίων 14 LNG carriers, τέσσερα Suezmaxes κατανάλωσης διπλού καυσίμου και με την επιλογή για τη ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων. Το τμήμα δεξαμενόπλοιων από την κινεζική New Times Shipbuilding, τα οποία παραγγέλθηκαν τον Απρίλιο. Η εταιρεία έχει κανονίσει δικαιώματα προαίρεσης για ένα άλλες τέσσερις μονάδες suezmax στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος. σύμβαση ναυπήγησης.

Γιώργος Οικονόμου

Ο Γιώργος Οικονόμου κατέχει το τέταρτο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα πλοία μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών μέσα στο 2023. Πρόσφατα τοποθέτησε παραγγελίες για δύο πλοία χωρητικότητας 210.000 dwt newcastlemax bulk carriers στην Κίνα ναυπηγείο Cosco Shipping HI Yangzhou για παράδοση φέτος.

H Cardiff Gas διαθέτει τέσσερις μονάδες χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου σε παραγγελία, με δύο το καθένα να είναι από την Daewoo και τη Samsung.

Το υπόλοιπο βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων περιλαμβάνει πέντε δεξαμενόπλοια LR2 και τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmax, τα οποία ναυπηγούνται από την κινεζικά ναυπηγεία. Έχει τέσσερα supramax φορτηγά με παράδοση το 2023.

Αγγελική Φράγκου

Η Navios Group της Αγγελικής Φράγκου είναι επικεντρωμένη στον τομέα των containerships και περιλαμβάνει τέσσερα μεσαίου μεγέθους πλοία διπλού καυσίμου LNG.

Τα πλοία χωρητικότητας 7.700 teu έχουν παραγγέλθηκαν με μακροχρόνια ναύλωση στην νοτιοκορεατική εταιρεία τακτικών γραμμών HMM.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης 10 συμβατικά καύσιμα, πλοία μεταφοράς 5.300 teu σε παραγγελία από κινεζικό ναυπηγείο, τα οποία πρόκειται να παράδοση το 2024.

Επιπλέον, η Navios διαθέτει τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2 στο βιβλίο παραγγελιών της, για τα οποία είχε συνάψει συμβόλαιο το περασμένο από την K Shipbuilding της Νότιας Κορέας.

Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος

Ο Όμιλος Τσάκου έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ναυπηγεί συνολικά 20 πλοία. Από αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα shuttle tanker. Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.

Αριστείδης Πίττας

Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Euroseas έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για μία σειρά εννέα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Δρ Ιωάννης Κούστας

Η Danaos έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για συνολικά έξι container vessels με παράδοση μέσα στο 2024.

Πρόκειται για τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας 8.000 TEU το καθένα στα ναυπηγεία Daehan της Κορέας με παράδοση το α’ εξάμηνο του 2024 και άλλα ΄δυο μεταφορικής ικανότητας 7.000 κουτιών το καθένα στα επίσης κινεζικών συμφερόντων ναυπηγεία Dalian Shipbuilding και CSTC. Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 68 πλοία μεταφορικής ικανότητας από 2.200 έως 13.100 TEU.

Διαβάστε περισσότερα