Ποδόσφαιρο: Η πιθανολογούμενη θετική κατάληξη των συζητήσεων μεταξύ Cosmote TV και Ολυμπιακού για τα δικαιώματα τηλεοπτικής μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων των ερυθρόλευκων στη Super League φέρνει ανατροπές και αλλάζει ξανά το τοπίο στη συνδρομητική τηλεόραση.

Εάν τελικώς κλείσει, όπως φαίνεται, το deal, δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις ώστε αυτό να λειτουργήσει ως game changer στην εγχώρια αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, σε μια περίοδο που επίκειται και το ντεμπούτο μεγάλων ονομάτων όπως τα Disney+ και HBO Max.

Και αυτό διότι ανεξαρτήτως οπαδικών φρονημάτων, το τηλεοπτικό προϊόν που ονομάζεται «Ολυμπιακός» λόγω του μεγάλου αριθμού των υποστηρικτών της ομάδας του Πειραιά και του υψηλού τους… loyalty αποτελεί την κορωνίδα του ποδοσφαιρικού τηλεοπτικού περιεχομένου στην Ελλάδα.

Όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά στελέχη της τηλεοπτικής αγοράς, πριν αρκετά χρόνια όταν η Nova επί εποχής Forthnet είχε αποκτήσει τα δικαιώματα του Ολυμπιακού, μέσα στο κατακαλόκαιρο οι συνδρομητές – φίλαθλοι της ομάδας του Πειραιά έκαναν ουρές στα καταστήματα της Nova για νέες συνδρομές.

Cosmote TV

Σημειώνεται πως η Cosmote TV πέρυσι μπήκε για πρώτη φορά στο ελληνικό πρωτάθλημα, αποκτώντας τα δικαιώματα του Παναθηναϊκού και της ΑΕΚ και συνολικά 8 από τις 14 ομάδες της Super League. Με την προσθήκη του Ολυμπιακού, εάν κλείσει η συμφωνία, αποκτά δεσπόζουσα θέση στον εγχώριο ποδοσφαιρικό χάρτη, σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης του αθλητικού τηλεοπτικού χαρτοφυλακίου της μετά την απώλεια της Premier League καθώς η United Group, στον όμιλο της οποίας ανήκει η Nova, συμφώνησε να μεταδίδει τους αγώνες του αγγλικού πρωταθλήματος για τα επόμενα έξι χρόνια, αρχής γενομένης από την επόμενη αγωνιστική περίοδο που ξεκινά τον προσεχή Αύγουστο.

Η Cosmote TV εκτός από το ελληνικό ποδοσφαιρικό περιεχόμενο στο οποίο έκανε «στροφή», έχει κρατήσει τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων των UEFA Champions League, UEFA Europa League και UEFA Europa Conference League έως το 2024. Σημειωτέον πως η ανανέωση της συμφωνίας προβλέπει ότι ένα παιχνίδι κάθε Τετάρτη στο Champions League θα μεταδίδεται από τον τηλεοπτικό σταθμό MEGA. Παράλληλα απέκτησε τα δικαιώματα του ιταλικού πρωταθλήματος για 3 χρόνια.

Η στρατηγική της Nova

Την ίδια στιγμή, η United – Nova κρατάει σημαντικές διοργανώσεις, έχοντας βέβαια χάσει το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πρωταθλήματος. Η απόφαση να μειώσει την παρουσία της στο ελληνικό πρωτάθλημα αυτή ήταν εν πολλοίς αναμενόμενη καθώς η η United – Nova στο περυσινό πρωτάθλημα είχε τα τηλεοπτικά δικαιώματα για όλες της ομάδες της Super League, όμως ούτε μεγάλη αύξηση συνδρομητών είδε, ούτε κέρδος έβγαλε. Ως αποτέλεσμα, η νέα πρόταση που έκανε στις ΠΑΕ για το πρωτάθλημα που βρίσκεται σε εξέλιξη ήταν χαμηλότερη, αφήνοντας χώρο στην COSMOTE TV.

Στο μεσοδιάστημα η United δαπάνησε σχεδόν 1 δισ. ευρώ για να εξαγοράσει τη WIND και πλέον έχει μπροστά της το μεγάλο έργο του integration των δύο εταιρειών, αλλά και την υλοποίηση των επενδύσεων σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές ώστε να μη μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ακόμη και έτσι, όμως, από την επόμενη σεζόν η Nova θα συνεχίσει να προβάλλει τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου La Liga Santander (Ισπανία), Bundesliga (Γερμανία), Ligue 1 (Γαλλία) και Eredivisie (Ολλανδία) αλλά και τις μεγάλες διοργανώσεις στο μπάσκετ (EuroLeague, EuroCup, FIBA, Lega Serie A).

Οι επικεφαλής της United Group θεωρούν πως μαζί με το αγγλικό πρωτάθλημα διαθέτουν ένα ελκυστικό ποδοσφαιρικό «πακέτο» που θα υποστηρίξει περαιτέρω τη νέα πλατφόρμα ΕΟΝ. Κατά συνέπεια, το ζητούμενο είναι πόσους συνδρομητές θα προσελκύσει η Premier League και στον αντίποδα, πόσοι θα ακολουθήσουν τον Ολυμπιακό στην Cosmote TV εφόσον κλείσει και επίσημα η συμφωνία.

Βεβαίως το θέμα είναι πολύ πιο σύνθετο και έχει να κάνει με την εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσουν οι δύο μεγαλύτερες συνδρομητικές πλατφόρμες της χώρας, τι θα περιέχουν τα νέα συνδυασμένα πακέτα που θα λανσάρουν και ποια τιμολογιακή πολιτική θα εφαρμόσουν. Επί του παρόντος φαίνεται πως η τιμή δεν είναι ο μόνος παράγοντας επιλογής για τους συνδρομητές…

Με βάση, πάντως, τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η πελατειακή βάση της Cosmote TV έφθασε στο τέλος του 2021 τους 624 χιλιάδες πελάτες, πετυχαίνοντας αύξηση πελατών 8,5% σε σχέση με το 2020. Αντίστοιχα, οι συνδρομητές της NOVA μαζί με τους αυτούς της Wind Vision υπολογίζονται στους 400 χιλιάδες. Σημειωτέον πως με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα της United Group για το 2021, η Nova είχε κύκλο εργασιών 243,5 εκατ. ευρώ και EBITDAal (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, μείον τις μισθώσεις εξοπλισμού) 69,6 εκατ. ευρώ.