Aπό την αρχή που παρουσιάστηκε το Peugeot 9Χ8, Ιούλιος 2021, οι προβολείς της δημοσιότητας έλουσαν το γαλλικό αυτοκίνητο.

Ο λόγος το εντελώς διαφορετικό design, για το νέο άρμα του Γάλλου κατασκευαστή σε στόχο τη νίκη στις 24 Ώρες του Λε Μαν. Ο χώρος περίμενε λοιπόν με ανυπομονησία τη εμφάνιση του νέου αγωνιστικού της Peugeot Sport στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.

Όμως διάφοροι εξωτερικοί παράγοντες , όπως για παράδειγμα η πανδημία που τα πήγε όλα πίσω, ακύρωσε τη φετινή συμμετοχή στον φημισμένο αγώνα της Γαλλίας, δίνοντας το ραντεβού για το 24ωρο Λε Μαν της επόμενης χρονιάς.

Όμως, η Peugeot Sport δεν περιμένει το 2023 για να το «κατεβάσει» το 9Χ8 στις πίστες. Θέλει να είναι έτοιμη για να διεκδικήσει τον κορυφαίο αγώνα αντοχής και για να είναι απολύτως έτοιμη, η σωστότερη προετοιμασία είναι οι αγώνες. Έτσι, λοιπόν, στην πίστα Πορτιμάο της Πορτογαλίας, υπό τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων του WRC, καθώς το Πορτιμάο απέχει 500 χλμ. από την Κοϊμπρα που φιλοξενεί τον 4ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι 500, παρουσιάστηκε το 9Χ8.

Εκεί, λοιπόν, η Linda Jackson, διευθύνουσα σύμβουλος της Peugeot, Jean-MarcFinot (διευθυντής, Stellantis Motorsport), Olivier Jansonnie (τεχνικός διευθυντής Peugeot Sport) και οι 6 οδηγοί που θα μοιραστούν τα δύο 9Χ8, Paul Di Resta (Βρετανός), Loïc Duval (Γάλλος), Mikkel Jensen (Δανός), Gustavo Menezes (Αμεριανοβραζιλιάνος), James Rossiter (Βρετανός) και Jean – ÉricVergne (Γάλλος), αποκάλυψαν το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ίσως είναι το πρώτο αγωνιστικό πίστας που από τη σιλουέτα απουσιάζει η τεράστια πίσω αεροτομή.

Καινοτομεί και τολμάει η Peugeot Sport με το 9X8 παρουσιάζοντας μια εντελώς διαφορετική σιλουέτα που σε διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος/ είναι 4.995 χλστ./ 2.000 χλστ. / 1.145 χλστ. και ζυγίζει μόλις 1.030 κιλά με δοχείο καυσίμων 90 λίτρων με 100% καύσιμα νέας τεχνολογίας.

Με τι κινείται όμως το 9Χ8. Το 9X8 αναπτύχθηκε από την Peugeot Sport σε όλους τους τομείς. Οι πίσω τροχοί του κινούνται από θερμικό κινητήρα 2,6 λίτρων, bi-turbo, 520 kW (698 ίπποι) V6, και οι μπροστινοί από ηλεκτρογεννήτρια 200 kW (268 ίπποι) ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης είναι 900 volt.

Το αυτοκίνητο έχει αναπτυχθεί γράφοντας περισσότερα από 10.000 χλμ. σε πίστες με διαφορετικά χαρακτηριστικά όπως Πορτιμάο στην Πορτογαλία, Λε Καστελέ και Μάνι Κουρς στη Γαλλία, στην Αραγονία και στη Βαρκελώνη στην Ισπανία, κάτω από διαφορετικές συνθήκες, στεγνό, βροχή, νύχτα, μέρα, κρύο, ζέστη, ενώ στο Πορτιμάο θα κλείσει ο κύκλος των δοκιμών.

Πρώτη εμφάνιση στις 10 Ιουλίου στις 6 Ώρες της Μόντσα, θα ακολουθήσουν οι 6 Ώρες στην πίστα Φούτζι της Ιαπωνίας μετά την καλοκαιρινή περίοδο, τον Σεπτέμβριο, και οι 8 ώρες του Μπαχρέιν τον Νοέμβριο, με δύο πάντα αυτοκίνητα και τους οδηγούς που προαναφέραμε. Για τις 24 Ώρες του Λε Μαν δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η σύνθεση.