Σε άσκηση βίας έχει μετατραπεί η ρητορική βίας κατά των Εβραίων αναφέρει σε ανακοίνωση του το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδος.
Με αφορμή αφίσες και γκράφιτι σε δρόμους της Αθήνας και άλλων πόλεων, αφήνοντας παράλληλα αιχμές για την ανοχή των δημοτικών αρχών, το ΚΙΣΕ τονίζει πως καλλιεργείται μια ιδιαίτερη μισαλλοδοξία εναντίον κάθε Ισραηλινού πολίτη και κάθε Εβραίου που αρνείται να αποκηρύξει το δικαίωμα ύπαρξης του Ισραήλ.
Στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά και στο περιστατικό σε εστιατόριο της Νάξου, αναφέροντας πως Εβραίοι αποδοκιμάστηκαν από θαμώνες με ύβρεις, σκηνή που θυμίζει πογκρόμ, όπου το πλήθος χειροκροτούσε τον διωγμό.
Προσθέτει πως «εικόνες και περιστατικά που παραπέμπουν σε σκηνές των πογκρόμ της Τσαρικής Ρωσίας του 19ου αιώνα υπονομεύουν τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου».
Η ανακοίνωση του ΚΙΣΕ
Μπορεί να επαναλαμβανόμαστε! Η πραγματικότητα όμως δυστυχώς επιβεβαιώνει τις ανησυχίες μας. Η ρητορική της βίας έχει ήδη μετατραπεί σε άσκηση βίας.
Οι δρόμοι της Αθήνας και άλλων πόλεων είναι γεμάτοι με συνθήματα που καλούν στην καταστροφή του κράτους του Ισραήλ, στη μαζική δολοφονία Ισραηλινών πολιτών και Εβραίων που υπερασπίζονται τη σιωνιστική ιδέα, δηλαδή το δικαίωμα ύπαρξης του Ισραήλ ως ισότιμου μέλους της κοινωνίας των εθνών. Δεν ασκούν κριτική στην κυβέρνηση του Ισραήλ, δαιμονοποιούν τους πολίτες του και επιχειρούν να απονομιμοποιήσουν τα δικαιώματά τους ακριβώς επειδή είναι Εβραίοι.
Αυτό ακριβώς το κλίμα δαιμονοποίησης -που καλλιεργείται εντέχνως στους δρόμους με αφίσες και γκράφιτι, που πολλές δημοτικές αρχές ανέχονται και ενθαρρύνουν- οδηγεί αναπόφευκτα στην καλλιέργεια μιας ιδιαίτερης μισαλλοδοξίας εναντίον κάθε Ισραηλινού πολίτη και κάθε Εβραίου που αρνείται να αποκηρύξει το δικαίωμα ύπαρξης του Ισραήλ.
Επαναλαμβάνουμε ότι η άσκηση κριτικής, αυστηρής κριτικής στα πεπραγμένα της ισραηλινής κυβέρνησης και στις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων της δεν συνιστά αντισημιτισμό. Δεν αρκούνται όμως σε αυτή την κριτική.
Έτσι, στη Νάξο εκδιώχθηκαν από κατάστημα εστίασης Εβραίοι και αποδοκιμάστηκαν από θαμώνες με ύβρεις. Όπως εύστοχα έγραψε σε άρθρο του, στο «Τhe books’ journal», ο συγγραφέας Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης, «…Μα αυτό είναι που παγώνει το αίμα: η σκηνή θυμίζει πογκρόμ, όπου το πλήθος χειροκροτούσε τον διωγμό. Όταν ο όχλος χαίρεται που βλέπει άλλους να ταπεινώνονται, δεν αποδεικνύεται η αλήθεια του ισχυρότερου. Αποδεικνύεται η γύμνια του πολιτισμού».
Εικόνες και περιστατικά που παραπέμπουν σε σκηνές των πογκρόμ της Τσαρικής Ρωσίας του 19ου αιώνα, υπονομεύουν τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου. Η ανοχή στον αντισημιτισμό και στη ρητορική μίσους δεν έχει θέση στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία και είμαστε βέβαιοι ότι η Ελλάδα θα παραμείνει μια ασφαλής χώρα για όλους τους πολίτες της και μια φιλόξενη χώρα για όλους τους επισκέπτες της, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, φύλου ή θρησκεύματος.
Διαβάστε ακόμη:
- Το σχέδιο Χατζηδάκη για την απορρόφηση των ΔΕΥΑ από την ΔΕΗ φέρνει αντιδράσεις
- Φιλέτα της Εκκλησίας: Από τη Μαφία της Κρήτης στους «υπεράνω υποψίας» εφοπλιστές
- Mad Clip: Η ανάρτηση της αδερφής του, Άσπας, για τα τέσσερα χρόνια από τον θάνατό του
- Ποιος επιχειρηματικός όμιλος βολιδοσκοπεί το CVC για το αν πωλάει το 15% των μετοχών της ΔΕΗ που κατέχει;