Ο όμιλος Pepco σχεδιάζει να «ξεφορτωθεί» την προβληματική βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης Poundland και να επικεντρωθεί εκ νέου στην πιο κερδοφόρα μάρκα ειδών ένδυσης και γενικών εμπορευμάτων Pepco, σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει τις επιδόσεις της.

Η εισηγμένη στη Βαρσοβία εταιρεία λιανικής πώλησης αποκάλυψε την πρόταση διαχωρισμού και ένα σχέδιο επαναγοράς μετοχών ύψους 200 εκατ. ευρώ (216 εκατ. δολάρια) πριν από την ημέρα των κεφαλαιαγορών στο Λονδίνο την Πέμπτη.

Η μετοχή της Pepco σημείωσε άνοδο έως και 11% με αφορμή την είδηση. Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση 5,9% τους τελευταίους 12 μήνες μέχρι το κλείσιμο της Τετάρτης, σε σύγκριση με κέρδη 9,3% για τον δείκτη WIG20 – τις 20 μεγαλύτερες εταιρείες στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας.

Ο εισηγμένος στη Βαρσοβία όμιλος Pepco Group ιδρύθηκε το 2015 και αποτελείται από δύο κύρια εμπορικά σήματα, την Pepco και την Poundland, η οποία εμπορεύεται επίσης διεθνώς με το εμπορικό σήμα Dealz. Κύριος μέτοχός της είναι η Ibex Retail Investments Europe Ltd., η οποία κατέχει ποσοστό 72% και εκπροσωπεί πιστωτές του προηγούμενου ιδιοκτήτη της Pepco – της πληγείσας από σκάνδαλο νοτιοαφρικανικής Steinhoff International Holdings NV.

Η Pepco δήλωσε ότι ήταν σαφές ότι οι προσπάθειες για την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων των εμπορικών σημάτων Pepco, Poundland και Dealz για την επίτευξη πλεονεκτημάτων κλίμακας και αποδοτικότητας δεν είχαν αποδώσει. Αντιθέτως, η επιχείρηση Poundland, η οποία έκανε τζίρο 2 δισ. ευρώ (2,2 δισ. δολάρια) το 2024, αποτέλεσε «τροχοπέδη στις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου, με χαμηλότερη αύξηση των εσόδων, χαμηλότερα μικτά περιθώρια κέρδους, υψηλότερο κόστος λειτουργίας και, κατά συνέπεια, χαμηλότερη κερδοφορία και απόδοση του επενδεδυμένου κεφαλαίου σε σύγκριση με την Pepco», μεταδίδει το Bloomberg.

Η απόφαση της υπουργού Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου Ρέιτσελ Ριβς να αυξήσει τους φόρους μισθοδοσίας για τις βρετανικές επιχειρήσεις -μια κίνηση που έπληξε σκληρά τον κλάδο του λιανικού εμπορίου- επιδείνωσε την κατάσταση και «θα προσθέσει περαιτέρω πίεση στη βάση κόστους της Poundland», δήλωσε η εταιρεία.

Η Poundland αντιμετωπίζει επίσης αυξημένο ανταγωνισμό από κινεζικές διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Temu και η Shein, καθώς και ανταγωνιστές από την Ανατολική Ευρώπη, όπως η πολωνική LPP SA που επεκτείνει την φθηνότερη αλυσίδα Sinsay.

«Λαμβάνουμε σαφείς στρατηγικές ενέργειες για να επικεντρωθούμε στο εμπορικό σήμα Pepco ως την ενιαία μελλοντική μας μορφή, να απομακρυνθούμε από τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά και να δημιουργήσουμε μια απλούστερη επιχείρηση που θα επικεντρώνεται σε είδη ένδυσης και γενικά εμπορεύματα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους», δήλωσε ο Stephan Borchert, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Pepco.

Η μάρκα Pepco διαθέτει σχεδόν 3.500 καταστήματα σε 19 χώρες και εξυπηρετεί περισσότερους από 30 εκατομμύρια πελάτες το μήνα. Οι αναλυτές δήλωσαν ότι η στρατηγική αναθεώρηση και η προγραμματισμένη πώληση της Poundland ήταν μια θετική κίνηση.

Η Pepco δήλωσε ότι θα εξετάσει επίσης επιλογές για τον διαχωρισμό της εκπτωτικής μάρκας Dealz Poland μεσοπρόθεσμα. Ο όμιλος επανεξετάζει επίσης το μέλλον της επιχείρησης Pepco Γερμανίας και θα μετατρέψει τα καταστήματα Pepco «Plus» στην Ισπανία και την Πορτογαλία στην κανονική μορφή της Pepco.

Οι συγκρίσιμες πωλήσεις κατά τις 8 εβδομάδες έως τις 2 Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 1,5%, δήλωσε η εταιρεία, με τις πωλήσεις της Pepco και της Dealz να αντισταθμίζουν τις αδύναμες πωλήσεις της Poundland.

Διαβάστε ακόμη: