Κάθε Αύγουστο το Μοντερέι στην Καλιφόρνια δε μονοπωλεί απλώς το ενδιαφέρον των Αμερικανών τουριστών, αλλά γίνεται πόλος έλξης για τους απανταχού λάτρεις της αυτοκίνησης. Εκεί, οι μεγάλοι οίκοι δημοπρασιών και εξειδικευμένοι έμποροι σπάνιων αυτοκινήτων συγκεντρώνουν ό,τι πιο όμορφο – και ακριβό – έχει κυκλοφορήσει σε τέσσερις τροχούς. Μπορεί να μην είμαστε όλοι σε θέση να ταξιδέψουμε στην Αμερική για να θαυμάσουμε, έστω για λίγο, αυτά τα «έργα τέχνης», μπορούμε όμως να ρίξουμε το βλέμμα μας σε απίθανες λεπτομέρειες που μπορεί και βγάζει μόνο ο φακός.

Kοιτάξαμε σχολαστικά τον αυγουστιάτικο κατάλογο του Sotheby’s στο Μοντερέι και σας παρουσιάζουμε 5 από τα αυτοκίνητα που ξεχωρίσαμε. Το κριτήριο της επιλογής; Δεν είμαστε ειδικοί στα κλασικά ευρωπαϊκά σπορ αυτοκίνητα, αλλά ξέρουμε ποια είναι όμορφα.

Maserati

Το πρώτο είναι αυτό που λέμε ένα «ιστορικό αυτοκίνητο». Όχι πως δεν είναι τα υπόλοιπα, αλλά αυτή η Maserati αγοράστηκε από τον Πρόεδρο της Αργεντινής Juan Perón. Δεν ξέρουμε τι καιρό κάνει συνήθως εκεί, αλλά η εσωτερική επένδυση είναι από καστόρι! Που σημαίνει ότι αυτό το αυτοκίνητο δεν βγαίνει στη βροχή. Μήπως στην πραγματικότητα, είναι για να το θαυμάζεις μέσα στο σπίτι;

Την ίδια απορία μας προκάλεσε και αυτή τη Maserati, για έναν πρόσθετο λόγο. Η τιμή εκτίμησης είναι διπλάσια από την προηγούμενη. Εκτιμάται από εννέα έως 11 εκατ. δολάρια και είναι από τα πιο ακριβά αμάξια της πώλησης.

Ανάλογη αεροδυναμική γραμμή διαθέτει κι αυτή η κλασική Ferrari του ’57. Το όμορφο 500 TRC είναι πρώιμο δείγμα Testa Rossa. Πήρε μορφή σε μόλις 19 αυτοκίνητα και ήταν το τελευταίο τετρακύλινδρο μοντέλο που παρήγαγε η Ferrari. Φυσικά, με το ανοιχτό αμάξωμα Scaglietti και τον υπέροχο κινητήρα του, αποδείχτηκε ότι απλώς ήταν το πρώτο του θρύλου της Testa Rossa — αλλά τι αξέχαστο πρώτο κεφάλαιο υπήρξε! Πρόκειται για μία εντελώς διαφορετική εποχή στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

 

Ferrari του ’53

Κι αυτή η Ferrari του ’53 έγραψε αξιοσημείωτη ιστορία σε αγώνες όπου δοκιμάστηκε: Καζαμπλάνκα, Πορτογαλία, Σουηδία και Φινλανδία. Αναδημιουργήθηκε από τον Scaglietti το 1954 με στυλιστικά άψογη δουλειά και είναι το ένατο από τα 26 αμάξια του είδους που κατασκευάστηκαν συνολικά.

Υπάρχουν, τέλος, αυτοκίνητα και υπάρχουν κι αυτά που αποτελούν την «ιδέα» του αυτοκινήτου. Νομίζουμε ότι το συγκεκριμένο εκπροσωπεί επάξια την σπάνια κατηγορία του αμαξιού που είναι μουσειακό έκθεμα. Πρόκειται για ένα από τα μόλις 11 Teardrop Coupe τύπου «νεοϋορκέζικης κατασκευής» του Talbot-Lago και είναι το μοναδικό που παραγγέλθηκε προπολεμικά (1937) για να λάβει μέρος σε αγώνες. Σχεδιασμένο με αρ ντεκό αισθητική από τους θρυλικούς Παριζιάνους Figoni και Falaschi.

Αγωνίστηκε πράγματι στο Le Mans του 1939, έχοντας στο τιμόνι τους Phillipe Régnier de Massa και Norbert-Jean Mahé. Παρέμεινε σε τόσο καλή κατάσταση στην Ανατολική Γερμανία, όπου διατηρήθηκε «στο ψυγείο» για σχεδόν 50 χρόνια ως το 1989. Εύλογα, έχει κερδίσει το βραβείο κομψότητας στο «BMW Group – Best of Show το 2010 και την επόμενη χρονιά το «Louis Vuitton Classic Concours Award».

 

Η πώληση Monterey-Sotheby’s θα πραγματοποιηθεί από 18-20 Αυγούστου.