Να επανασχεδιάσει τον τρόπο με τον οποίο ανοίγουν οι πόρτες των αυτοκινήτων της αναγκάζεται η Tesla, έπειτα από καταγγελίες ότι σε πολλά ατυχήματα, επιβάτες εγκλωβίστηκαν μέσα σε οχήματα που είχαν πιάσει φωτιά, καθώς οι διασώστες αδυνατούσαν  να τα ανοίξουν.

Ακόμα και χωρίς να έχει προηγηθεί ατύχημα, πάντως, υπάρχουν περιπτώσεις όπου ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Tesla αναγκάστηκαν να σπάσουν τα παράθυρα, καθώς έδεσαν τα παιδιά τους σε καρεκλάκια και μετά  αδυνατούσαν να ξαναμπούν στο όχημα, έδειξε έρευνα του National Highway Traffic Safety Administration.

Διαφορετική έρευνα του Bloomberg εντόπισε 140 περιπτώσεις ανθρώπων που παγιδεύτηκαν στα Tesla τους, λόγω προβλημάτων με τα χερούλια στις πόρτες. Αρκετοί υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Tesla, Franz von Holzhausen, είπε σε podcast του Bloomberg ότι η εταιρεία εξετάζει να συνδυάσει τον χειροκίνητο και ηλεκτρονικό  μηχανισμό που ανοίγει την πόρτα, που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία, ώστε να είναι πιο εύκολο εάν κάποιος βρίσκεται σε κατάσταση πανικού να βγει από το όχημα.

«Η ιδέα του να συνδυάσουμε το ηλεκτρονικό και το χειροκίνητο σε ένα κουμπί, νομίζω, έχει πολύ νόημα», είπε ο von Holzhausen. «Αυτό είναι κάτι πάνω στο οποίο δουλεύουμε».

Όπως σημειώνει το CNN, δεν είναι σαφές εάν η Tesla σκοπεύει να διορθώσει όλα τα αυτοκίνητά της ή μόνο αυτά που κατασκευάζονται από τώρα και στο εξής. Όμως, είναι απίθανο ότι η εταιρεία θα  μπορέσει να συνδυάσει τους δύο μηχανισμούς στα υπάρχοντα μοντέλα.

Τα χερούλια στις πόρτες των Model S και Model X της Tesla ανοίγουν και μαζεύονται, ενώ εκείνα των Model 3 και Y ανοίγουν μηχανικά όταν πιέζονται προς τα μέσα. Αλλά όταν αυτό δεν δουλέψει, ο επιβάτης πρέπει να ανοίξει τις πόρτες με χειροκίνητο μηχανισμό απασφάλισης που βρίσκεται μέσα στο όχημα για να βγει έξω. Κάτι τέτοιο μπορεί να χρειαστεί εάν υπάρξει διακοπή ρεύματος μετά από μια σύγκρουση.

Ο εντοπισμός αυτού του κουμπιού για την χειροκίνητη απασφάλιση της πόρτας  μπορεί να είναι δύσκολος, ειδικά εάν ένα μικρό παιδί έχει βρεθεί μόνο του σε ένα αυτοκίνητο ή εάν κάποιος δεν είναι εξοικειωμένος με το όχημα.

Η έρευνα του Bloomberg βρήκε πολυάριθμες περιπτώσεις επιβατών που σκοτώθηκαν ή υπέστησαν σοβαρά εγκαύματα από πυρκαγιές μετά από ατυχήματα, όταν οι διασώστες που βρίσκονταν στο σημείο δεν μπόρεσαν να ανοίξουν τις πόρτες.

Τα Tesla παρουσιάζουν καλές επιδόσεις στα crash tests, αλλά οι περισσότερες δοκιμές έχουν σχεδιαστεί για να μετρούν τα ποσοστά επιβίωσης σε περίπτωση πρόσκρουσης και όχι το εάν οι επιβάτες μπορούν να βγουν από το όχημα μετά από το ατύχημα.

Στην Κίνα, οι τοπικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο να απαγορεύσουν τις κρυφές χειρολαβές στις πόρτες, ενώ στην Ευρώπη εφαρμόζονται μέτρα για τη βελτίωση των πρωτοκόλλων διάσωσης μετά τη σύγκρουση.

Διαβάστε ακόμη: