Υπό την έννοια, της προσπάθειας προώθησης μεγάλων έργων που θα τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη, μοιραία μπαίνει στο τραπέζι η χρησιμότητα του κάθε έργου και το τι πραγματικά συνεισφέρει στην ανάπτυξη, στην αύξηση του ΑΕΠ, στην κοινωνία.

Διότι είναι υποκριτικό να παρουσιάζονται ως δήθεν αναπτυξιακά, έργα χωρίς έσοδο, οδικοί άξονες χωρίς κυκλοφοριακά φόρτη, σύνθετες κατασκευές κομμένες και ραμμένες στα μέτρα και στα μηχανήματα των προνομιακών εργολάβων, κατσικόδρομοι που αποσκοπούν αποκλειστικά να γεμίζουν τις τσέπες των προνομιακών εργοληπτών!

Τα γράφω όλα αυτά με αφορμή τον διαγωνισμό για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, ένα έργο που το σχεδίασαν οι εργολάβοι με βάση τα μηχανήματά τους, η πρόγνωση για τα κυκλοφοριακά φόρτη του οποίου καθώς και τα έσοδα που θα προκύψουν είναι απελπιστική!

Και δεν είναι μόνο η υποθαλάσσια Σαλαμίνας, είναι και άλλα αντίστοιχα έργα βιτρίνας με αρχικούς προϋπολογισμούς 420-450 εκατ. ευρώ συν τις συντηρήσεις που σχεδόν τριπλασιάζουν το αντικείμενο!

Όχι άλλα… σιντριβάνια

Το ζητούμενο, επομένως, για την ανάπτυξη που επικαλούνται κυβέρνηση και αρμόδιο υπουργείο, δεν είναι η ανάθεση των έργων-βιτρίνας, σαν τα σιντριβάνια του Αβραμόπουλου μια φορά κι έναν καιρό στην Αθήνα, τα οποία δεν προσφέρουν έσοδο, δεν συνεισφέρουν στο ΑΕΠ, αλλά αποκλειστικά και μόνο γεμίζουν τις τσέπες των εργολάβων ενίοτε με απευθείας σκανδαλώδεις αναθέσεις.

Αυτό που χρειάζεται η χώρα είναι έργα ουσίας, υποδομών, όπως να ολοκληρωθεί επιτέλους το σιδηροδρομικό δίκτυο με τα λιμάνια. Όπως να χρηματοδοτηθούν η ύδρευση και η αποχέτευση στις τουριστικές περιοχές!

Όπως να υπάρξουν μεγάλες επενδύσεις στα δίκτυα, με ενδεικτικό παράδειγμα το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ που κατέρρευσε με την σφοδρή κακοκαιρία.

Αυτά τα έργα έχει ανάγκη η χώρα, η οικονομία, η κοινωνία. Τα άλλα, τα έργα βιτρίνας, είναι κομμένα και ραμμένα στις ορέξεις και επιδιώξεις των διαχρονικών νταβατζήδων, των προνομιακών εργολάβων…

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.