Τον λόγο που η American Airlines σταμάτησε το «ισόβιο» εισιτήριο πρώτης θέσης ενός επιβάτη, μετά τη ζημιά που προκάλεσε στην αεροπορική εταιρεία, αποκάλυψε το πρώην αφεντικό της.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Στίβεν Ροθστάιν, επιχειρηματίας από το Σικάγο, αγόρασε ένα εισιτήριο AAirpass αξίας 250.000 δολαρίων το 1987, το οποίο του παρείχε απεριόριστες πτήσεις πρώτης θέσης για όλη του τη ζωή. Εκτός από το AAirpass, ο Ροθστάιν πλήρωσε άλλα 150.000 δολάρια για ένα πάσο συνοδού, που του επέτρεπε να ταξιδεύει με έναν καλεσμένο.
Χάρη στο εισιτήριο, έκανε 10.000 ταξίδια κόστους 21 εκατομμυρίων δολαρίων
Εκείνη την εποχή, ο Ροθστάιν ήταν 37 ετών και θεωρούσε πως το συγκεκριμένο εισιτήριο ήταν μια έξυπνη επένδυση, δεδομένων των συχνών επαγγελματικών του ταξιδιών. Και αυτό ακριβώς συνέβη. Τις επόμενες δύο δεκαετίες, ο Ροθστάιν πέταξε περίπου 10.000 φορές, διανύοντας περισσότερα από 30 εκατομμύρια μίλια.
Αλλά η αγαπημένη του αυτή συνήθεια να πετάει, φέρεται να κόστισε στην American Airlines το ιλιγγιώδες ποσό των 21 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πρώην σύζυγός του επιχειρηματία, Νάνσι, δήλωσε τότε στους δημοσιογράφους, ότι ο Ροθστάιν «ανέβαινε στο αεροπλάνο όπως οι περισσότεροι άνθρωποι ανεβαίνουν στο λεωφορείο».
Γιατί η αεροπορική εταιρεία τού έκοψε το εφ’ όρου ζωής εισιτήριο
Δυστυχώς όμως για τον ίδιο, το χρυσό εισιτήριο που θα διαρκούσε εφ’ όρου ζωής έληξε τον Δεκέμβριο του 2008. Μιλώντας στον Guardian το 2019, θυμήθηκε τη στιγμή που ενημερώθηκε για τον τερματισμό του. Είπε χαρακτηριστικά: «Πήγα στο γκισέ των εισιτηρίων, έδωσα τις αποσκευές μου για το Λονδίνο, πήγα στην πύλη… και μόλις έμπαινα στο αεροπλάνο, μου έδωσαν μια επιστολή που τερμάτιζε το AAirpass. Γιατί με άφησαν να φτάσω μέχρι την πύλη; Γιατί δεν μου το είπαν πιο πριν, που θα ήταν το σωστό;».
Αλλά το ταξίδι του Ροθστάιν δεν τελείωσε εκεί: Σύντομα η American Airlines ξεκίνησε μια νομική μάχη εναντίον του, ισχυριζόμενη πως έκανε κατάχρηση του συστήματος, κάνοντας μια σειρά από «κερδοσκοπικές κρατήσεις» για ανύπαρκτους επιβάτες.
Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, ο Ροθστάιν έκανε 14 κρατήσεις για πτήσεις με ονόματα όπως «Μπαγκ Ροθστάιν» και «Στίβεν Ροστάιν τζούνιορ», κάτι που, όπως υποστήριξαν, παραβίαζε τους όρους του AAirpass.
Τι λέει ο επιχειρηματίας
Προς υπεράσπισή του, ο Ροθστάιν υποστήριξε πως ο μόνος κανόνας που του είπαν ποτέ να ακολουθήσει ήταν ότι δεν μπορούσε να επιτρέψει σε κανέναν άλλον να χρησιμοποιήσει το AAirpass. Ισχυρίστηκε, επίσης, πως απέρριψε προσφορές από ανθρώπους που ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν χιλιάδες δολάρια την εβδομάδα για το προνόμιο της χρήσης του.
Η σύζυγός του και η κόρη του επιχειρηματία υποστήριξαν, επίσης, ότι «δεν είχε χρησιμοποιήσει ποτέ υπολογιστή» και πως «κάθε κράτηση που έκανε ποτέ γινόταν μέσω υπαλλήλου της American Airlines».
Ο Ροθστάιν εξήγησε: «Όταν αγόρασα το AAirpass, το κατέστησαν πολύ σαφές: ο μόνος κανόνας ήταν ότι δεν μπορούσα να δώσω σε κανέναν άλλον το AAirpass. Και μιλάμε για την εποχή πριν από τη λήψη ταυτότητας από τους επιβάτες».
Η American Airlines κατηγόρησε κι άλλους επιβάτες ότι παραβίασαν τις συμβάσεις τους, είτε προσφέροντας σε αγνώστους μια θέση που είχε κρατηθεί για τον συνοδό τους, είτε κρατώντας την εντελώς κενή για περισσότερο χώρο.
Ο Ροθστάιν αντέδρασε στις κατηγορίες της αεροπορικής εταιρείας με ανταγωγή, κατηγορώντας την ότι παραβίασε τους όρους του εισιτηρίου ανακαλώντας το.
«Το κοινό ήταν πιο έξυπνο από εμάς» λέει ο πρώην πρόεδρος της American Airlines
Ωστόσο, η διαμάχη διευθετήθηκε τελικά εξωδικαστικά και το εισιτήριο έχει έκτοτε καταργηθεί. Ο Μπομπ Κράνταλ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της American Airlines από το 1985 έως το 1998, δήλωσε αργότερα στους Los Angeles Times ότι το πάσο, που ξεκίνησε το 1981, αρχικά η εταιρεία το είχε φανταστεί ως «κάτι που οι εταιρείες θα αγόρασαν για τους κορυφαίους υπαλλήλους της». Και πρόσθεσε: «Σύντομα έγινε σαφές ότι το κοινό ήταν πιο έξυπνο από εμάς».
Διαβάστε ακόμη:
- Πολυτελή ρολόγια: Ποιο είναι το πιο δημοφιλές brand στον κόσμο
- Βενιζέλος: «Πρωτοφανής παραβίαση του Συντάγματος στην υπόθεση Τριαντόπουλου»
- Καιρός: Με σκόνη, λασποβροχές και υψηλές θερμοκρασίες ξεκινάει η εβδομάδα
- Δικαιοσύνη: Μαζικές απολύσεις δικαστών για ύβρεις, καθυστερήσεις και απρεπή συμπεριφορά