«Τη στιγμή που η τηλεθέαση της τελετής απονομής των Όσκαρ, που αποτελεί έναν από τους βασικούς πόρους της Ακαδημίας, διαρκώς μειώνεται χρόνο με τον χρόνο, το διοικητικό της συμβούλιο αποφάσισε πως θέλει να φτιάξει μουσείο, έργο που το κόστος του ανέρχεται στα 500 εκατ. δολάρια», εξηγούν.

Θυμίζουμε ότι η Ακαδημία εισπράττει 75 εκατ. δολάρια τον χρόνο από το ABC για να προβάλλει ζωντανά την τελετή απονομής σε ένα συμβόλαιο που ισχύει έως το 2028. Τα έσοδα του τηλεοπτικού σταθμού από τις διαφημίσεις έφτασαν πέρσι τα 129 εκατ. δολάρια, κάτι που σημαίνει ότι τα Όσκαρ είναι ακόμα μια κερδοφόρα τηλεοπτική εκπομπή.

Ομως, από το 2015 και μετά τα νούμερα της τηλεθέασης πέφτουν συνεχώς, με τη χειρότερη επίδοση να καταγράφεται πέρσι. Τα «Παράσιτα» θριάμβευσαν και κέρδισαν τα σημαντικότερα βραβεία, αλλά οι τηλεθεατές είχαν στραμμένη αλλού την προσοχή τους, καθώς μόλις 23,9 εκατομμύρια από αυτούς έβλεπαν ζωντανά τη βράβευση. Ο αριθμός είναι ο χαμηλότερος όλων των εποχών, με τον αμέσως προηγούμενο να σημειώνεται το 2018 με 26,5 εκατ. τηλεθεατές.

Πανωλεθρία

Φέτος, τα νέα από τα μηχανάκια της Nielsen για την Ακαδημία ήταν ακόμα χειρότερα. Η τελετή απονομής των Όσκαρ συγκέντρωσε γύρω της μόλις 9,85 εκατ. τηλεθεατές, ενώ στις ηλικίες 18-49 η πτώση έφτασε το 64,2%. Είναι επισήμως η χαμηλότερη τηλεθέαση στην ιστορία των Οσκαρ. Ομως, ήταν αναμενόμενο, καθώς η πανδημία απέτρεψε πολλούς από τους μεγάλους σταρ να δώσουν το «παρών» στην τελετή και να τραβήξουν το φως των προβολέων με μια εντυπωσιακή εμφάνιση ή μια αστεία ατάκα που θα αναπαραγόταν τις επόμενες μέρες.

Επιπλέον, η αναμενόμενη βράβευση του «Nomadland», μιας ταινίας που δεν γυρίστηκε για να κάνει ρεκόρ στο box office, σήμαινε, όπως και πέρσι, ότι ο κόσμος θα έστρεφε την πλάτη του στην τελετή απονομής. Οπως ακριβώς έγινε και με τελετές του παρελθόντος, όπου το Οσκαρ καλύτερης ταινίας πήραν τα «Παράσιτα», το «Crash» και άλλες ταινίες που δεν είχαν ως στόχο να περάσουν τον πήχυ του 1 δισ. δολαρίων στο box office.

Φέτος, η Ακαδημία επιστράτευσε τον αποτελεσματικό και ικανότατο Στίβεν Σόντερμπεργκ να σκηνοθετήσει την απονομή και προέβη σε μια σειρά από πρωτοβουλίες προσπαθώντας να σώσει το διαφαινόμενο, λόγω Covid-19, ναυάγιο. Η χειρότερη ήταν να παρουσιάσουν το Οσκαρ καλύτερης ταινίας πριν από τα Οσκαρ ερμηνειών, σε αντίθεση με τις άλλες χρονιές που το κορυφαίο Οσκαρ δινόταν στο τέλος. Η βράβευση του Αντονι Χόπκινς ήταν η τελευταία της βραδιάς και καθώς δεν υπήρχε ζωντανή σύνδεση με τον Ουαλό πρωταγωνιστή για να πει λίγα ευχαριστήρια λόγια, η απονομή έκλεισε απότομα και άδοξα.

Παράλληλα εξοικονομήθηκε χρόνος με την απόφαση να μην προβάλλονται σκηνές από τις υποψήφιες ταινίες σε κάθε κατηγορία, όπως και να μην ερμηνευθούν τα τραγούδια στο κυρίως μέρος της τελετής αλλά στο pre-show. Επίσης, το κλιπ για τους ανθρώπους του κινηματογράφου που άφησαν την τελευταία τους πνοή τη σεζόν που πέρασε ήταν πολύ σύντομο, σχεδόν χωρίς ανάσα. Ο κερδισμένος χρόνος δόθηκε στους βραβευθέντες, οι οποίοι στις πλείστες των περιπτώσεων τον εκμεταλλεύτηκαν και με το παραπάνω. Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί από τους ευχαριστήριους λόγους να διαρκούν περισσότερο απ’ όσο θα περίμενε κανείς και να κουράζουν. 

Μεγάλη πτώση 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πανδημία έριξε την τηλεθέαση των μεγάλων βραβείων στα… τάρταρα. Μεγάλη πτώση, σχεδόν 60%, είχε η τηλεθέαση της απονομής των Χρυσών Σφαιρών. Πέρσι η τελετή είχε 14,8 εκατ. τηλεθεατές στις ηλικίες 18-49 ετών. Φέτος, δεν ξεπέρασαν τα 5,4 εκατ. τηλεθεατές σε αυτήν την κατηγορία. Τα πρόσφατα Baftas της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου γνώρισαν και αυτά την πανωλεθρία με 1,9 εκατ. τηλεθεατές φέτος, ενώ πέρσι τα είδαν 3 εκατ. τηλεθεατές, που και αυτό ήταν το χαμηλότερο νούμερο της τελευταίας 12ετίας. Οι διοργανωτές αυτών των τελετών καλούνται άμεσα να τις εμπλουτίσουν με νέες ιδέες. Αλλιώς, δύσκολα θα ξαναδούν τον κόσμο με το μέρος τους.

Δείτε όλες τις  τελευταίες Ειδήσεις  από την  Ελλάδα  και τον  Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο   Radar.gr.