Η οργάνωση προστασίας των ζώων World Animal Protection U.S. ενημέρωσε τον ιταλικό οίκο μόδας Gucci για την ανησυχία της σχετικά με τη συμμετοχή τίγρεων στη διαφημιστική εκστρατεία για τη συλλογή Gucci Tiger και του ζήτησε να σταματήσει να χρησιμοποιεί άγρια ζώα στις διαφημίσεις του.
Για τον εορτασμό του Έτους της Τίγρης, ο Gucci δημιούργησε τη σειρά ενδυμάτων και αξεσουάρ για γυναίκες και άνδρες Gucci Tiger που περιλαμβάνουν διαφορετικές απεικονίσεις του ζώου.
Στη συνοδευτική διαφημιστική καμπάνια μάρκετινγκ που σχεδιάστηκε από τον διευθυντή δημιουργικού του οίκου, Αλεσάντρο Μικέλε και υλοποιήθηκε από τον φωτογράφο και σκηνοθέτη Άντζελο Πενέτα τίγρεις παρουσιάζονται σε στιγμιότυπα σε διάφορους χώρους σε πολυτελές, ρετρό θέρετρο.
The #GucciTiger collection to celebrate the Year of the Tiger comes to life in a campaign imagined by Creative Director #AlessandroMichele and shot by photographer and director #AngeloPennetta. Art director: #ChristopherSimmonds. https://t.co/vuqyohgduL pic.twitter.com/vqDw9xz1gG
— gucci (@gucci) January 4, 2022
«O Gucci στέλνει το ακατάλληλο μήνυμα προωθώντας τίγρεις ως κατοικίδια και πολυτελή αντικείμενα, ενώ είναι άγρια ζώα που ανήκουν στους ανόθευτους βιότοπους» ανέφερε η Λιζ Καμπρέρα Χολτζ από την οργάνωση προστασίας των ζώων με αποστολή να εποπτεύει διαφημιστικές καμπάνιες.
Η οργάνωση προτρέπει τον Gucci να σταματήσει να χρησιμοποιεί άγρια ζώα στις διαφημιστικές καμπάνιες του και να εκδώσει ανακοίνωση, στην οποία θα αναφέρεται ότι οι τίγρεις ανήκουν στην άγρια φύση.
#GucciTiger, the collection to celebrate the Year of the Tiger, presents a reinterpretation of a late 1960s archival print by Vittorio Accornero featuring a tiger against a colorful backdrop of greenery and flowers. https://t.co/vuqyohgduL pic.twitter.com/FLHsvTBqj7
— gucci (@gucci) January 5, 2022
«Η Χρονιά του Τίγρη, σύμφωνα με το Κινεζικό Ημερολόγιο, θα πρέπει να ευαισθητοποιήσει ότι αυτά τα απίστευτα ζώα χρειάζονται προστασία και όχι εμπορευματοποίηση. Τίγρεις ζουν σε αιχμαλωσία στις ΗΠΑ, ενώ μόλις 3.900 ζώα παραμένουν στην άγρια φύση.
Οι τίγρεις κινδυνεύουν σοβαρά ως συνέπεια της χρήσης τους ως «κατοικίδια», από την τουριστική εκμετάλλευση, την καλλιέργεια ναρκωτικών, τη λαθροθηρία, την καταστροφή οικοτόπων και τις φυσικές καταστροφές» επισήμανε.
Εκπρόσωπος του Gucci δήλωσε ότι «η φύση, η άγρια ζωή και οι κάτοικοί της είναι σημαντικά απαραίτητα για τον Gucci», ο οποίος, από το 2018 εφαρμόζει φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους.
Celebrating the Year of the Tiger, the House presents #GucciTiger: a selection of ready-to-wear and accessories featuring various renditions of the animal appearing in a campaign shot by #AngeloPennetta. Creative Director #AlessandroMichele, Art Director #ChristopherSimmonds. pic.twitter.com/TaYmgIsXVE
— gucci (@gucci) January 4, 2022
Τον Φεβρουάριο του 2020, ο Gucci εντάχθηκε στο The Lion’s Share Fund, πρωτοβουλία που αυξάνει τα πολυπόθητα κεφάλαια για την προστασία των απειλούμενων ειδών και των αγνών ενδιαιτημάτων τους, πρόσθεσε.
Επιπλέον διευκρίνισε ότι η οργάνωση για την ευζωϊα των ζώων, American Humane έλεγξε τους χώρους, στους οποίους έγινε η φωτογράφιση και ότι οι τίγρεις φωτογραφήθηκαν σε ένα ξεχωριστό ασφαλές περιβάλλον σύμφωνα με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια του Gucci και μετά παρουσιάστηκαν στη διαφημιστική καμπάνια».