O ∆ήµος Στασινόπουλος, πέρα από την πληθωρική παρουσία του στο χώρο των εστιατορίων και τις επενδύσεις του στο χώρο της ενέργειας, χτίζει µε σταθερά και µεθοδικά βήµατα έναν όµιλο που θα προσφέρει 360º υπηρεσίες marketing και επικοινωνίας.
Μαζί µε τον Χριστόφορο Μποζατζίδη, που έχει αναλάβει επιτελικό ρόλο στο εγχείρηµα, µίλησαν στο adbusiness και έδωσαν όλες τις λεπτοµέρειες του project.
Συνέντευξη στους Βαγγέλη Παπαλιό – Δηµήτρη Τσουκαλά
Το τελευταίο διάστηµα έχετε αποκτήσει διάφορα sites, ενώ φαίνεται πως χτίζετε έναν όµιλο εταιρειών υπό το σήµα OnlyGroup και µε δραστηριότητες που εντάσσονται στο ευρύτερο φάσµα της επικοινωνίας και του marketing. Πρόκειται για µια ενιαία στρατηγική ή για ανεξάρτητα projects; Κινείστε προς την κατεύθυνση δηµιουργίας ενός media group; Mε τι στόχους και πλάνα;
Δήµος Στασινόπουλος: Γνωρίζοντας τον Χριστόφορο Μποζατζίδη φέτος το καλοκαίρι, άρχισα να καταλαβαίνω το κοµµάτι του marketing και της εµπορικής αξιοποίησης των ευκαιριών που υπάρχουν στο κοµµάτι του sports & betting. Συζητώντας µαζί του, αποφασίσαµε να δηµιουργήσουµε µια εταιρεία marketing µε 360º υπηρεσίες σε αυτόν τον τοµέα. Συγκεκριµένα, έχουν δηµιουργηθεί ξεχωριστές εταιρείες για τις διάφορες υπηρεσίες που θέλουµε να προσφέρουµε υπό την οµπρέλα του OnlyGroup. ∆εν µας ενδιαφέρει να γίνουµε operator για online casino & betting. Θέλουµε να παρέχουµε 360º υπηρεσίες marketing και σε εταιρείες, οµάδες/αθλητές αλλά και σε Online Gaming & Betting brands. Ένα από τα εργαλεία αυτού του εγχειρήµατος είναι τα media, που τα διακρίνουµε σε sports sites και affiliation sites. Έτσι, λοιπόν, ξεκίνησε η ενασχόλησή µου µε τα media, όπου κατά 90% στόχος µου είναι να αναπτύξω µια εταιρεία αθλητικών media, που θα περιλαµβάνει αθλητικά sites για διάφορους τοµείς. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουµε αποκτήσει το sportal.gr και προχωράµε στην απόκτηση τόσο του site όσο και της έντυπης έκδοσης της Sportday. Φτιάχνουµε ένα πανευρωπαϊκό site για το µπάσκετ που θα είναι στα αγγλικά, αλλά θα διαθέτει και µετάφραση σε γλώσσες τοπικών αγορών, µε ιδιαίτερη δυναµική στη Euroleague, όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, η Γαλλία, η Λιθουανία, η Ισπανία, η Τουρκία και ίσως η Σερβία. Επίσης, δηµιουργούµε ένα πανευρωπαϊκής εµβέλειας site για το τένις, το matchpoint247.com. Παράλληλα, εξετάζουµε διάφορες ακόµη niche αγορές, µε στόχο να παρουσιάσουµε και γι’ αυτές κάποια διεθνή projects. Όσον αφορά τα affiliation sites, κοιτάζουµε να αποκτήσουµε διάφορα υφιστάµενα sites αλλά και να χτίσουµε τα δικά µας brands στον τοµέα. Σε αυτό το πλαίσιο, αγοράσαµε την Easy Media, η οποία πλέον ονοµάζεται ΟnlyΟne Media, από τον ∆ηµήτρη Πετρίδη και τον Μάκη Ρηγάτο, αποκτώντας τα site της, αλλά εντάσσοντας και δύο πολύ αξιόλογους ανθρώπους στην οµάδα µας. ∆ιευκρινίζω πως δεν έχουµε αποκτήσει το menshouse.gr της εταιρείας, που έχει περάσει στην Paralot, την εταιρεία που κατέχει το site SDNA.GR.
Παράλληλα, η ενασχόλησή µου µε τα media έχει και ένα επενδυτικό σκέλος, καθώς αυτή την περίοδο δηµιουργείται το όχηµα µε το οποίο θα µετέχω στην Tomorrow Group, όπου έχει επιτελικό ρόλο ο Αντώνης Πίκουλας, και ανήκουν η εφηµερίδα Aξία και το νέο της site iaxia.gr, τα radar.gr, klik.gr καθώς και mikrometoxos.gr, bankwars.gr (που θα µπει σαν micro-site στο radar.gr), theceo.gr, greennews.gr κ.ά., τα οποία αποκτήθηκαν πρόσφατα και δεν ανήκουν στο portfolio media του OnlyGroup.

Δήµος Στασινόπουλος
Πώς θα συνεργάζεστε µε διαφηµιστικές εταιρείες και brands; Έχετε δηµιουργήσει ενιαίο εµπορικό τµήµα για τα sites και γενικά τα media assets του OnlyGroup;
Χριστόφορος Μποζατζίδης: Τα media assets, sports sites και affiliate sites, που ανήκουν στην OnlyGroup, µαζί µε αυτά που θα αναπτυχθούν και θα δηµιουργηθούν, θα λειτουργήσουν σαν ένα οικοσύστηµα που θα εξυπηρετεί πελάτες που ανήκουν στην αγορά του Online Gaming & Betting αλλά και πελάτες εκτός αυτής. Η στρατηγική µας είναι να αναπτύξουµε αυτά τα assets και να τα επανατοποθετήσουµε στην αγορά. Θα επενδύουµε ιδιαίτερα στο product design, την εµπειρία χρήστη και σε πρωτογενές video first περιεχόµενο, µε στόχο τα sites να προσελκύουν σταδιακά περισσότερους πιστούς επισκέπτες. Παράλληλα, στελεχώνουµε ένα πολύ ταλαντούχο εµπορικό τµήµα, για να συνδέσει τα asset µας µε την αγορά. Επικεφαλής θα είναι ο Κίµων Στέφος, στέλεχος µε σηµαντική διεθνή εµπειρία και µε τη δική µου καθοδήγηση η εµπορική οµάδα µας θα απευθύνεται τόσο απευθείας σε πελάτες όσο και σε media shops. Θα πρέπει να τονίσω πως δηµιουργούµε ένα διαφορετικού τύπου εµπορικό τµήµα, που θα εστιάζει στην παραγωγή νέων διαφηµιστικών προϊόντων. ∆εν θα ακολουθήσουµε την κλασική στρατηγική του εµπορικού που θα βγει να κάνει sales pitch. Θέλουµε να δουλέψουµε µαζί µε τα brands και τους πελάτες και να δηµιουργήσουµε dedicated προτάσεις που καλύπτουν τις ανάγκες τους και δηµιουργούν impact στο performance τους. Φτιάχνουµε µια πολύ δυνατή οµάδα marketing/commercial, για να παρέχουµε tailor made προτάσεις, στα brands, τόσο τα στοιχηµατικά όσο και τα υπόλοιπα, για να διαφηµιστούν µε το κατάλληλο µήνυµα, στα κατάλληλα µέσα και να πάρουν προστιθέµενη αξία και µετρήσιµα αποτελέσµατα. Για τα betting brands θα εστιάσουµε προφανώς σε προτάσεις που θα τους φέρουν traffic, leads και πελάτες, ενώ για τους υπόλοιπους θα κινηθούµε µε βάση τους επιµέρους στόχους τους, καλύπτοντας όλο το customer funnel. Έχουµε δηµιουργήσει ακόµη και production house, που έχει στόχο να παραγάγει για τους πελάτες µας πρωτότυπο πρωτογενές περιεχόµενο.
Πού στεγάζεται αυτή σας η δραστηριότητα; Έχει τα δικά του γραφεία το OnlyGroup;
Χριστόφορος Μποζατζίδης: Aυτήν τη στιγµή βρισκόµαστε σε αναζήτηση χώρου στα Βόρεια Προάστια, που θα στεγάσει την οµάδα του OnlyGroup. Ψάχνουµε για χώρο που θα στεγάσει συνολικά το Marketing & Media οικοδόµηµα που δηµιουργούµε και θα έχει τη δυνατότητα να επεκταθεί µε βάση την πορεία ανάπτυξης που εκτιµάµε πως θα καταγράφουµε στα επόµενα χρόνια.

Χριστόφορος Μποζατζίδης
Το κοµµάτι του entertainment καταγράφει σηµαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για κάτι που σας ενδιαφέρει σαν OnlyGroup;
Δήµος Στασινόπουλος: Σε βάθος χρόνου µάλλον θα ασχοληθούµε και µε το entertainment, είτε πρόκειται για συναυλίες είτε για branding καλλιτεχνών και εκδηλώσεων. ∆εν είναι κάτι που έχουµε αποφασίσει 100% ακόµη, αλλά το σκεφτόµαστε έντονα. Αντιλαµβάνεστε, άλλωστε, πως το οικοσύστηµα που έχω δηµιουργήσει στην αγορά εστίασης, µου δίνει ένα πλεονέκτηµα σε επίπεδο ∆ηµοσίων Σχέσεων, ενώ παράλληλα µε φέρνει σε επαφή µε καλλιτέχνες, τραγουδιστές, ηθοποιούς και επιχειρηµατίες µε σχετικές δραστηριότητες. ∆εν είναι ένας τοµέας µε τον οποίο έχω ασχοληθεί επαγγελµατικά, αλλά µε το OnlyGroup και τη δραστηριοποίηση στο χώρο του marketing, ίσως να υπάρξει η σχετική ευκαιρία.
Ο τοµέας των media specialists βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης σε παγκόσµιο επίπεδο, µε τις εξελίξεις να αναµένεται να επηρεάσουν προφανώς και την ελληνική αγορά. Πρόκειται για κλάδο που θα σας ενδιέφερε να δραστηριοποιηθείτε;
Δήµος Στασινόπουλος: Σκεφτόµαστε να δηµιουργήσουµε ένα inhouse Media shop στο group. H συγκεκριµένη εταιρεία θα προσφέρει υπηρεσίες στο οικοσύστηµα και τους πελάτες µας αλλά και έξω στην αγορά. Αν τελικά προχωρήσουµε στη δηµιουργία αυτής της εταιρείας, ίσως να κινηθούµε στη λογική που εφαρµόζουµε στα εστιατόρια, όπου τοποθετούµε κάποιον υπεύθυνο ως partner µε µετοχικό ποσοστό. Εννοώ πως µπορούµε να έχουµε κάποιον στο OnlyGroup που θα διαθέτει και το σχετικό ποσοστό στην εταιρεία που θα ασχολείται µε το media buying, ούτως ώστε αυτή η δραστηριότητα να δουλεύει καλά όχι µόνο για εµάς αλλά και για άλλους πελάτες. Το ίδιο ισχύει και για το creative ή το production. Για όλο το φάσµα των υπηρεσιών που θα προσφέρουµε σε marketing και media, στην ουσία. Για καθεµιά από αυτές τις υπηρεσίες στόχος µας είναι, όταν θα νιώθουµε πως στεκόµαστε καλά στα πόδια µας και αυτό που κάνουµε το κάνουµε καλά, να δηµιουργήσουµε και τα σχετικά «παρακλάδια», µε τη λογική να προσφέρουµε και στη συνολική αγορά τις υπηρεσίες µας. Γι’ αυτό, άλλωστε, έχουµε συστήσει και διαφορετικές και ξεχωριστές εταιρείες υπό την οµπρέλα του OnlyGroup.
Χριστόφορος Μποζατζίδης: Πάντως, τη δεδοµένη στιγµή θα πρέπει να αναφέρουµε πως έχουµε εντάξει στο δυναµικό µας σε ρόλο Group Chief Media & Digital Officer τον ∆ηµήτρη Κουδούνα, µέχρι πρότινος Global Media Director της Νοvibet και µε εµπειρία άνω των 20 ετών σε Media specialists όπως Μindshare, BGM OMD και UM. Εποµένως υπάρχει και η τεχνογνωσία και ένα στέλεχος σαν τον ∆ηµήτρη, ούτως ώστε η δηµιουργία µιας τέτοιας εταιρείας να προκύψει σαν φυσικό επακόλουθο της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων µας. Απώτερος στόχος µας, άλλωστε, είναι να φτάσουµε να προσφέρουµε στην αγορά πλήρεις 360º υπηρεσίες, από ΑΤL & BTL επικοινωνία, µέχρι digital performance marketing, Creative, Sports Marketing, PR, και ό,τι άλλο εµπίπτει στο χώρο του Marketing και της Επικοινωνίας.
Έχετε έρθει σε επαφή µε άλλα sites προκειµένου να αναλάβετε την εµπορική τους διαχείριση;
Δήµος Στασινόπουλος: Όντως, έχουν γίνει συζητήσεις και για εµπορικές συνεργασίες µε sites. Οι ιδιοκτήτες θα συνεχίσουν να «τρέχουν» τις ιστοσελίδες και εµείς στην ουσία θα αναλάβουµε την εµπορική διαχείριση και θα τους βοηθήσουµε συµβουλευτικά για την ανάπτυξη του προϊόντος.
Όπως όλα δείχνουν, το OnlyGroup κινείται δυναµικά στην αγορά media & marketing, προχωρώντας σε σηµαντικές κινήσεις ανάπτυξης εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Ο ∆ήµος Στασινόπουλος καλείται να αποδείξει πως µπορεί να πρωταγωνιστήσει σε µια ακόµη -απαιτητική- αγορά.
Διαβάστε ακόμη:
- CrediaBank: Ναυτιλιακός Χρηματοδότης της Χρονιάς στα Greek Shipping Awards
- Κασσελάκης – Καρυστιανού: Από τις συγκρούσεις στην ενδεχόμενη συμπόρευση
- «Αντι-Τσίπρα μέτωπο» με Χαρίτση και… Ανδρουλάκη επιδιώκει να στήσει ο Φάμελλος
- Αιτήματα αγροτών στα μπλόκα: Τι ζητούν μετά τη Νίκαια και πού μπορεί να παρέμβει η κυβέρνηση