Ο Όμιλος Αγγελικούση (Angelicoussis Shipping Group – ASG) συνεχίζει τη μεθοδική ανανέωση του στόλου του, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική απομάκρυνσης από τα παλαιότερα πλοία και την ενίσχυση της παρουσίας του με νεότερα, πιο αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Παράλληλα, αναμένει την παραλαβή 11 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax μεταξύ Ιουνίου 2026 και Μαΐου 2027, εκ των οποίων τα τρία είναι shuttle tankers.

Ο συνδυασμός πώλησης παλαιότερων πλοίων και επένδυσης σε νεότερα αποδεικνύει τη δέσμευση του Ομίλου στη διατήρηση ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού και ανταγωνιστικού στόλου, ενισχύοντας τη θέση του στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη.

Η πιο πρόσφατη κίνηση ήταν η πώληση του 18 ετών VLCC (Very Large Crude Carrier) Maran Canopus, συνολικής χωρητικότητας 320.500 dwt και κατασκευής 2007, το οποίο άλλαξε χέρια έναντι περίπου 49 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για το πιο παλιό ενεργό πλοίο από τον στόλο των 63 τάνκερ των εταιρειών Maran Tankers Management και Maran Shuttle Tankers του Ομίλου.

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της διεθνώς, η Maran δεν είναι γνωστή για την έντονη δραστηριότητα πωλήσεων. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια προχωρά συστηματικά στην απαλλαγή της από τα πιο παλιά VLCC καθώς αυτά πλησιάζουν τα 17-18 χρόνια χρήσης.

Παρόμοια πώληση είχε καταγραφεί τον Δεκέμβριο, με το Maran Aries (κατασκευής 2006), που πωλήθηκε έναντι 45 εκατομμυρίων δολαρίων. Και στις δύο περιπτώσεις, οι τιμές θεωρήθηκαν “εντυπωσιακές”, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις αγοράς, καθώς και τη φήμη της ASG για την άριστη συντήρηση των πλοίων της.

Η ενίσχυση της ζήτησης για παλαιότερα VLCC, ειδικά από αγοραστές στην Ασία, ανεβάζει τις τιμές μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με την Clarksons, οι μέσες τιμές για 15ετή VLCC αυξήθηκαν κατά 5 εκατομμύρια δολάρια μόνο τον Μάιο, εξαιτίας της αισιοδοξίας για ανάκαμψη της αγοράς και αυξημένης παραγωγής από χώρες του OPEC+.

Διαβάστε ακόμη: