Χαμένες ώρες μαθημάτων, τα οποία είτε δεν έγιναν καθόλου είτε δεν έγιναν όπως θα έπρεπε, μαθησιακά κενά και μαθησιακές δυσκολίες αφήνει πίσω της η περίοδος της πανδημίας, όπως προκύπτει μέσα από τα στοιχεία του ΟΗΕ.
Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, έως και το 70% των παιδιών ηλικίας 10 ετών στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος (low- and middle-income countries) δεν μπορούν να διαβάσουν ή να κατανοήσουν ένα απλό κείμενο, ενώ ανάλογα κενά παρατηρούνται και στα μαθηματικά. Συγκριτικά, κατά την πρό-Covid περίοδο, το αντίστοιχο ποσοστό – που έχει τώρα εκτοξευθεί στο 70% – υπολογιζόταν κοντά στο 53%.
Στη Νότια Αφρική για παράδειγμα, τα παιδία του δημοτικού είναι σαν έχουν χάσει μια ολόκληρη σχολική χρονιά. Ανάλογα προβλήματα παρατηρούνται ωστόσο ακόμη και σε πολιτείες των ΗΠΑ, με τα 2/3 των μαθητών ηλικίας 8 και 9 ετών να παίρνουν για παράδειγμα «κάτω από τη βάση» στα τεστ των μαθηματικών.