Εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια αναμένεται να χάσει η Tesla το 2021, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis δεν θα αγοράσει δικαιώματα εκπομπών ρύπων από τον αμερικανικό όμιλο.

Το 2019 η Fiat Chrysler (FCA) συνήψε συμφωνία με την Tesla για να αντισταθμίσει τις εκπομπές των δικών της ρύπων. Ωστόσο, η Stellantis, που σχηματίστηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της PSA, εγκατέλειψε τη συμφωνία, καθώς, σύμφωνα με τον CEO Carlos Tavares, η εταιρεία σκοπεύει να εναρμονιστεί πλήρως με τους ρυθμιστικούς περιβαλλοντικούς κανόνες.

Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, ο Richard Palmer, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, δήλωσε την Τετάρτη ότι περίπου τα δύο τρίτα των 300 εκατομμυρίων ευρώ που διατέθηκαν από την FCA για πληρωμές δικαιωμάτων ρύπων πήγαν στην Tesla το 2020.

«Αυτό το ποσό θα μείνει στα ταμεία της εταιρείας από τη μη συμμετοχή στη συμφωνία που συνήψαμε με την Τesla για την Ευρώπη». Σημειώνεται πως αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης, επιτρέπουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να τηρούν τους κανόνες εκπομπών, αγοράζοντας «δικαιώματα» από αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν καθαρότερα οχήματα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Tesla αποκόμισε 518 εκατομμύρια δολάρια το τελευταίο τρίμηνο πουλώντας δικαιώματα ρύπων, με τα καθαρά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας να αγγίζουν τα 438 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία κέρδισε σχεδόν 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις δικαιωμάτων ρύπων σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2020. Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις εκπομπές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να μειώσουν τη μέση παραγωγή CO2 του στόλου τους στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έως πέρυσι, διαφορετικά θα αντιμετώπιζαν βαριά πρόστιμα.

Wedbush: Η μετοχή της Tesla θα φτάσει τα 1.000 δολ. μέσα στο 2021

Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla θα μπορούσε να φτάσει τα 1.000 δολ. μέσα στο 2021, σύμφωνα με όσα αναφέρει το γνωστό αμερικανικό fund Wedbush.

Η ζήτηση για τα οχήματα της εταιρείας την οποία ίδρυσε ο Elon Musk είναι ισχυρή, ενώ η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς μόνο προσωρινά μπορεί να επηρεάσει τον κλάδο, αναφέρεται σχετικώς.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Wedbush, Dan Ives, ο οποίος έχει θέσει ως τιμή στόχο για τη μετοχή τα 1.000 δολ. (άλμα +49%) από τρέχοντα επίπεδα, σημείωσε τρεις «προκλησεις» που αντιμετωπίζει η Tesla αυτή τη στιγμή:
α)την έλλειψη τσιπ,
β)την πολιτική κατάσταση στην Κίνα και
γ)τον αυξανόμενο ανταγωνισμό σε όλο τον κόσμο

Παραγωγή

Ενώ ο Elon Musk εμφανίστηκε στο «SNL», οι Lucid Motors, Ford και Volkswagen παρουσίασαν όλα τα κορυφαία οχήματά τους σε διαφημίσεις κατά τη διάρκεια της μετάδοσης.

Αλλά ο Ives είπε ότι η Tesla παραμένει ο ηγέτης στην αγορά και η καταναλωτική ζήτηση φαίνεται ισχυρή στην Κίνα και την Ευρώπη. «Πλέον, είναι θέμα του Musk το πώς θα χειριστεί τα ζητήματα ασφαλείας που έχουν προκύψει τις τελευταίες εβδομάδες, ενώ πρέπει να βεβαιώσει ότι η κυβέρνηση της Κίνας δεν θα εγείρει προσκόμματα σε ό,τι αφορά την παραγωγική διαδικασία της Tesla».

Ο αναλυτής υπολόγισε ότι η Tesla φαίνεται να μπορεί να ξεπεράσει άνετα τις 200.000 μονάδες παράδοσης το δεύτερο τρίμηνο, ακόμη και με την έλλειψη chip.

Για τους επόμενους μήνες, ο Ives θα παρακολουθεί την παραγωγή και τη ζήτηση του Model Y, τις μεταβολές στη ζήτηση των μοντέλων S και X, καθώς και τις αγορές FSD (αυτοκινούμενο) της Tesla.

Εν προκειμένω αξίζει να σημειωθεί πως ο μετοχές της Tesla σημειώνουν υποχώρηση 5% σε ετήσια βάση.

Δείτε όλες τις  τελευταίες Ειδήσεις  από την  Ελλάδα  και τον  Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο  Radar.gr.