Οι αεροπορικές εταιρείες που κάποτε διαφημίζονταν υποσχόμενες την περιπέτεια και την πολυτέλεια ή και τα δύο, τώρα στηρίζονται σε ένα πιο απλό σλόγκαν: την αξιοπιστία. Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων συνέπεια της πανδημίας του Covid-19 τον περασμένο χρόνο κόστισαν στους αερομεταφορείς των ΗΠΑ περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια συνολικά και «μπλόκαραν» τα ταξιδιωτικά σχέδια εκατοντάδων χιλιάδων πελατών.
Εκτός των επιβατών ακόμη και πληρώματα ήταν αναγκασμένα να κοιμηθούν στα αεροδρόμια, μια σπάνια ύστατη λύση για έναν κλάδο που έχει συνηθίσει να φιλοξενεί χιλιάδες πιλότους και αεροσυνοδούς κάθε μέρα. Καθώς ξεκινά η περίοδος αιχμής για τον ταξιδιωτικό κλάδο κινδυνεύει να επαναληφθεί αυτός ο «πονοκέφαλος» για τις αεροπορικές εταιρείες που ελπίζουν να ξεπεράσουν τα προβλήματα του παρελθόντος.
Για να το επιτύχουν αυτό προχωρούν σε μαζικές προσλήψεις, καλύτερη τεχνολογία για το προσωπικό και τους πελάτες, τον έγκαιρο προγραμματισμό για τον καιρό και για ορισμένες εταιρίες εξ αυτών, συντηρητικό προγραμματισμό ή περικοπές στα ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά τους προγράμματα συνολικά.
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των αεροπορικών εταιρειών είναι ο τρόπος αντιμετώπισης προβλημάτων ρουτίνας όπως η κακοκαιρία, είτε αυτό σημαίνει καθυστέρηση πτήσεων είτε ακύρωση ακόμη και πριν φτάσουν οι επιβάτες στο αεροδρόμιο. Όταν τα αεροπλάνα είναι γεμάτα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν λιγότερες επιλογές για να μετακινήσουν τους επιβάτες σε εναλλακτικές πτήσεις, στήνοντας ένα παιχνίδι με «μουσικές καρέκλες» στον ουρανό.
Οι αεροπορικές εταιρείες δεν χρεώνουν τους επιβάτες για εκ νέου κράτηση και οι μεγάλοι αερομεταφορείς κατάργησαν τις τυπικές οικονομικές χρεώσεις αλλαγής ημερομηνίας για να τονώσουν τις κρατήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Αλλά οι ταξιδιώτες θα μπορούσαν να πληρώσουν το τίμημα εάν αναγκαστούν να αγοράσουν ένα νέο εισιτήριο της τελευταίας στιγμής σε άλλη αεροπορική εταιρεία για να φτάσουν σε μεγάλες εκδηλώσεις όπως ένας γάμος ή άλλες υποχρεώσεις.
«Κλειδί» οι λιγότερες ακυρώσεις πτήσεων
Η αποτροπή ακυρώσεων είναι σημαντική. «Αν είμαστε αξιόπιστοι, το κάθισμα είναι πολύ πιο άνετο, το φαγητό έχει πολύ καλύτερη γεύση, η υπηρεσία που παρέχουμε είναι πολύ πιο εξυπηρετική», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της American Airlines Ρόμπερτ Ισομ στους υπαλλήλους. «Οι άνθρωποι πραγματικά πρέπει να νιώθουν ότι έχουν τον έλεγχο του ταξιδιού τους». Η Αmerican Airlines τα τελευταία τρία χρόνια έχει αναπτύξει το Εργαλείο ανάλυσης αποτελεσματικότητας Hub, το οποίο έκανε το ντεμπούτο της τον περασμένο μήνα. Με το όνομα HEAT, το εργαλείο βοηθά την αεροπορική εταιρεία να καθυστερήσει περισσότερες πτήσεις ενόψει καταιγίδων και κακοκαιρίας και να αποφύγει την ακύρωσή τους αργότερα. Αναλύει δεδομένα όπως η διαθεσιμότητα του πληρώματος και οι συνδέσεις επιβατών, μεταξύ άλλων σημείων δεδομένων.
«Ο στόχος είναι να αποτραπούν οι ακυρώσεις εξαρχής, ώστε να μην χρειαστεί να φιλοξενήσουμε εκ νέου τους ανθρώπους, δεδομένου του υψηλού φορτίου που αναμένουμε αυτό το καλοκαίρι», δήλωσε η Maya Leibman, επικεφαλής πληροφοριών της αμερικανικής εταιρείας. Οι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των Spirit Airlines και JetBlue Airways, έχουν ήδη τροποποιήσει τις πτήσεις για την άνοιξη και το καλοκαίρι. Η JetBlue, για παράδειγμα, μείωσε το σχέδιό της να επεκτείνει τις πτήσεις έως και 15% εφέτος από τα επίπεδα του 2019 και τώρα σχεδιάζει ένα χρονοδιάγραμμα όχι περισσότερο από 5% σε σχέση με πριν από τρία χρόνια, καθώς προσπαθεί να σταθεροποιήσει τη λειτουργία της ενώ αντιμετωπίζει ελλείψεις προσωπικού.
Οι περικοπές δρομολογίων για τον Ιούνιο είναι μεγαλύτερες στις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και εξαιρετικά χαμηλού κόστους από ό,τι στις μεγαλύτερες λόγω ελλείψεων προσωπικού και υψηλού κόστους καυσίμων, σύμφωνα με τον αναλυτή της Deutsche Bank, Michael Linenberg. Αυτοί οι αερομεταφορείς «είναι πιθανό να επηρεαστούν δυσανάλογα από αυτό το αποτέλεσμα, δεδομένου ότι η κίνηση των χαμηλών ναύλων αντιπροσωπεύει μεγαλύτερο μερίδιο της βάσης εσόδων τους από ό,τι για τους μεγάλους αερομεταφορείς», έγραψε σε σχετικό σημείωμα στις αρχές Απριλίου.
Το δυναμικό ανάπτυξης για μεγάλες αεροπορικές εταιρείες περιορίζεται από την έλλειψη πιλότων, ιδιαίτερα σε μικρότερες περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες που τροφοδοτούν τους κόμβους τους. Η American είπε ότι έχει προσλάβει 12.000 άτομα από το περασμένο καλοκαίρι και σχεδιάζει να προσθέσει περίπου 20.000 άτομα εφέτος συνολικά. Η United προσέλαβε 6.000 άτομα εφέτος και η Delta έχει προσλάβει 15.000 άτομα από τις αρχές του 2021, εν μέρει για να αντικαταστήσει τους περισσότερους από 17.000 εργαζομένους που ανέλαβαν την αεροπορική εταιρεία με προσφορές εξαγοράς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η American, η Delta και η United δηλώνουν ότι είναι καλά στελεχωμένες για την αύξηση της ζήτησης.