Το «Chef’s Pencil», η πλατφόρμα που ξεκίνησε ως ένα διαδικτυακό βιβλίο μαγειρικής όπου επαγγελματίες σεφ μοιράζονταν συνταγές και κατέληξε ως μια πολύτιμη πηγή για συνταγές από σεφ, συμβουλές μαγειρικής από επαγγελματίες και ειδήσεις της μαγειρικής βιομηχανίας, αποκάλυψε τη λίστα με τις πιο δημοφιλείς κουζίνες στο Instagram για το 2021, με βάση τον αριθμό των χασταγκ που χρησιμοποιήθηκαν στις αναρτήσεις.
Τον Φεβρουάριο του 2021, το «Chef’s Pencil» κατέταξε τις διεθνείς κουζίνες σύμφωνα με τον αριθμό των ταγκ (ετικέτα) στο Instagram. Την κορυφή στη λίστα της πλατφόρμας κατέλαβε η ιαπωνική κουζίνα με πάνω από 15.5 εκατομμύρια χασταγκ. Ακολούθησε η ιταλική κουζίνα με 14.7 εκατ. χασταγκ και στη συνέχεια η ινδική κουζίνα.
Ένα χρόνο μετά, η ομάδα του «Chef’s Pencil» αποφάσισε να συγκρίνει τους αριθμούς και να δει ποια φαγητά και ποιες κουζίνες αυξήθηκαν σε δημοτικότητα από την προηγούμενη ανάλυση. Όπως φαίνεται, η ιταλική και η ινδική κουζίνα ήταν οι πιο διάσημες στο Instagram για παραπάνω από ένα χρόνο, ξεπερνώντας την ιαπωνική κουζίνα σε αύξηση δημοτικότητας. Ωστόσο, τα ιαπωνικά φαγητά εξακολουθούν να κυριαρχούν στις κατατάξεις και έχουν τον υψηλότερο αριθμό αναρτήσεων με ταγκ στο Instagram – παραπάνω από 18 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με τη λίστα του «Chef’s Pencil» με τις πιο δημοφιλείς κουζίνες του Instagram για το 2021, την πρώτη θέση έχει η ιταλική κουζίνα με 3.884.921 ταγκ, τη δεύτερη η ινδική κουζίνα με 3.305.000 ταγκ, την τρίτη η ιαπωνική με 3.040.000 ταγκ. Η ελληνική κουζίνα έρχεται 10η στη λίστα με συνολικά 384.000 ταγκ στο Instagram.
Οι πιο δημοφιλείς κουζίνες στο Instagram – Η σημασία της λίστας
Όταν πρόκειται για φαγητό, το Instagram είναι με διαφορά το μέσο κοινωνικής δικτύωσης με τη μεγαλύτερη επιρροή και -κυριολεκτικά- δισεκατομμύρια αναρτήσεις που σχετίζονται με το φαγητό. Μόνο το χασταγκ #Food έχει χρησιμοποιηθεί σχεδόν σε 500 εκατ. αναρτήσεις του Instagram, ενώ το χασταγκ #foodies έχει περισσότερες από 200 εκατ. αναρτήσεις.
Ο πλέον μεγάλος αριθμός των ινφλουένσερ στο Instagram, έχει διαμορφώσει τη βιομηχανία της μαγειρικής το τελευταίο χρονικό διάστημα. Τα trend στην πλατφόρμα παρακολουθούνται από εστιάτορες και άλλους επαγγελματίες στον κλάδο της μαγειρικής. Μάλιστα, η επιρροή του μέσου είναι τόσο μεγάλη που είτε θα δημιουργηθεί ή θα χαλάσει μια επιχείρηση.
Τους τελευταίους μήνες οι χρήστες του Instagram έχουν επισημάνει περισσότερα από 7 εκατ. αναρτήσεις με τα χασταγκ #italianfood και #indianfood. Όσον αφορά την πανδημία, οι γενιές Gen Z-ers και Millennials, ηλικιακά γκρουπ που χρησιμοποιούν κατά βάση την πλατφόρμα, εξακολούθησαν να προτιμούν αυτό που ονομάζεται «comfort food» (σπιτικά φαγητά) πάνω από όλα. Όπως προέβλεψαν οι ειδικοί φαγητού, ορισμένα trend της πανδημίας ήρθαν για να μείνουν και το «comford food» είναι ένα από αυτά.