Οι ευρωπαϊκές εφοπλιστικές ενώσεις υπογράμμισαν για μία ακόμη φορά ότι η διατήρηση και η ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας είναι απαραίτητες για την ασφάλεια της ηπείρου και προϋπόθεση για ένα ισχυρό ευρωπαϊκό ναυτιλιακό cluster με παράλληλη υλοποίηση της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης.

Οι προτάσεις της ECSA είναι οι εξής:

1) Διατήρηση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Η διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και των μη ευρωπαϊκών ανταγωνιστών της είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ευρώπη και για την προώθηση ενός ακμάζοντος ευρωπαϊκού ναυτιλιακού συμπλέγματος. Ενα κατάλληλο για τον σκοπό αυτό ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι οι

2) Εξασφάλιση της πρόσβασης στη χρηματοδότηση για βασικές επενδύσεις. Η ενίσχυση της πρόσβασης στη δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση είναι ζωτικής σημασίας για την απελευθέρωση των επενδύσεων που απαιτούνται για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Τα έσοδα από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS) της ΕΕ θα πρέπει να χρηματοδοτούν δραστηριότητες που σχετίζονται με την ενεργειακή μετάβαση για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Χρειάζονται διαφορετικά χρηματοδοτικά εργαλεία με τη συμμετοχή της τραπεζικής χρηματοδότησης, των κεφαλαιαγορών και των ιδιωτών επενδυτών για να καταστεί δυνατός ο σωστός επιμερισμός του κινδύνου για τη χρηματοδότηση των καινοτόμων έργων.

3) Το 40% των «καθαρών καυσίμων» για τη ναυτιλία να παράγεται στην Ευρώπη. Η ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας σε καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα στην Ευρώπη είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Τουλάχιστον το 40% των καθαρών καυσίμων που απαιτούνται για τη ναυτιλία θα πρέπει να παράγεται στην Ευρώπη.

4) Το 40% των καινοτόμων τεχνολογιών της ναυτιλίας να προέρχεται από την ΕΕ. Η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση στις σύγχρονες καινοτόμες τεχνολογίες για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Για να διατηρηθεί και να αξιοποιηθεί αυτή η ηγετική θέση, τα κράτη – μέλη θα πρέπει να εφαρμόσουν ταχέως ένα κατασκευαστικό κριτήριο ώστε τουλάχιστον το 40% των βασικών τεχνολογιών να κατασκευάζεται στην Ευρώπη.

5) Μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο. Μια ευρωπαϊκή ναυτιλιακή στρατηγική πρέπει να αναγνωρίσει την ανάγκη επένδυσης σε νέες δεξιότητες για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Περίπου 800.000 ναυτικοί πρέπει να επανεκπαιδευτούν για την πράσινη μετάβαση έως τα μέσα του 2030.

Η Επιτροπή και τα -κράτη – μέλη πρέπει να στηρίξουν – τις κοινές προσπάθειες των κοινωνικών εταίρων για να καταστήσουν το εργατικό δυναμικό της ναυτιλίας – ανθεκτικό στο μέλλον.

«Η έκθεση Ντράγκι αναγνωρίζει σταθερά την παγκόσμια ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και την ανάγκη να διατηρηθεί η διεθνής ανταγωνιστικότητά της. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση για να ευδοκιμήσει το ευρωπαϊκό ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.

 

Διαβάστε ακόμη: