Στο επίκεντρο της πολιτικής επικαιρότητας βρέθηκε την τρέχουσα εβδομάδα το ζήτημα της κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος «TurkAegean» με ένα αλαλούμ να ακολουθεί για το τι ακριβώς συνέβη αλλά κυρίως και ποιος ευθύνεται.
Αρχικά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος χαρακτήρισε το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) ως «ένα γραφείο στο Alicante», αναφέροντας πως το εν λόγω θέμα «δεν παράγει κάποια πολιτικά ζητήματα».
Και κάπως έτσι ξεκίνησε, μετά και την πίεση των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ένα γαϊτανάκι ευθυνών. Προφανέστατα, δεν ήταν δυνατόν να αποδοθούν ευθύνες στην «άριστη» ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, συνεπώς δεν άργησε να έρθει η επιτελική απάντηση. «Φταίνε οι υπάλληλοι» τόνισαν συντεταγμένα τα κυβερνητικά στελέχη.
Μάλιστα, ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Γεωργιάδης, διέταξε και Ένορκη Διοικητική Εξέταση προκειμένου να αποποιηθεί (τι πιο σύνηθες από αυτό) τις ευθύνες του.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, βγήκε ελαφρώς «εκτός γραμμής» αναγνωρίζοντας το EUIPO ως «οργανισμό» και όχι απλώς ως «ένα γραφείο», ωστόσο οι δηλώσεις του ήταν στο ίδιο μήκος κύματος, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Όφειλαν οι εκπρόσωποί μας στους οργανισμούς να αντιλαμβάνονται ότι εκεί τους στέλνει η χώρα, η πατρίδα για να κάνουν τη δουλειά τους και όχι για να κάνουν διακοπές στο Alicante της Ισπανίας».
Με τη σειρά του, ο βουλευτής της ΝΔ, κ. Θεόδωρος Ρουσόπουλος, υπογράμμισε ότι πρέπει «να αποδοθούν ευθύνες εκεί που υπάρχουν», σημειώνοντας ότι «ο κάθε υπάλληλος δεν είναι ανεύθυνος. Ορκίζεται στο Σύνταγμα».
Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί πως η κατοχύρωση δεν έγινε πριν μια εβδομάδα. Η αίτηση για το «TurkAegean» δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ μέχρι και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους ολοκληρώθηκε η όλη διαδικασία. Παρά ταύτα, η «επιτελική» κυβέρνηση δεν προέβη σε καμία απολύτως κίνηση, μέχρι να αναδειχθεί το θέμα και να υπάρξουν αντιδράσεις στην αντιπολίτευση.
Όμως, η καλύτερη απάντηση ήρθε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Συγκεκριμένα, είπε ότι «προφανώς και θα αντιδράσει νομικά η κυβέρνηση και θα εξαντλήσουμε τα νομικά μας περιθώρια. Οι ευθύνες εδώ είναι υπηρεσιακές. Κάποιοι άνθρωποι εντός της διοίκησης δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους», προσφέροντας έτσι άμεση κάλυψη στην ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ πρόσθεσε ότι «βλέποντας τα αποτελέσματα της φετινής τουριστικής περιόδου, δε νομίζω ότι αυτή η καμπάνια είχε καμιά ουσιαστική επιρροή στο πόσο καλά πηγαίνει ο ελληνικός τουρισμός, ειδικά ο τουρισμός στο Αιγαίο, ειδικά ο τουρισμός στα νησιά μας».
Βέβαια, δεν είχε αντιμετωπίσει με την ίδια ελαφρότητα το ζήτημα του εμπορικού σήματος των μακεδονικών προϊόντων, στον απόηχο των μεγάλων συγκεντρώσεων με τις «πατριωτικές περικεφαλαίες» την περίοδο 2018-19.
Ειδικότερα, είχε υποστηρίξει τρία χρόνια πριν, από το βήμα της 84ης ΔΕΘ: «Προτεραιότητά μας αποτελεί η προστασία και η ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά. Θα προστατεύσουμε το brand ‘’Μακεδονία’’, την πραγματική Μακεδονία, την αυθεντική Μακεδονία. Και θα το υποστηρίξουμε με μια μεγάλη επικοινωνιακή εκστρατεία».
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως με τα χρόνια γίνεται κανείς σοφότερος και όχι περισσότερο «θερμοκέφαλος» και αυτό ενδεχομένως να ισχύει για τα στελέχη της ΝΔ. Αλλά πόση αβάσταχτη ελαφρότητα και πόσο επιτελικό χάος μπορεί να αντέξει η ελληνική κοινωνία; Είναι ένα κρίσιμο ερώτημα αυτό, το οποίο ίσως και να απαντηθεί σύντομα.