Είναι καιρό τώρα που η μετοχή της Aegean Airlines αποτελεί πρώτη επιλογή για πολλούς αναλυτές, και από ότι διαβάζω έχουν βαλθεί να ανεβάζουν συνεχώς την τιμή- στόχο.

Έτσι από τα 10 ευρώ , την πήγαν στα 13 και τώρα που το «χαρτί» έπιασε και αυτήν την τιμή κάνουν λόγο για 16,30 ευρώ.

Η στήλη πάντα τιμά και σέβεται τους αναλυτές ( όπως και τους μετά Χριστό «προφήτες»), και εκείνα τα περισπούδαστε για ελεύθερες ταμειακές ροές περιθώρια ΕΒΙΤ και συναφή.

Αλλά εξ ίσου σημαντικές θεωρεί κάποιες παρατηρήσεις – προσεγγίσεις που γίνονται από «παιδιά της πιάτσας», αναφέρομαι σε άλλους αναλυτές, που απλώς έχουν το δαιμόνιο να είναι προσεκτικοί στις εκτιμήσεις τους παρατηρώντας την τρέχουσα επικαιρότητα.

Εις εξ αυτών μου έλεγε τις προάλλες ότι αν και δίνει σημασία στα τεχνικά σημεία των αναλύσεων εκείνος επικεντρώνει την προσοχή του σε άλλα στοιχεία , όπως τις κρατήσεις των αεροπορικών εισιτηρίων και στην πληρότητα των αεροσκαφών.

Επικαλείται προς τούτου τα εξής στοιχεία:

α) Η πληρότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των πτήσεων της Aegean και της Olympic Air ήταν Ιούλιο και Αύγουστο άνω το 95% και από κοντά πηγαίνουν και οι κρατήσεις του Σεπτεμβρίου , όπου δεν βρίσκεις εισιτήριο , για ελληνικό ή ξένο προορισμό αν δεν το …πληρώσεις χρυσό.

β) Η εταιρία έχει ήδη αυξήσει πάνω από 30% τις τιμές των εισιτηρίων που προπωλεί για την ερχόμενη άνοιξη και το καλοκαίρι . Είναι χαρακτηριστικό ότι πουλάει σήμερα εισιτήρια για το καλοκαίρι του 2024 πράγμα που κάνουν ελάχιστες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο.

γ) Σύντομα θα αρχίσει να συζητείται ευρύτερα ένα από τα πιο ισχυρά «χαρτιά» του Ομίλου , που δεν είναι άλλο από το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» , που θα «βγάζει» 3500 πιλότους και πληρώματα καμπίνας το χρόνο.

Η σημασία του κέντρου είναι τεράστια αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία τελευταίας έρευνας μέσα στα προσεχή δέκα χρόνια πρέπει να καλυφθούν σε παγκόσμιο επίπεδο 402.000 θέσεις τεχνικών αεροσκαφών, 284.000 θέσεις πιλότων και 600.000 θέσεις πληρωμάτων καμπίνας.

Σημειώνεται ότι για την τελευταία επένδυση στο «Ελ. Βενιζέλος» η ελληνική αεροπορική εταιρία συνεργάζεται με την καναδική CAE από τις κορυφαίες παγκοσμίως του κλάδου της.

Προσέξτε αυτό το τελευταίο για δύο λόγους.

Πρώτον η εταιρία με το κέντρο εκπαίδευσης θα εξασφαλίσει το πλεονέκτημα ( εφόσον βέβαια πληρώσει ) να διαθέτει από τα καλύτερα πληρώματα στον κόσμο και παράλληλα θα τροφοδοτεί με πληρώματα καμπίνας δεκάδες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο.

Παράλληλα προσφέρει ενόψει εισαγωγής του στο χρηματιστήριο ένα ακόμη πολύ δυνατό «χαρτί» στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Διαβάστε ακόμη: