Ξεπερνά η αγοραστική τους αξία τα 124 δισεκατοµµύρια δολάρια. Χωρίς σε αυτόν τον αριθµό να υπολογίζεται το µεγάλο ναυπηγικό τους πρόγραµµα, που είναι σε εξέλιξη. Ο λόγος για τις 50 κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συµφερόντων που παρουσιάζονται στη λίστα του “Forbes” µε τις µεγαλύτερες εταιρείες Ελλήνων εφοπλιστών τόσο σε αριθµό πλοίων όσο και σε αξία στόλου.

Η κορυφαία ναυτιλιακή δύναµη του κόσµου, η ελληνική, κρατάει το πηδάλιο του παγκόσµιου εµπορίου για ακόµα µία χρονιά, χαράσσοντας ίσως την πιο κρίσιµη στρατηγική της πορεία των τελευταίων αιώνων, µετά τη µετάβαση από τα ιστία στις µηχανές.

Στη λίστα του “Forbes” υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Και ανάµεσα σε αυτά δεν είναι µόνο η εντυπωσιακή αύξηση της αξίας των ελληνικών πλοίων που θα παρατηρήσει κανείς και η µείωση του µέσου όρου ηλικίας τους, σε πολύ πιο χαµηλά επίπεδα από τον παγκόσµιο µέσο όρο. Αυτό που κρατάει την ελληνική ναυτιλία ανταγωνιστική, βιώσιµη και πρωτοπόρο κρύβεται κυρίως στο πώς οικοδοµεί το µέλλον ολόκληρου του κλάδου, καθώς σταθερά είναι οι πρώτοι που επενδύουν στο νέο, µε τις παραγγελίες των νεότευκτων πλοίων µέσα σε 16 µήνες να ξεπερνούν τις 350.

Ο ελληνικός εφοπλισµός βρίσκεται στην κορυφή για τον αριθµό πλοίων που κατέχει και διαχειρίζεται, το συνολικό τονάζ, δηλαδή τη µεταφορική του ικανότητα, τον αριθµό παραγγελιών νεότευκτων πλοίων στα διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσµο. Ο ελληνικός εφοπλισµός διαδραµατίζει κοµβικό ρόλο στο διεθνές πεδίο δράσης, µε σταθερή εκπροσώπηση στους διεθνείς οργανισµούς της ναυτιλίας από Έλληνες πλοιοκτήτες, µε τη χώρα µας να κατέχει για δεύτερη συνεχόµενη εκλογή την πρώτη θέση στο συµβούλιο του ΙΜΟ και µε κυρίαρχο ρόλο στις σηµαντικές επιτροπές, οι οποίες χαράσσουν το ναυτιλιακό µέλλον του πλανήτη. Συγκεκριµένα, ο εφοπλιστής Δηµήτρης Φαφαλιός ως πρόεδρος της Intercargo, η Ιωάννα Προκοπίου ως αντιπρόεδρος της BIMCO, η Μαρίλη Φραγκίστα ως πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Μάλτας, ο Νικόλας Βενιάµης ως µέλος του Board of Directors της ECSA, ο Βασίλης Παπαγιαννόπουλος ως µέλος του Executive Committee της BIMCO, ο Γιάννης Λύρας ως µέλος του Board of Directors του ICS.Ο ναυτιλιακός κλάδος, και ειδικά η ποντοπόρος ναυτιλία, όπως είναι αναµενόµενο, επηρεάζεται σηµαντικά από οποιεσδήποτε αλλαγές στο παγκόσµιο οικονοµικό, πολιτικό, κοινωνικό και γεωπολιτικό περιβάλλον. Η σχέση όµως αυτή είναι αµφίδροµη, καθώς δεν επηρεάζεται µόνο, αλλά και επηρεάζει. Οι συγκυρίες των τελευταίων ετών συνέβαλαν στην κατανόηση και στην αποδοχή του αναµφισβήτητου ρόλου και της αξίας του εφοπλισµού, καθώς σε έναν κόσµο δραστικών αλλαγών και κρίσεων η ναυτιλία παραµένει µια ακλόνητη σταθερά, ακόµη. “Η σταθερά που δίνει λύσεις και εγγυάται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες την οµαλή και ασφαλή διαβίωση των πολιτών του κόσµου“, όπως είχε αναφέρει χαρακτηριστικά η πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού.

Η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% της παγκόσµιας χωρητικότητας

Εντυπωσιακά για ακόµα µία χρονιά είναι τα στοιχεία που αφορούν την ελληνική ναυτιλία, σύµφωνα µε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύµφωνα µε την Ένωση, η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 20% της παγκόσµιας χωρητικότητας, διαθέτοντας το 23% των πλοίων µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου, όπως και το 30% και το 25% του παγκόσµιου στόλου δεξαµενοπλοίων και φορτηγών πλοίων αντιστοίχως. Στην Ευρώπη η κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας είναι συντριπτική, κατέχοντας το 60% της χωρητικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, διαχειριζόµενη το 75% των δεξαµενοπλοίων, το 80% των πλοίων µεταφοράς χύδην φορτίου και το 82% των πλοίων µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου. Η ελληνική ναυτιλία διαθέτει τον µεγαλύτερο στόλο που λειτουργεί µε εναλλακτικά καύσιµα, ενώ είναι ο δεύτερος µεγαλύτερος στόλος παγκοσµίως που έχει εγκαταστήσει στα πλοία της καθαρισµό θειικών οξειδίων (scrubbers). Σε απόλυτους αριθµούς, ο ελληνικός στόλος αριθµεί: 2.602 φορτηγά πλοία, 910 δεξαµενόπλοια, 507 χηµικά και δεξαµενόπλοια προϊόντων, 504 πλοία µεταφοράς containers, 229 πλοία γενικού φορτίου, 163 υγραεριοφόρα πλοία (LPG), 147 πλοία µεταφοράς LNG και 71 πλοία µεταφοράς οχηµάτων.

Σηµείωση για τη λίστα

H αξιολόγηση έγινε µε βάση την αξία του στόλου των 50 κορυφαίων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, σύµφωνα µε τα στοιχεία της εταιρείας VesselsValue. Είναι πιθανό να υπάρχουν αποκλίσεις τόσο στον συνολικό αριθµό των πλοίων όσο και στην αξιολόγηση της αξίας του στόλου, καθώς δεν προσµετράται το σύνολο των εταιρειών των Ελλήνων εφοπλιστών, αλλά µόνο όσες εταιρείες βρίσκονται στη λίστα µε τις πενήντα πρώτες. Γι’ αυτό και σηµαντικά ονόµατα του ελληνικού εφοπλισµού είτε απουσιάζουν είτε βρίσκονται σε χαµηλότερες θέσεις από την πραγµατική κατάταξη της αξίας του στόλου τους, καθώς είναι συνήθης τακτική ο πολυµερισµός των εταιρειών σε πολλές µικρότερες.

Λίστα Εφοπλιστών

1. Μαρία Αγγελικούση Maria Angelicoussis

Maran Gas Maritime – Maran Tankers – Maran Dry Management Inc.

Αξία στόλου / Fleet Value 17.184,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 145

Η Μαρία Αγγελικούση συνεχίζει την ένδοξη οικογενειακή παράδοση στο τιµόνι του οµίλου, ο οποίος είναι πρωταγωνιστής της παγκόσµιας ναυτιλίας. Τα 145 πλοία του οµίλου πλέουν σε όλο τον κόσµο, στη συντριπτική τους πλειονότητα µε ελληνική σηµαία. Η ιδιοκτήτρια της ναυτιλιακής εταιρείας Angelicoussis Group βρίσκεται στην 467η θέση της παγκόσµιας λίστας του “Forbes” και η περιουσία της εκτιµάται σε 5,9 δισεκατοµµύρια δολάρια, ενώ είναι η πλουσιότερη Ελληνίδα στη λίστα.

Maria Angelicoussis continues the illustrious family tradition at the helm of the group, which is a protagonist in global shipping. The group’s 145 vessels sail worldwide, mostly under Greek flag. Angelicoussis, owner of the Angelicoussis Group shipping company, ranks 467th on Forbes’ global list, with an estimated wealth of $5.9 billion, making her the richest Greek woman on the list.

2. Γιώργος Προκοπίου George Prokopiou

Dynacom Tankers – Dynagas Holding Ltd – Sea Traders

Αξία στόλου / Fleet Value 10.955,8 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 159

Χωρίς ναυτική καταγωγή, ο Γιώργος Προκοπίου διαθέτει έναν από τους µεγαλύτερους στόλους παγκοσµίως, που µέσα σε έναν χρόνο τον αύξησε κατά 40 πλοία, ενώ είναι σε εξέλιξη προς παράδοση δεκάδες πλοία. Το 2021 περιήλθαν στην ιδιοκτησία του τα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά, ενώ οι επενδύσεις του σε ακίνητα και το yachting θεωρούνται αµύθητης αξίας.

Without a maritime background, George Prokopiou owns one of the largest fleets globally, having increased it by 40 vessels in a year and with dozens more under construction. In 2021, he acquired the Skaramangas Shipyards, while his investments in real estate and yachting are considered invaluable.

3. Γιώργος Οικονόµου George Economou

TMS Cardiff Gas – TMS Tankers – TMS Dry- Cardiff Marine

Αξία στόλου / Fleet Value 9.874,4 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 137

Η αρχή της καριέρας του ήταν ως έφορος µηχανικός στη ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, της οικογένειας Μαρτίνου. Τη δεκαετία του 1990 ίδρυσε την Cardiff Marine και, ως αυτοδηµιούργητος εφοπλιστής, κατάφερε να την εκτοξεύσει στο Χρηµατιστήριο της Νέας Υόρκης, δηµιουργώντας έναν ναυτιλιακό κολοσσό. Είναι συλλέκτης έργων τέχνης. Στη φετινή λίστα προστέθηκαν δύο ακόµα εταιρείες του, οι οποίες αύξησαν πολύ τον αριθµό πλοίων και την αξία τους.

Starting his career as a Marine Engineer at the shipping company Thenamaris, owned by the Martinos family, George Economou founded Cardiff Marine in the 1990s. As a self-made shipowner, he propelled it to the New York Stock Exchange, creating a shipping giant. He is also an art collector. This year, two more of his companies were added to the list, significantly increasing their fleet and value.

4. Βαγγέλης Μαρινάκης Vangelis Marinakis

Capital Gas – Capital Ship Management – Capital Executive Ship Management

Αξία στόλου / Fleet Value 8.691,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 99**

Εφοπλιστής, επιχειρηµατίας και ιδιοκτήτης ποδοσφαιρικών οµάδων και ΜΜΕ, η καριέρα του Βαγγέλη Μαρινάκη ξεκινά, µετά την ολοκλήρωση των σπουδών του, ως εκπαιδευόµενος ναυλοµεσίτης. Είναι γιος του εφοπλιστή Μιλτιάδη Μαρινάκη. Μία από τις σηµαντικότερες ειδήσεις της χρονιάς ήταν η παραγγελία της Capital Product Partners τεσσάρων πλοίων για τη µεταφορά υγροποιηµένου CO2, τα οποία κοστίζουν συνολικά περισσότερα από 300 εκατοµµύρια δολάρια.

Shipowner, entrepreneur, owner of football clubs and media, Vangelis Marinakis started his career as a trainee shipbroker after completing his studies. He is the son of shipowner Miltiadis Marinakis. One of the year’s most significant news was the order by Capital Product Partners of four vessels for the transport of liquefied CO2, costing over $300 million in total.

** Στον αριθµό αυτό περιλαµβάνονται και 4 πλοία CO2 που δεν έχουν ακόµη εκτιµηθεί. ** Including 4 CO2 vessels yet to be evaluated.

5. Άννα Αγγελικούση, Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης Anna Angelicoussis, Frangiskos and Antonis Kanelakis

Pantheon Tankers Management – Alpha Gas S.A. – Alpha Bulkers Shipmanagement

Αξία στόλου / Fleet Value 6.615,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 93

Η Άννα Αγγελικούση µαζί µε τους γιους της, Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη, έχουν δηµιουργήσει έναν ισχυρό ναυτιλιακό όµιλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στα δεξαµενόπλοια, στα πλοία µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου LNG αλλά και στα φορτηγά πλοία. Από το 2022 ο στόλος τους ενισχύεται σταθερά, τόσο µέσω ναυπηγήσεων όσο και αγορών.

Anna Angelicoussis, along with her sons Frangiskos and Antonis Kanelakis, has built a powerful shipping conglomerate engaged in tankers, LNG carriers, and bulk carriers. Since 2022, their fleet has steadily grown through both newbuildings and acquisitions.

6. Νικόλαος Μαρτίνος Nikolaos Martinos

Thenamaris

Αξία στόλου / Fleet Value 5.938,1 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 95

Είναι το νεαρότερο µέλος της λίστας του “Forbes”. Γιος του Ντίνου Μαρτίνου, στην ηλικία των 40 ετών είναι ο διευθύνων σύµβουλος της Thenamaris. Σπούδασε οικονοµικά σε πανεπιστήµια του Λονδίνου και της Αµερικής. Ο όµιλος Thenamaris βρίσκεται σε πρόγραµµα διαρκούς ανανέωσης του στόλου του, πουλώντας τα µεγαλύτερα σε ηλικία πλοία του και επενδύοντας σε σύγχρονα πλοία από τη second hand αγορά και σε ναυπηγήσεις.

The youngest member on the Forbes list, at 40, Nikolaos Martinos, son of Dinos Martinos, serves as CEO of Thenamaris. He studied Economics at universities in London and the United States. Thenamaris Group is constantly renewing its fleet, selling its oldest vessels and investing in modern ships from the second-hand market and newbuildings.

7. Πήτερ Λιβανός Peter Livanos

GasLog Ltd – GasLog Partners LP

Αξία στόλου / Fleet Value 5.134,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 28**

Γιος του Γιώργου Λιβανού, ανήκει σε µία από τις πιο παραδοσιακές οικογένειες της ελληνικής και παγκόσµιας ναυτιλίας, µε πορεία που διασχίζει τρεις αιώνες. Είναι ένας από τους µεγάλους πρωταγωνιστές στη Wall Street στον τοµέα του shipping στο NYSE. Το µεγάλο του πάθος είναι τα πολυτελή αυτοκίνητα και στη συλλογή του ανήκουν πάνω από 220 συλλεκτικά οχήµατα. O Έλληνας εφοπλιστής χαρακτηρίζεται “πρωτοπόρος” µε την ίδρυση της εταιρείας Ecolog, η οποία θα εστιάσει στη µεταφορά διοξειδίου του άνθρακα, που µπορεί να χρησιµοποιηθεί και για την παραγωγή µεθανόλης, η οποία είναι πιστοποιηµένη ως πράσινο καύσιµο.

Son of George Livanos, Peter belongs to one of the most traditional families in Greek and global shipping, with a legacy spanning three centuries. He is a major player on Wall Street in the shipping sector on the NYSE. His great passion is luxury cars, and his collection includes over 220 collectible vehicles. The Greek shipowner is a “pioneer” with the founding of Ecolog, a company focusing on carbon dioxide transportation, which can also be used for methanol production, certified as a green fuel.

** Στον αριθµό αυτό περιλαµβάνονται και 2 πλοία αποθήκευσης που δεν έχουν ακόµη εκτιµηθεί. ** Including 2 storage vessels yet to be evaluated.

8. Νικόλαος Τσάκος Nikolaos Tsakos

Tsakos Energy Navigation – Tsakos Shipping and Trading

Αξία στόλου / Fleet Value 5.040,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 88

Ο εφοπλιστής Νικόλαoς Τσάκος προέρχεται από µια παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια µε καταγωγή από το νησί της Χίου. Το 1970 ο καπετάν Παναγιώτης, ο πατέρας του, απέκτησε το πρώτο του πλοίο, το “M/V Irenes Star”, µαζί µε µια µικρή οµάδα επενδυτών που απαρτιζόταν κυρίως από φίλους και συγγενείς. To 1993 ίδρυσε την ΤΕΝ, που αποτελεί τη µακροβιότερη ελληνική εταιρεία στο Αµερικανικό

Χρηµατιστήριο, κλείνοντας 22 χρόνια παρουσίας. Ο συνολικός στόλος που διαχειρίζεται ξεπερνά τα 110 πλοία.

Nikolaos Tsakos comes from a traditional shipping family originating from the island of Chios. In 1970, his father, Captain Panagiotis, acquired his first vessel, the “M/V Irenes Star,” along with a small group of investors, mainly consisting of friends and relatives. In 1993, he founded TEN, the longest-running Greek company on the American stock exchange, marking 22 years of presence. The total fleet under his management exceeds 110 vessels.

9. Ανδρέας Μαρτίνος Andreas Martinos

Minerva Marine

Αξία στόλου / Fleet Value 4.817,7 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 78

Η Minerva Marine ιδρύθηκε το 1996 από τον Ανδρέα Μαρτίνο και αναδείχθηκε γρήγορα σε κυρίαρχη δύναµη. Διαθέτει κυρίως δεξαµενόπλοια, VLCC, MR και suezmax, εκτός από την παραδοσιακή κατηγορία της, τα aframax. Η Minerva Gas είναι η πρώτη ελληνικών συµφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία που εντάχθηκε στο µη κερδοσκοπικό κέντρο έρευνας Maersk Μc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping. Σκοπός του κέντρου έρευνας είναι η επιτάχυνση της απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιοµηχανίας.

Minerva Marine was founded in 1996 by Andreas Martinos and quickly emerged as a dominant force. It mainly operates tankers, including VLCCs, MRs, and suezmax vessels, in addition to the traditional aframax category. Minerva Gas is the first Greek shipping company to join the non-profit research center Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping. The center’s aim is to accelerate the decarbonization of the shipping industry.

10. Κρίτων Λεντούδης Kriton Lendoudis

Evalend Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 4.683,7 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 75

O εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης, ιδιοκτήτης της εταιρείας Evalend Shipping, δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός στο ευρύ κοινό, έχει όµως µια εντυπωσιακή και σταθερή πορεία στη ναυτιλία. Ο στόλος των φορτηγών, τάνκερ, LNG και LPG συνεχώς αυξάνεται χρόνο µε τον χρόνο, ενώ ο εφοπλιστής διαθέτει µία από τις πιο εντυπωσιακές συλλογές αυτοκινήτων στον κόσµο. Από τη λίστα του “Forbes” του 2023, έχει αυξήσει 1,6 δισ. την αξία του στόλου του.

Shipowner Kriton Lendoudis, owner of Evalend Shipping, may not be well-known to the general public, but he has had an impressive and steady career in shipping. The fleet of bulk carriers, tankers, LNG, and LPG carriers continues to grow over time, and the shipowner possesses one of the most impressive car collections in the world. From the Forbes list of 2023, he increased his fleet value by $1.6 billion.

11. Πέτρος Παππάς Petros Pappas

Star Bulk Carriers

Αξία στόλου / Fleet Value 3.585 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 148

Γιoς του Κωνσταντινουπολίτη εφοπλιστή Αλέκου Παππά, ο Πέτρος Παππάς γεννήθηκε στις ΗΠΑ το 1953 και µυήθηκε από νωρίς στις οικογενειακές επιχειρήσεις. Θεωρείται από τους µεγαλύτερους ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων που είναι εισηγµένοι στις ΗΠΑ. Λίγο πριν από το τέλος του 2023 υπέγραψε το deal της χρονιάς, απορροφώντας την Eagle Bulk Shipping. Δηµιούργησε έτσι µία εταιρεία-µαµούθ, 169 φορτηγών πλοίων, µε κεφαλαιοποίηση 2,1 δισ. δολαρίων. Η συγχώνευση της Star Bulk και της Eagle τον κατέστησε έναν παγκόσµιο ηγέτη στη ναυτιλία ξηρού χύδην φορτίου, µε έναν µεγάλο, διαφοροποιηµένο στόλο εξοπλισµένο µε scrubber.

Son of the Constantinopolitan shipowner Alekos Pappas, Petros Pappas was born in the USA in 1953 and was introduced early on to family businesses. He is considered one of the largest owners of bulk carriers listed in the USA. Just before the end of 2023, he signed the deal of the year, acquiring Eagle Bulk Shipping. He thus created a giant company, with 169 bulk carriers and a market capitalization of $2.1 billion. The merger of Star Bulk and Eagle made him a global leader in dry bulk shipping with a large, diversified fleet equipped with scrubbers.

12. Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος Konstantinos Konstantakopoulos

Costamare

Αξία στόλου / Fleet Value 3.574,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 101

Ο Μεσσήνιος Κωστής Κωνσταντακόπουλος είναι δεύτερης γενιάς εφοπλιστής, αλλά µε ισχυρό ναυτιλιακό DNA, αφού είναι γιος του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, δηµιουργού της Costamare. Η εταιρεία ξεκίνησε µε φορτηγά µεταφοράς τσιµέντου και διάφορα είδη πλοίων µεταφοράς χύδην φορτίου, ενώ δραστηριοποιείται και στον κλάδο των πλοίων µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων. Το 2010 η Costamare µπήκε στη Wall Street. Πρόσφατα συµφώνησε να γίνει ο κορυφαίος επενδυτής µε 200 εκατ. δολάρια στη Neptune Leasing Limited.

The Messinian Kostis Konstantakopoulos is a second-generation shipowner, but with a strong maritime DNA, as he is the son of Captain Vasilis Konstantakopoulos, the founder of Costamare. The company started with cement carrier vessels and various types of bulk cargo carriers, while also operating in the container shipping sector. In 2010, Costamare entered Wall Street. Recently, he agreed to become the leading investor with $200 million in Neptune Leasing Limited.

13. Γιάννης Κούστας John Coustas

Danaos Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 3.285,8 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 83

Η επαγγελµατική του πορεία ξεκίνησε όταν ο πατέρας του, Δηµήτρης, του παρέδωσε το 1987 τον απόλυτο έλεγχο της Danaos. Στις αρχές του 2006 η Danaos έγινε η µεγαλύτερη εισηγµένη ναυτιλιακή εταιρεία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων στα διεθνή χρηµατιστήρια. Η εισηγµένη, η οποία µέχρι πρότινος δραστηριοποιoύνταν αποκλειστικά στην αγορά των containerships, επενδύει και σε second hand φορτηγά πλοία. Άριστος γνώστης της πληροφορικής, θεωρείται από την αγορά ο άνθρωπος που άνοιξε τον δρόµο για την εισαγωγή της τεχνολογίας στις ελληνικές ναυτιλιακές.

His professional journey began when his father, Dimitris, handed over absolute control of Danaos to him in 1987. In early 2006, Danaos became the largest publicly traded container shipping company on international stock exchanges. The listed company, which had previously been exclusively focused on the containership market, also invests in second-hand cargo ships. An excellent expert in information technology, he is regarded by the market as the person who paved the way for the introduction of technology into Greek shipping companies.

14. Θανάσης Μαρτίνος Thanasis Martinos

Eastern Mediterranean Maritime

Αξία στόλου / Fleet Value 2.864,2 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 88

Ο εφοπλιστής και επενδυτής ακινήτων από τον Οκτώβριο του 2019 είναι και πολιτικός διοικητής του Αγίου Όρους, ενώ ο Οικουµενικός Πατριάρχης Βαρθολοµαίος τού έχει απονείµει το Οφφίκιο του Άρχοντος Εξάρχου. Από το 1971 εργαζόταν στην οικογενειακή ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, την οποία ίδρυσε η µητέρα του. Το 1991 ο Θανάσης Μαρτίνος αποχώρησε από την εταιρεία για να δηµιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime (EastMed). Έχει προσφέρει πλούσιο φιλανθρωπικό έργο, µε ευρύτατη απήχηση χωρίς δηµοσιότητα.

The shipowner and real estate investor has been a political administrator of Mount Athos since October 2019, while the Ecumenical Patriarch Bartholomew has awarded him the Offikion of Archon Exarch. Since 1971, he had been working at the family shipping company Thenamaris, founded by his mother. In 1991, Thanasis Martinos left the company to establish Eastern Mediterranean Maritime (EastMed). He has made significant charitable contributions with wide-reaching impact without seeking publicity.

15. Αγγελική Φράγκου Angeliki Frangou

Navios Maritime Partners L.P.

Αξία στόλου / Fleet Value 2.535,15 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 87

Η Αγγελική Φράγκου είναι επικεφαλής της ηγετικής ναυτιλιακής εταιρείας, εισηγµένης στο Χρηµατιστήριο της Νέας Υόρκης, Navios Partners. Συνολικά διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 177 πλοία µε µεταφορική ικανότητα 15,8 εκατοµµυρίων dwt και 231.964 TEU. Ο στόλος έχει µέση ηλικία τα 9,6 έτη. H λαµπρή πορεία της κυρίας Φράγκου άρχισε να γίνεται εµφανής από το 2004, ως η πρώτη Ελληνίδα επικεφαλής ναυτιλιακής εταιρείας επενδύσεων που έµπαινε στο Χρηµατιστήριο του Nasdaq µέσω της ISE. Αυτή την περίοδο 25 νεότευκτα πλοία της είναι σε παραγγελία, µε την αξία τους να ξεπερνά τα 1,8 δισ.

Angeliki Frangou is the head of the leading maritime company listed on the New York Stock Exchange, Navios Partners. In total, she manages a fleet consisting of 177 vessels with a carrying capacity of 15.8 million dwt and 231,964 teu. The fleet has an average age of 9.6 years. Mrs. Frangou’s illustrious career began to become apparent in 2004, as the first Greek female head of an investment maritime company to be listed on the Nasdaq Stock Exchange through ISE. Currently, 25 newly built ships are on order with a value exceeding 1.8 billion.

16. Διαµαντής Διαµαντίδης Diamantis Diamantidis

Delta Tankers – Marmaras Navigation

Αξία στόλου / Fleet Value 2.439,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 57

Με οικογενειακή παράδοση στη ναυτιλία του Λονδίνου, άρχισε τη δραστηριότητά του στη ναυτιλία την περίοδο 1976-1977, µε την εξαγορά του πρώτου καραβιού, ενός µικρού φορτηγού 4.000-5.000 τόνων. Είναι συλλέκτης έργων τέχνης και παλαιών αυτοκινήτων. Πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραµατίζει και στον τοµέα του real estate, όπως αποδείχθηκε και από την αγορά των δέκα οικοπέδων στον Αστέρα Βουλιαγµένης. Είναι ένας από τους λίγους εφοπλιστές που δεν εµφανίζει τραπεζικό δανεισµό, αλλά διαθέτει τεράστια προσωπική ρευστότητα, η οποία του επιτρέπει να ελίσσεται και να εκµεταλλεύεται τις αγοραστικές ευκαιρίες.

With a family tradition in London’s shipping, he began his activity in shipping in the period 1976-1977, with the acquisition of the first ship, a small freighter of 4,000-5,000 tons. He is a collector of artworks and vintage cars. He also plays a leading role in the real estate sector, as evidenced by the purchase of ten plots in Asteras Vouliagmenis. He is one of the few shipowners who does not have bank debt but possesses enormous personal liquidity, which allows him to maneuver and take advantage of purchasing opportunities.

17. Λου Κολλάκης Lou Kollakis

Chartworld Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 2.286,6 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 77

Αν και γεννήθηκε και σπούδασε στη Μεγάλη Βρετανία, τις τελευταίες δεκαετίες ζει τον περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα. Έχει διαφόρων τύπων πλοία –φορτηγά, δεξαµενόπλοια, πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, ψυγεία–, ενώ έχει δραστηριοποιηθεί και στον τοµέα των κρουαζιερόπλοιων και των ναυπηγείων. Κατάγεται από µια παραδοσιακή ναυτική οικογένεια από τις Οινούσσες, η ιστορία της οποίας χάνεται στα βάθη του 19ου αιώνα. Το 2000 ιδρύθηκε το Ίδρυµα “Στέφανος Κολλάκης” στη µνήµη του πατέρα του και προσφέρει ένα πολύπλευρο κοινωνικό έργο.

Although born and educated in Great Britain, he has spent most of the last decades in Greece. He owns various types of ships –freighters, tankers, container carriers, refrigerated vessels– and has also ventured into the cruise ship and shipyard sectors. He hails from a traditional maritime family from Oinousses, whose history dates back to the depths of the 19th century. In 2000, the “Stefanos Kollakis” Foundation was established in memory of his father, offering multifaceted social work.

   18. Λέων Πατίτσας Leon Patitsas 

Atlas Maritime

Αξία στόλου / Fleet Value 1.885,2 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 20

Ο Λέων Πατίτσας γεννήθηκε στο Λονδίνο. Είναι γιος του εφοπλιστή Σπυρίδωνα Πατίτσα και της Μαριγώς Λαιµού-Πατίτσα, η οποία ήταν κόρη του καπετάνιου Λέοντα Σ. Λαιµού. Σπούδασε µηχανολόγος-µηχανικός µε µεταπτυχιακό στα οικονοµικά στο Tufts University και στο MIT. Η εταιρεία του ιδρύθηκε το 2004. Τον τελευταίο έναν χρόνο η Atlas έχει επιστρέψει δυναµικά στη ναυπήγηση νέων πλοίων κυρίως στον τοµέα των δεξαµενόπλοιων, ενώ έστρεψε πάνω της τα βλέµµατα της παγκόσµιας ναυτιλίας µε την παραγγελία τριών πλοίων µεταφοράς αµµωνίας στη Νότια Κορέα.

Leon Patitsas was born in London. He is the son of shipowner Spyridon Patitsas and Marigo Laimou-Patitsa, who was the daughter of Captain Leonidas S. Laimos. He studied mechanical engineering and holds a master’s degree in economics from Tufts University and MIT. His company was founded in 2004. In the past year, Atlas has made a strong comeback in shipbuilding, mainly in the tanker sector, while it has attracted global shipping attention with the order of three ammonia carriers in South Korea.

19. Φίλιππος και Αντώνης Λαιµός Philippos and Antonis Laimos

Enesel S.A.

Αξία στόλου / Fleet Value 1.863,6 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 20

Ο Φίλιππος και ο Αντώνης Λαιµός, συνεχιστές της σπουδαίας ναυτικής παράδοσης της οικογένειας Λαιµού, έχουν χαράξει δυναµική πορεία στη ναυτιλιακή βιοµηχανία. Ο Αντώνης Λαιµός είναι αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Το 2003 οι δύο εταιρείες της οικογένειας, Avra Shipmanagement S.A. και Sealuck Shipping Corporation, συγχωνεύονται και δηµιουργείται η εταιρεία Enesel S.A. από τα αρχικά NSL του ονόµατος του Νικόλαου Σπύρου Λαιµού. Η παρουσία της οικογένειας Λαιµού στον κλάδο της ναυτιλίας ξεπερνά τα 170 χρόνια. Από το 2018 οι γιοι του βάζουν τη δική τους σφραγίδα στην εταιρεία.

Philippos and Antonis Laimos, heirs of the illustrious maritime tradition of the Laimos family, have made a dynamic path in the shipping industry. Antonis Laimos is the vice president of the Union of Greek Shipowners. In 2003, the two family companies, Avra Shipmanagement S.A. and Sealuck Shipping Corporation, merged to create Enesel S.A. from the initials NSL of Nikolaos Spyrou Laimos. The Laimos family’s presence in the shipping industry exceeds 170 years. Since 2018, his sons have been making their own mark on the company.

20. Αντώνης Δ. Ιγγλέσης και Γιάννης Ιππ. Ιγγλέσης Antonis D. Inglesis and Yiannis Hipp. Inglesis

Samos Steamship

Αξία στόλου / Fleet Value 1.713,1 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 25

Η οικογένεια Ιγγλέση κατάγεται από τη Σάµο και η ενασχόλησή της µε τα ναυτιλιακά µετρά σχεδόν 140 χρόνια. Στα µέσα της δεκαετίας 1990 η ναυτιλιακή εστιάζει στην εξαγορά και διαχείριση πλοίων τύπου OBO (Ore/Bulk/Oil), που έχουν τη δυνατότητα να µεταφέρουν µεταλλεύµατα, χύδην φορτία και πετρέλαιο. Ακολούθησε η επέκτασή της στα µεγάλης χωρητικότητας δεξαµενόπλοια και φορτηγά πλοία, ενώ το 2004 στράφηκε και στα LPG carriers. Από το 2001 έως το 2018 υλοποίησε ένα φιλόδοξο πρόγραµµα ναυπήγησης 35 πλοίων σε ιαπωνικά ναυπηγεία. Την εταιρεία διαχειρίζονται τα ξαδέλφια Αντώνης Δ. Ιγγλέσης και Γιάννης Ιππ. Ιγγλέσης. Η εταιρεία έχει µεγάλη κοινωνική δράση στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.

The Inglesis family hails from Samos, and their involvement in shipping spans almost 140 years. In the mid-1990s, the focus of their shipping activities shifted to the acquisition and management of OBO (Ore/Bulk/Oil) vessels, capable of transporting metals, bulk cargoes, and oil. This was followed by expansion into large-capacity tankers and freighters, while in 2004 they ventured into LPG carriers. From 2001 to 2018, they implemented an ambitious program of building 35 ships in Japanese shipyards. The company is managed by cousins Antonis D. Inglesis and Yiannis Hipp. Inglesis. The company is actively involved in social activities in the northeastern Aegean islands.

21. Δηµήτρης Προκοπίου Dimitris Prokopiou

Centrofin

Αξία στόλου / Fleet Value 1.688,4 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 41

Με οικογενειακή παράδοση στο real estate, o Δηµήτρης Προκοπίου, αδελφός του Γιώργου Προκοπίου, ηγείται της Centrofin µε απόλυτη επιτυχία. Το 1974 συνίδρυσε τη Sea Traders S.A. µαζί µε τον αδελφό του Γιώργο Προκοπίου. Το 1988 είχαν 30 πλοία χωρίς χρέη και αποφάσισαν να διαχωρίσουν την περιουσία τους. Ο κάθε αδελφός έµεινε µε 15 πλοία. Ο κ. Δηµήτρης Προκοπίου ίδρυσε στη συνέχεια τη Centrofin. Τα δύο αδέλφια έχουν και σήµερα πολύ καλές σχέσεις. Ο Δηµήτρης Προκοπίου ήταν από τους Έλληνες πλοιοκτήτες που αγόρασαν πλοία από τα γερµανικά επενδυτικά funds όταν αυτά κατέρρευσαν εξαιτίας της παγκόσµιας οικονοµικής κρίσης και των ανοιγµάτων που είχαν κάνει σε παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων.

With a family tradition in real estate, Dimitris Prokopiou, brother of Georgios Prokopiou, leads Centrofin with absolute success. In 1974, he co-founded Sea Traders S.A. with his brother Georgios Prokopiou. By 1988, they owned 30 debt-free vessels and decided to separate their assets. Each brother retained 15 vessels. Mr. Dimitris Prokopiou subsequently founded Centrofin. The two brothers maintain very good relations to this day. Dimitris Prokopiou was one of the Greek shipowners who purchased ships from German investment funds when they collapsed due to the global economic crisis and the cancellations they had made for shipbuilding orders.

22. Νικόλαος και Μιχαήλ Λυκιαρδόπουλος Nikolaos and Michail Lykiardopoulos

Neda Maritime

Αξία στόλου / Fleet Value 1.575,6 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 30

Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου κατάγεται από την Κεφαλονιά, και συγκεκριµένα από τις Κεραµιές Λειβαθούς, έναν από τους σηµαντικότερους ναυτότοπους των ελληνικών θαλασσών. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ιδρύθηκε στον Πειραιά η Neda Maritime Agency Co. Ltd, η οποία αντιπροσώπευε τον όµιλο Λυκιαρδόπουλου. Η τρίτη πλέον γενιά της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου χτίζει έναν νεανικό στόλο από bulk carriers και tankers, ενώ στην πλειονότητα των πλοίων της κυµατίζει η ελληνική σηµαία. Ο Μιχάλης Λυκιαρδόπουλος δραστηριοποιείται ενεργά στα διεθνή ναυτιλιακά fora.

The Lykiardopoulos family originates from Kefalonia, specifically from Keramies Leivathous, one of the most important maritime areas of the Greek seas. In the early 1970s, Neda Maritime Agency Co. Ltd was founded in Piraeus, representing the Lykiardopoulos group. The third generation of the Lykiardopoulos family is building a youthful fleet of bulk carriers and tankers, with the majority of its vessels flying the Greek flag. Michalis Lykiardopoulos is actively involved in international shipping fora.

23. Πόλυς Β. Χατζηιωάννου Polys V. Hajioannou

Safe Bulkers Inc.

Αξία στόλου / Fleet Value 1.525,9 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 47

Ο Πόλυς είναι γιος του Βάσου Χατζηιωάννου, που µαζί µε τον αδελφό του Λουκά ίδρυσαν τη ναυτιλιακή εταιρεία Troodos Shipping. Το 1964 ο Βάσος δηµιούργησε τη δική του αυτόνοµη εταιρεία και το 1987 ο Πόλυς Χατζηιωάννου ακολούθησε δική του ρότα. Το 2008 δηµιούργησε τη Safe Bulkers και εισήχθη στο Χρηµατιστήριο της Νέας Υόρκης. Ασχολείται και µε επενδύσεις στο κοµµάτι της ενέργειας. Η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, ταυτόχρονα όµως καταγράφει µια σηµαντική κερδοφορία. Το α’ τρίµηνο του 2024 κατέγραψε καθαρά έσοδα 81,7 εκατοµµυρίων δολαρίων, µε ποσοστό αύξησης 22,3% σε σχέση µε το 2023.

Polys is the son of Vassos Hajioannou, who, along with his brother Loukas, founded the shipping company Troodos Shipping. In 1964, Vassos created his own autonomous company, and in 1987, Polys Hajioannou followed his own path. In 2008, he founded Safe Bulkers and listed it on the New York Stock Exchange. He is also involved in energy investments. The company is in a continuous process of fleet renewal while also recording significant profitability. In the first quarter of 2024, it recorded net income of $81.7 million, with a growth rate of 22.3% compared to 2023.

24. Πάνος Λασκαρίδης Panos Laskaridis

Lavinia Corporation

Αξία στόλου / Fleet Value 1.453 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 58

Σπούδασε µηχανολόγος µηχανικός στη Γερµανία και έκανε µεταπτυχιακό στη ναυπηγική στο Λονδίνο. Στον στόλο του κυριαρχούν τα αλιευτικά-ψυγεία, ενώ οι πολυσχιδείς επαγγελµατικές δραστηριότητές του εκτείνονται από την Ελλάδα µέχρι τα νησιά Φόκλαντ και την Κίνα. Το 2020 τιµήθηκε µε τον τίτλο του Υποναύαρχου επί τιµή, λόγω των άνω των 30 εκατ. ευρώ δωρεών προς το Ελληνικό Πολεµικό Ναυτικό. Έκτοτε συνεχίζει σταθερά τις δωρεές του για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάµεων. Είναι πρόεδρος του Ιδρύµατος Αικατερίνης Λασκαρίδη και έχει διατελέσει µέλος του διοικητικού συµβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και αντιπρόεδρος του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος.

He studied mechanical engineering in Germany and pursued postgraduate studies in shipbuilding in London. His fleet is dominated by fishing-refrigerators, while his diverse professional activities extend from Greece to the Falkland Islands and China. In 2020, he was honored with the title of Rear Admiral in honor, due to donations exceeding 30 million euros to the Hellenic Navy. Since then, he has consistently continued his donations to support the Armed Forces. He is the president of the Aikaterini Laskaridis Foundation and has served as a member of the board of directors of the Union of Greek Shipowners and vice president of the Hellenic Maritime Museum.

25. Ίδρυµα Ωνάση Onassis Foundation

Olympic Shipping and Management S.A.

Αξία στόλου / Fleet Value 1.356,6 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 18

Η εταιρεία Olympic Shipping and Management S.A. αποτελεί τη συνέχεια της Olympic Maritime, που ίδρυσε το 1952 στο Παρίσι ο Αριστοτέλης Ωνάσης και η οποία είχε την έδρα της στο Μονακό έως τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Έκτοτε η εταιρεία µεταφέρθηκε στην Αθήνα, και συγκεκριµένα στο Παλαιό Φάληρο. Το Ίδρυµα χωρίζεται σε δύο τοµείς: στο Επιχειρηµατικό Ίδρυµα και στο Κοινωφελές Ίδρυµα, µε σαφή οδηγία οι επιχειρηµατικές δραστηριότητες του ενός να µην εµπλέκονται στο έργο του άλλου. Το Επιχειρηµατικό Ίδρυµα δραστηριοποιείται κυρίως στη ναυτιλία, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις και επενδύσεις. Το 40% των ετήσιων κερδών του Επιχειρηµατικού Ιδρύµατος δίνεται σε κοινωφελείς δράσεις.

The company Olympic Shipping and Management S.A. is the continuation of Olympic Maritime, founded in 1952 in Paris by Aristotle Onassis, and which was based in Monaco until the early 1990s. Since then, the company has moved to Athens, specifically to Palaio Faliro. The Foundation is divided into two sectors: the Business Foundation and the Public Benefit Foundation, with a clear directive that the business activities of one should not interfere with the work of the other. The Business Foundation is mainly involved in shipping, but also in other businesses and investments. 40% of the annual profits of the Business Foundation are allocated to charitable activities.

26. Οικογένεια Χανδρή Chandris Family

Chandris

Αξία στόλου / Fleet Value 1.353,8 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 25

Συνεχιστές µιας µεγάλης οικογενειακής παράδοσης στη ναυτιλία είναι ο Γιάννης και ο Μιχάλης Χανδρής. Ο Μιχάλης Χανδρής είναι αντιπρόεδρος τα τελευταία χρόνια στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Η οικογένεια Χανδρή έχει συνδυάσει τη µακρά ναυτιλιακή ιστορία της µε τον κλάδο της κρουαζιέρας. Το ξεκίνηµά τους, πάντως, στη ναυτιλιακή βιοµηχανία έγινε µε φορτηγά πλοία. Η οικογένεια Χανδρή έχει µεγάλη ακίνητη περιουσία στη Μεγάλη Βρετανία. Συµµετέχουν επίσης σε ξενοδοχειακές και άλλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, ενώ έχουν και µια συλλογή σύγχρονης τέχνης.

Yiannis and Michalis Chandris continue a great family tradition in shipping. Michalis Chandris has been vice president in recent years at the Union of Greek Shipowners. The Chandris family has combined its long maritime history with the cruise industry. However, their start in the shipping industry was with cargo ships. The Chandris family owns significant real estate assets in the United Kingdom. They also participate in hotel and other businesses in Greece, and they have a collection of contemporary art.

27. Μελίνα Τραυλού Melina Travlos

Neptune Lines Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 1.326,3 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 23

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, έχει καταγωγή από την Κεφαλονιά και είναι πρόεδρος της Neptune Lines, εταιρείας που ίδρυσε ο πατέρας της, Νίκος Τραυλός, το 1975. Είναι η µοναδική ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία µεταφοράς οχηµάτων, η οποία το τελευταίο χρονικό διάστηµα προχώρησε σε δυναµική ανανέωση του στόλου της. Η Μελίνα Τραυλού έχει ιδρύσει και τη Neptune Dry, µε τον στόλο της να αφορά κυρίως φορτηγά πλοία. Είναι ιδρυτικό µέλος και πρόεδρος της ΣYN-ENΩΣIΣ, που είναι ο “βραχίονας” κοινωνικής προσφοράς που έχει αναπτύξει η Ένωση Eλλήνων Eφοπλιστών.

The president of the Union of Greek Shipowners, Melina Travlos, hails from Kefalonia and is the president of Neptune Lines, a company founded by her father, Nikos Travlos, in 1975. It is the only Greek shipping company transporting vehicles, which has recently undergone a dynamic fleet renewal. Melina Travlos has also founded Neptune Dry, whose fleet mainly consists of cargo ships. She is a founding member and President of SYN-ENOSIS, the Union of Greek Shipowners’ social contribution “arm”.

28. Θεόδωρος Βενιάµης Theodoros Veniamis

Golden Union

Αξία στόλου / Fleet Value 1.299,4 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 47

Ένας από τους µακροβιότερους προέδρους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (2009-2022), ο Χιώτης εφοπλιστής ίδρυσε την εταιρεία Golden Union σε ηλικία 27 ετών. Tη δεκαετία του ’80 η Golden Union έκανε τα πρώτα της βήµατα στη ναυτιλία, µε τα τσιµεντάδικα πλοία. Διατελεί πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του οµίλου εταιρειών Golden Union, οι οποίες καλύπτουν ευρύ φάσµα ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων, αλλά δραστηριοποιούνται και σε τοµείς πέραν της θάλασσας, όπως οι τηλεπικοινωνίες, η µαστιχοπαραγωγή και οι µεταφορές.

One of the longest-serving presidents of the Union of Greek Shipowners (2009-2022), the Chios-based shipowner founded the company Golden Union at the age of 27. In the 1980s, Golden Union took its first steps in shipping with cement carriers. He serves as the president and CEO of the Golden Union group of companies, which cover a wide range of shipping and non-shipping activities, but also operate in sectors beyond the sea such as telecommunications, mastic production, and transportation.

29. Μιχάλης Λεµός Michalis Lemos

Nereus Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 1.173 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 16

Από τους σηµαντικότερους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, ο Μιχάλης Λεµός είναι ο ιδιοκτήτης της ναυτιλιακής επιχείρησης CM Lemos, την οποία κληρονόµησε από τον πατέρα του, Κωνσταντίνο. Γεννηµένος το 1955 στις Οινούσσες, µαζί µε τις δύο αδελφές του κληρονόµησαν από τον πατέρα τους περιουσία ύψους 1,1 δισεκατοµµυρίων λιρών. Η Nereus Shipping είναι θυγατρική της CM Lemos και συνεχώς ανανεώνει τον στόλο της µε νέα πλοία.

Among the most prominent Greek shipowners in London, Michalis Lemos is the owner of the shipping company CM Lemos, which he inherited from his father, Konstantinos. Born in 1955 in Oinousses, along with his two sisters, he inherited a fortune of 1.1 billion pounds from his father. Nereus Shipping is a subsidiary of CM Lemos and constantly updates its fleet with new vessels.

30. Οικογένεια Ζέιν Zein Family 

Naftomar Shipping and Trading

Αξία στόλου / Fleet Value 1.119,4 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 28

Από την ίδρυσή της στη Βηρυτό του Λιβάνου το 1972, µε επίκεντρο τη διανοµή πετρελαιοειδών στην περιοχή της Μεσογείου, η Naftomar αναδείχθηκε σε σηµαντικό παίκτη στον τοµέα του υγραερίου. Ο Ιµάντ Ζέιν και ο αδελφός του λίγα χρόνια µετά την πρώτη της συναλλαγή το 1976, εκµεταλλευόµενοι τις τεράστιες δυνατότητες της αγοράς υγραερίου, άνοιξαν γραφείο ναύλωσης και διαχείρισης πλοίων στον Πειραιά. H εταιρεία πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη πολύ µεγάλων δραστηριοτήτων µεταφοράς αερίου (VLGC) στην Άπω Ανατολή.

Since its establishment in Beirut, Lebanon in 1972, focusing on the distribution of petroleum products in the Mediterranean region, Naftomar has emerged as a significant player in the liquefied gas sector. Imad Zein and his brother, a few years after their first transaction in 1976, opened a ship chartering and management office in Piraeus, taking advantage of the vast opportunities in the gas market. The company led in the development of very large gas carrier (VLGC) transportation activities in the Far East.

31. Γιώργος Λιβανός Giorgos Livanos

Sun Enterprises

Αξία στόλου / Fleet Value 1.106,6 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 19

Μία από τις σηµαντικότερες εφοπλιστικές οικογένειες της χώρας, η οικογένεια Λιβανού συνεχίζει την ιστορική παράδοση µέσα και από την εξαιρετική πορεία της Sun Enterprises. Με καταγωγή τη Χίο και ρίζες που χρονολογούνται από το 1878, η Sun Enterprises Ltd είναι η εταιρεία διαχείρισης δεξαµενόπλοιων του οµίλου, ενώ η Alios Bulkers Ltd είναι η εταιρεία διαχείρισης του στόλου ξηρού φορτίου. Ο Γιώργος Λιβανός κινείται µεταξύ της Λοζάνης της Ελβετίας, του Λονδίνου, του Μόντε Κάρλο και της Νέας Υόρκης, αλλά λατρεύει τον τόπο καταγωγής του και το καταφύγιό του, που είναι το ιδιωτικό του νησί Κορωνίδα.

One of the most significant shipping families in the country, the Livanos family continues its historical legacy through the remarkable journey of Sun Enterprises. Hailing from Chios and tracing roots back to 1878, Sun Enterprises Ltd is the tanker management company of the group, while Alios Bulkers Ltd is the dry cargo fleet management company. Giorgos Livanos moves between Lausanne, Switzerland, London, Monte Carlo, and New York City, but he cherishes his birthplace and refuge, his private island of Koronida.

32. Σεµίραµις Παληού Semiramis Paliou

Diana Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 1.078,3 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 38

Η οικογένεια Παληού είναι µία από τις παραδοσιακότερες οικογένειες Ελλήνων πλοιοκτητών της Χίου. Ο Συµεών Παληός έχει χαράξει τη δική του ρότα στην παγκόσµια ναυτιλιακή βιοµηχανία. Πλέον η Σεµίραµις Παληού έχει αναλάβει διευθύνουσα σύµβουλος της εισηγµένης Diana Shipping Inc., µε την εταιρεία να βρίσκεται σήµερα σε φάση ανανέωσης, αφού πουλάει τα παλαιότερα σε ηλικία πλοία της, µειώνοντας τον µέσο όρο του στόλου της. Μέσω θυγατρικής της, συµµετέχει σε κοινοπραξία για αξιοποίηση πλοίων υπεράκτιας αιολικής ενέργειας.

The Paliou family is one of the most traditional families of Greek shipowners from Chios. Simeon Palios has carved his own path in the global shipping industry. Semiramis Paliou has now taken over as CEO of the listed company Diana Shipping Inc., which is currently in a phase of renewal, selling its older vessels and reducing the average age of its fleet. Through its subsidiary, it participates in a joint venture for the utilization of offshore wind vessels.

33. Θανάσης Λασκαρίδης Thanasis Laskaridis 

Laskaridis Maritime

Αξία στόλου / Fleet Value 1.062,9 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 29

Το 2021 τα δύο αδέλφια, Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, διαχώρισαν τις επιχειρηµατικές τους δραστηριότητες, διατηρώντας εξαιρετικές σχέσεις. Το ίδιο έτος ο Θανάσης Λασκαρίδης ίδρυσε τη Laskaridis Maritime και µέσα σε τρία χρόνια αναδείχθηκε σε µία από τις σηµαντικότερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις της χώρας. Υπό τη διαχείριση του Θανάση Λασκαρίδη είναι δύο ναυπηγεία στην Ισπανία, µια βάση προµήθειας καυσίµων στο Μοντεβιδέο, ενώ στο πελατολόγιό του περιλαµβάνονται µεγάλα ονόµατα όπως οι Shell, Petrobras, Glencore, Repsol κ.ά.

In 2021, the two brothers, Panos and Thanasis Laskaridis, separated their business activities while maintaining excellent relations. In the same year, Thanasis Laskaridis founded Laskaridis Maritime, which in three years emerged as one of the country’s leading shipping companies. Under Thanasis Laskaridis’s management are two shipyards in Spain, a fuel supply base in Montevideo, and his client portfolio includes major names such as Shell, Petrobras, Glencore, Repsol, and others.

34. Αδαµάντιος Πολέµης Adamantios Polemis

New Shipping Ltd

Αξία στόλου / Fleet Value 1.061,2 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 31

Οι ρίζες της οικογένειας Πολέµη φτάνουν δυόµισι αιώνες πίσω, στην Άνδρο, µε έντονη παρουσία στα θεσµικά δρώµενα της παγκόσµιας εφοπλιστικής κοινότητας. Μετά το διαζύγιο του 2014, η οικογενειακή εταιρεία Polembros, που σηµαίνει αδελφοί Πολέµη –Polemis Brothers–, έµεινε στον Σπύρο Πολέµη, ενώ ο Αδαµάντιος έριξε το βάρος στη New Shipping, την οποία είχε συστήσει από το 2005, µε έδρα την Αθήνα, κυρίως µε δεξαµενόπλοια και πλοία µεταφοράς χύδην φορτίου. Τον τελευταίο χρόνο πραγµατοποιεί επιλεκτικές κινήσεις στη second hand αγορά. Ο Αδαµάντιος Πολέµης ασχολείται ενεργά µε τον επαγγελµατικό αθλητισµό.

The roots of the Polemis family go back two and a half centuries to Andros, with a strong presence in the institutional events of the global shipping community. After the divorce in 2014, the family company Polembros, meaning Polemis Brothers, remained with Spyros Polemis, while Adamantios focused on New Shipping, which he had founded in 2005, based in Athens, mainly with tankers and bulk carriers. Over the past year, he has made selective moves in the second-hand market. Adamantios Polemis is actively involved in professional sports.

35. Χάρης Βαφειάς Charis Vafeias

StealthGas Inc.

Αξία στόλου / Fleet Value 1.059,1 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 35

Ο Χάρης Βαφειάς ξεκίνησε την πορεία του στη ναυτιλία εντυπωσιακά, αφού σε ηλικία 26 ετών οδήγησε τη StealthGas στο Χρηµατιστήριο του Nasdaq και έγινε ο νεότερος όλων των εποχών διευθύνων σύµβουλος σε εισηγµένη ναυτιλιακή εταιρεία. Με καταγωγή από τη Χίο, οι σχέσεις του µε τη ναυτιλία ξεκίνησαν από µικρή ηλικία, όταν, στα 17 του, µε προτροπή του πατέρα του, πήγε το πρώτο του ταξίδι µε πλοίο της εταιρείας του. Από το 2008 έχει υπό τον έλεγχό του ολόκληρο τον ναυτιλιακό όµιλο που ανήκει στην οικογένειά του.

Charis Vafeias began his career in shipping impressively, as at the age of 26, he led StealthGas to the Nasdaq Stock Exchange and became the youngest CEO of a listed shipping company of all time. With roots in Chios, his relationship with shipping began at a young age when, at 17, at the urging of his father, he took his first voyage with a company ship. Since 2008, he has controlled the entire shipping group owned by his family.

36. Νικόλας Ιγγλέσης Nikolas Inglessis 

Alberta Shipmanagement

Αξία στόλου / Fleet Value 1.046,4 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 22

Αν και ιδρύθηκε µόλις το 2019 από τον Νικόλα Ιγγλέση και τις κόρες του Ισµήνη και Αλεξία, η Alberta Shipmanagement εµφανίζει έντονη δυναµική. Οι δύο κόρες του Νικόλα Ιγγλέση αποτελούν την πέµπτη γενιά της οικογένειας, που κατάγεται από τη Σάµο και µετρά 148 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στη ναυτιλιακή βιοµηχανία. Μετά την αποχώρησή τους από την οικογενειακή επιχείρηση Samos Steamship, για να χαράξουν τη δική τους πορεία στον κλάδο, ξεκίνησαν µε “προίκα” τέσσερα δεξαµενόπλοια και τρία πλοία ξηρού φορτίου. Μέσα σε πέντε χρόνια ο στόλος της Alberta Shipmanagement αυξήθηκε σε 22 πλοία και είναι στη λίστα µε τις σηµαντικότερες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Although founded only in 2019 by Nikolas Inglessis and his daughters Ismini and Alexia, Alberta Shipmanagement shows strong dynamics. Nikolas Inglessis’s two daughters represent the fifth generation of the family, originating from Samos and boasting 148 years of uninterrupted presence in the shipping industry. After leaving the family business Samos Steamship to forge their own path in the industry, they started with an “endowment” of four tankers and three dry bulk carriers. Within five years, the fleet of Alberta Shipmanagement increased to 22 vessels, placing it among the most significant Greek shipping companies.

37. Σπύρος Πολέµης Spyros Polemis 

Polembros Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 982,1 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 14

Οι ρίζες της οικογένειας Πολέµη φτάνουν δυόµισι αιώνες πίσω, στην Άνδρο, µε έντονη παρουσία στα θεσµικά δρώµενα της παγκόσµιας εφοπλιστικής κοινότητας. Το 2014, ύστερα από 40 χρόνια κοινής πορείας, τα δύο αδέλφια Πολέµη πήραν ξεχωριστούς ναυτιλιακούς δρόµους. Ο Σπύρος Πολέµης διατήρησε την Polembros Shipping, η οποία βρίσκεται στη νέα φάση της ψηφιακής µετάβασης της ναυτιλίας. Ενισχύει τον στόλο της παραγγέλλοντας νεότευκτα δεξαµενόπλοια.

The roots of the Polemis family go back two and a half centuries to Andros, with a strong presence in the institutional events of the global shipping community. In 2014, after 40 years of shared journey, the two Polemis brothers took separate shipping routes. Spyros Polemis retained Polembros Shipping, which is in the new phase of the shipping industry’s digital transition. He strengthens its fleet by ordering new tankers.

38. Οικογένεια Βαρδινογιάννη Vardinogiannis Family

Avin International

Αξία στόλου / Fleet Value 921,2 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 32

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη είναι µία από τις ισχυρότερες οικογένειες του εφοπλιστικού κόσµου. Ο όµιλος Βαρδινογιάννη απαρτίζεται σήµερα από πολλές εταιρείες και επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τοµείς, όπως, µεταξύ άλλων: ναυτιλία, διυλιστήρια πετρελαίου, διανοµή πετρελαιοειδών, ανεφοδιασµός πλοίων, ξενοδοχεία, χρηµατοπιστωτικά, µέσα µαζικής ενηµέρωσης, αθλητισµός, αντιπροσωπίες, ψυχαγωγία και εµπορικά κέντρα.

The Vardinogiannis family is one of the most powerful families in the shipping world. The Vardinogiannis Group today consists of many companies and businesses engaged in various sectors, including shipping, oil refineries, petroleum distribution, ship supply, hotels, finance, mass media, sports, agencies, entertainment, and commercial centers.

39. Τζένη Ανδριανοπούλου Jenny Andrianopoulou 

Cape Shipping S.A.

Αξία στόλου / Fleet Value 852,3 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 21

Παρά το χαµηλό προφίλ που διατηρεί, η Τζένη Ανδριανοπούλου, επικεφαλής της Cape Shipping, είναι γνωστή στους εφοπλιστικούς κύκλους για τον δυναµισµό και τις µελετηµένες κινήσεις της. Έκανε αισθητή την παρουσία της στον χώρο όταν το 1999 ήταν η πρώτη γυναίκα που εξελέγη µέλος του δ.σ. του Greek Shipping Cooperation Committee, του ισχυρού εφοπλιστικού λόµπι του Λονδίνου. Επί σειρά ετών η Cape Shipping δραστηριοποιούνταν στην αγορά ξηρού φορτίου, ωστόσο από το 2013 εισήλθε στην αγορά µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων.

Despite maintaining a low profile, Jenny Andrianopoulou, the head of Cape Shipping, is known in shipping circles for her dynamism and well-thought-out moves. She made her presence felt in the industry when in 1999 she became the first woman elected as a member of the Board of Directors of the Greek Shipping Cooperation Committee, the powerful shipping lobby in London. For several years, Cape Shipping was active in the dry bulk market; however, since 2013, it has entered the container shipping market.

40. Γιάννης και Αριστείδης Αλαφούζος Yiannis and Aristeidis Alafouzos

Okeanis Eco Tankers

Αξία στόλου / Fleet Value 836,9 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 8

Η οικογένεια Αλαφούζου, µε καταγωγή από τη Σαντορίνη, έχει µακρά ιστορία στη ναυτιλία. Ο Γιάννης Αλαφούζος εισήλθε στον χώρο της ναυτιλίας στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Είναι ένας από τους πλέον διακεκριµένους επιχειρηµατίες στον χώρο των Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης, µε παράλληλη δραστηριότητα και στον χώρο του επαγγελµατικού αθλητισµού. Η εισηγµένη στο Χρηµατιστήριο του Όσλο ναυτιλιακή προχώρησε σε αλλαγές, µε τον Αριστείδη Αλαφούζο να διαδέχεται τον πατέρα του, Γιάννη, στη θέση του διευθύνοντος συµβούλου.

The Alafouzos family, originating from Santorini, has a long history in shipping. Yiannis Alafouzos entered the shipping industry in the early 1980s. He is one of the most distinguished entrepreneurs in the Media industry, with parallel activity in professional sports. The Oslo Stock Exchange-listed shipping company underwent changes, with Aristeidis Alafouzos succeeding his father, Yiannis, as the CEO.

41. Νίκος Σάββας Nikos Savvas 

Cosmoship

Αξία στόλου / Fleet Value 688 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 35

Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστηµα η Cosmoship του Νίκου Σάββα έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατοµµύρια για νέες ναυπηγήσεις. Μαζί µε τις ναυπηγήσεις, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ένα πλάνο αναδιάρθρωσης του στόλου, µε πωλήσεις πλοίων της. Αυτός είναι και ο λόγος που το όνοµα του Νίκου Σάββα προστίθεται στη φετινή λίστα των top 50 ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συµφερόντων, καθώς αύξησε και τον στόλο και την αξία αυτού. Ο στόλος της Cosmoship αποτελείται από 20 containerships και 15 bulk carriers, αξίας 424 και 264 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.

In a short period of time, Nikos Savvas’s Cosmoship has invested hundreds of millions in new constructions. Alongside the constructions, the company has embarked on a fleet restructuring plan, with sales of its vessels. This is why Nikos Savvas’s name is added to this year’s list of the top 50 shipping companies of Greek interests, as he has increased both the fleet and its value. The fleet of Cosmoship consists of 20 containerships and 15 bulk carriers valued at $424 million and $264 million, respectively.

42. Γιώργος Γιαλόζογλου Georgios Gialozoglou 

IMS S.A.

Αξία στόλου / Fleet Value 669,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 29

Η International Maritime Services (IMS), που ιδρύθηκε το 1995, εξειδικεύεται στον τοµέα των ανοικτών νηολογίων και των τεχνικών συµβουλών. Η εταιρεία έχει βαθιές ρίζες στον κλάδο, οι οποίες χρονολογούνται από το 1968, όταν η οικογένεια Μακρή, επίσης ιδρυτής της Honduras Maritime Services (HMS), άρχισε να παρέχει υπηρεσίες για τα πλοία που ύψωναν τη σηµαία της Ονδούρας. Σήµερα η IMS παρέχει ολοκληρωµένες διοικητικές και τεχνικές υπηρεσίες στη ναυτιλιακή βιοµηχανία. Η εταιρεία µαζί µε τις νέες παραγγελίες ναυπηγήσεων έχει υπογράψει και συµφωνίες για πωλήσεις, µε στόχο την ανανέωση του στόλου.

International Maritime Services (IMS), founded in 1995, specializes in open registries and technical consultancy. The company has deep roots in the industry, dating back to 1968 when the Makris family, also founders of Honduras Maritime Services (HMS), began providing services to ships flying the flag of Honduras. Today, IMS provides comprehensive administrative and technical services to the shipping industry. Alongside new shipbuilding orders, the company has also signed agreements for sales, aiming to renew the fleet.

43. Oικογένεια Μουνδρέα Moundreas Family 

NGM Energy

Αξία στόλου / Fleet Value 664,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 26

Η καταγωγή της οικογένειας Μουνδρέα είναι από την Τραχήλα της Μάνης. Το 1916 η οικογένεια Μουνδρέα εγκαταστάθηκε στον Πειραιά και ασχολήθηκε µε την πρακτόρευση και τη ναύλωση πλοίων. Το 1960 ο 21χρονος τότε Νικόλας Μουνδρέας άρχισε να εργάζεται στη ναυτιλία. Το 1964 δηµιούργησε µία από τις µακροβιότερες συνεργασίες στη ναυτιλία µαζί µε τον Νικόλαο Φράγκο, πατέρα της Αγγελικής Φράγκου, και το 1974 δηµιούργησε τη Nicholas G. Moundreas S.A. και δραστηριοποιήθηκε αυτόνοµα στις ασφαλίσεις πλοίων, τις ναυλώσεις και την πλοιοδιαχείριση. Από το 1990 η νέα γενιά είναι και αυτή στην εταιρεία.

The Moundreas family originates from Trachila of Mani. In 1916, the Moundreas family settled in Piraeus and engaged in ship agency and chartering. In 1960, then 21-year-old Nikolaos Moundreas began working in shipping. In 1964, he created one of the longest-lasting partnerships in shipping with Nikolaos Fragkos, the father of Angeliki Fragkou, and in 1974, he founded Nicholas G. Moundreas S.A. and independently engaged in ship insurance, chartering, and ship management. Since 1990, the new generation has also been involved in the company.

44. Αριστείδης Πίττας Aristeides Pittas 

Euroseas Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 636,3 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 27

Καταγόµενος από το νησί της ναυτοσύνης, τη Χίο, σήµερα είναι επικεφαλής δύο εισηγµένων ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ υλοποιεί αυτή την περίοδο ένα µεγάλο πρόγραµµα ναυπήγησης πλοίων. Eίναι κάτοχος πτυχίου Marine Engineering από το Πανεπιστήµιο του Newcastle-Upon-Tyne και συνέχισε στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), από όπου πήρε διπλό Master σε Ocean Systems Management και σε Naval Architecture & Marine Engineering. Ο Αριστείδης Ιωάννη Πίττας είναι πρόεδρος του διοικητικού συµβουλίου και διευθύνων σύµβουλος της Eurodry από την ίδρυσή της στις 8 Ιανουαρίου 2018, αλλά και της Euroseas από την ίδρυσή της τον Μάιο του 2005. Η οικογένεια Πίττα κατάγεται από τη µαρτυρική νήσο Χίο. Γενάρχης της ναυτιλιακής οικογένειας θεωρείται ο Νικόλαος Φ. Πίττας (1837-1913), ο οποίος ασχολήθηκε µε τα ατµόπλοια από το 1907.

Hailing from the island of seamanship, Chios, Aristeides Ioannis Pittas currently heads two listed shipping companies while implementing a large shipbuilding program. He holds a degree in Marine Engineering from Newcastle University and continued his studies at the Massachusetts Institute of Technology (MIT), where he earned dual Master’s degrees in Ocean Systems Management and Naval Architecture & Marine Engineering. Aristeides Ioannis Pittas has been Chairman of the Board and CEO of Eurodry since its inception on January 8, 2018, as well as Euroseas since its founding in May 2005. The Pittas family hails from the martyred island of Chios. The patriarch of the shipping family is considered to be Nikolaos F. Pittas (1837-1913), who engaged in steamships from 1907 onwards.

45. Μάρκος Νοµικός Markos Nomikos 

Nomikos A.M.

Αξία στόλου / Fleet Value 603,6 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 30

Η Nomikos A.M. ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1958 από τον Σαντορινιό Αναστάσιο Νοµικό και τη σύζυγό του Αγγέλα Νοµικού. Η εταιρεία αρχικά ασχολήθηκε µε την ακτοπλοΐα και κατά τις τελευταίες 6 δεκαετίες έχει αναπτυχθεί σε όλους τους κύριους τύπους πλοίων ξηρού φορτίου χύδην. Πιο πρόσφατα η εταιρεία επέκτεινε τις δυνατότητές της στη διαχείριση πλοίων µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων. Το γραφείο της στη Μεγάλη Βρετανία ιδρύθηκε το 1982 και έχει εξελιχθεί σε µια οντότητα που υποστηρίζει την πώληση και αγορά και τις παραδοσιακές εµπορικές υπηρεσίες, καθώς και την προσφορά καινοτόµων λύσεων µεταφοράς εµπορευµάτων. Η οικογένεια Α. Μ. Νοµικού έχει µεγάλη κοινωνική προσφορά. Μέσω της Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισµού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, έχει δώσει το “παρών” σε όλες τις µεγάλες εθνικές κρίσεις.

Nomikos A.M. was founded in Greece in 1958 by the Santorinian Anastasios Nomikos and his wife Angela Nomikos. The company initially dealt with coastal shipping and over the last six decades has expanded into all major types of bulk carriers. More recently, the company has extended its capabilities into container ship management. Its office in the UK was established in 1982 and has evolved into an entity supporting sales and purchases, traditional commercial services, and offering innovative cargo transportation solutions. The Nomikos family has made significant social contributions. Through the Non-Profit Company of Social Contribution of Greek Shipping SYN-ENOSIS, he has participated in all major national crises.

46. Γιάννης Δράγνης Giannis Dragnis 

Goldenport Shipmanagement

Αξία στόλου / Fleet Value 567,5 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 26

Ο Γιάννης Δράγνης, από τη θέση του διευθύνοντος συµβούλου του οµίλου Goldenport, διευθύνει στόλο µε ποντοπόρα πλοία, κυρίως φορτηγά και µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, αλλά και την εταιρεία µε τα Mega Yachts. Η ναυτιλιακή της οικογένειας Δράγνη επέστρεψε έπειτα από αρκετά χρόνια στην αγορά των capesize το 2024. Παράλληλα, η οικογένεια Δράγνη δραστηριοποιείται και στα δεξαµενόπλοια, µέσω της εταιρείας OceanGold Tankers. Στο πλευρό του ο Γιάννης έχει τον αδελφό του Βασίλη και, φυσικά, τη δυναµική παρουσία του ιδρυτή, Πάρη Δράγνη. Σηµαντικός σταθµός στην ιστορία της εταιρείας ήταν η είσοδος της Goldenport Holdings στην Kύρια Aγορά του London Stock Exchange τον Aπρίλιο του 2006.

Giannis Dragnis, as CEO of the Goldenport Group, oversees a fleet of deap-sea vessels, mainly freighters and container carriers, as well as the company with Mega Yachts. The shipping family of Dragnis returned to the capesize market in 2024 after several years. Additionally, the Dragnis family is involved in tankers through OceanGold Tankers. Alongside him is his brother Vasilis and, of course, the dynamic presence of the founder, Paris Dragnis. A significant milestone in the company’s history was Goldenport Holdings’ entry into the Main Market of the London Stock Exchange in April 2006, raising $115 million, making it the first to be listed on the English stock market.

47. Πολυµετοχική Multi-stakeholder 

Spring Marine Management

Αξία στόλου / Fleet Value 557,81 εκατ. δολ. εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 24

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2008 από µια αφοσιωµένη οµάδα επαγγελµατιών µε διακεκριµένη σταδιοδροµία στη ναυτιλία και τη διαπραγµάτευση εµπορευµάτων, οι οποίοι έχουν αποκτήσει και διαχειρίζονται συλλογικά πάνω από 50 πλοία τα τελευταία 45 χρόνια, µέσα από διάφορους κύκλους της αγοράς. Κρατούν χαµηλό προφίλ και οι κινήσεις τους είναι µεθοδικές κυρίως στις αγοραπωλησίες του στόλου τους. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι στους µετόχους της περιλαµβάνεται και ο εφοπλιστής Άλεξ Τοµάζος. Διαθέτει έναν στόλο από 24 δεξαµενόπλοια, µέσης ηλικίας κάτω των 12 ετών.

The company was founded in 2008 by a dedicated team of professionals with distinguished careers in shipping and commodity trading, who collectively acquired and managed over 50 vessels in the last 45 years, through various market cycles. They maintain a low profile, and their moves are methodical, mainly in fleet acquisitions and sales. Market sources report that among the shareholders is the shipowner Alex Tomazos. He owns a fleet of 24 mid-aged tankers, all under 12 years old.

48. Γιώργος Χατζής Georgios Hatzis 

Newport S.A.

Αξία στόλου / Fleet Value 556,4 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 24

Η Newport ιδρύθηκε το 2004 και δηµιούργησε στόλο µε πλοία τύπου handysize. Το 2016 εισήλθε στην κατηγορία των panamax. H εταιρεία ειδικεύεται στον τοµέα των χύδην ξηρών φορτίων, µε ιδιαίτερη έµφαση στη µεταφορά σιτηρών, όπως το σιτάρι και το κριθάρι. Μαζί µε την Grehel Shipmanagement Co. διαχειρίζονται έναν στόλο 32 πλοίων, που κυµαίνονται από 30.000 dwt έως 83.000 dwt, διαθέτοντας µια εντυπωσιακή συνολική χωρητικότητα 1.992.051 dwt. Η εταιρεία προχώρησε πρόσφατα σε νέες παραγγελίες πλοίων στην Ιαπωνία. Το γεγονός αυτό δίνει νέα ώθηση σε µια µακροπρόθεσµη αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας, που κινείται αθόρυβα.

Newport was founded in 2004 and created a fleet of handysize vessels. In 2016, it entered the panamax category. The company specializes in the dry bulk sector, with particular emphasis on the transportation of grains such as wheat and barley. Together with Grehel Shipmanagement Co., they manage a fleet of 32 vessels ranging from 30,000 dwt to 83,000 dwt, boasting an impressive total capacity of 1,992,051 dwt. The company recently placed new ship orders in Japan. This provides fresh momentum for the company’s long-term development trajectory, which is progressing steadily.

49. Γιώργος Γιουρούκος Georgios Yiouroukos 

Technomar Shipping

Αξία στόλου / Fleet Value 411,7 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 24

Ο Γιώργος Γιουρούκος σπούδασε µηχανολόγος µηχανικός στο University College του Λονδίνου και απέκτησε µεταπτυχιακό στη µηχανολογία από το Πανεπιστήµιο Brunel, όµως τον κέρδισε η ναυτιλία. Το 1993 έκανε τα πρώτα του επαγγελµατικά βήµατα σε µεγάλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία και εργάστηκε σε διάφορα τµήµατα. Βήµα προς βήµα έχτισε την καριέρα του, καθώς ξεκίνησε ως µέτοχος σε ένα πλοίο, και σήµερα, µέσω των εταιρειών του, διαχειρίζεται έναν στόλο από περίπου 150 πλοία. Το 1994 ίδρυσε την εταιρεία Technomar και δραστηριοποιήθηκε έντονα και µε µεγάλη επιτυχία στις αγοραπωλησίες πλοίων και στις συνεργασίες µε fund. Ο πλοιοκτήτης ανέλαβε, µε προσωπικά του έξοδα, να χρηµατοδοτήσει την ελληνική έρευνα η οποία αφορούσε τη χρήση φαρµάκου για την αρθρίτιδα σε ασθενείς που βρίσκονταν σε κίνδυνο λόγω COVID, µε πολύ σηµαντικά αποτελέσµατα.

Georgios Yiouroukos studied mechanical engineering at University College London and obtained a master’s degree in mechanical engineering from Brunel University, but he was won over by shipping. In 1993, he took his first professional steps in a major Greek shipping company and worked in various departments. Step by step, he built his career starting as a shareholder in one ship, and today, through his companies, he manages a fleet of about 150 vessels. In 1994, he founded Technomar and became heavily involved in successful ship acquisitions and collaborations with funds. The shipowner personally undertook to finance Greek research into the use of a drug for arthritis in patients at risk due to COVID, with very significant results.

50. Δηµήτρης Δαλακούρας Dimitris Dalakouras 

Conbulk Shipmanagement Corp.

Αξία στόλου / Fleet Value 357,7 εκ.$

Αριθμός πλοίων / Number of Vessels 31

Συνεχιστής της ναυτικής παράδοσης της οικογένειάς του, ο Δηµήτρης Δαλακούρας συνεχίζει την ανάπτυξη της εταιρείας σε αθόρυβους τόνους. Γιος του Γιώργου Δαλακούρα, εφοπλιστή, πολιτικού και ποδοσφαιρικού παράγοντα, πρώην Διοικητή του Αγίου Όρους, ο Δηµήτρης Δαλακούρας ασχολείται κυρίως µε τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις και την αγαπηµένη του Πάτµο. Η οικογένεια Δαλακούρα βοήθησε στην αναστήλωση της ιστορικής πρωτεύουσάς της, της Χώρας, η οποία κατέστη µνηµείο παγκόσµιας πολιτιστικής κληρονοµιάς της UNESCO αργότερα. Η Conbulk διαθέτει έναν στόλο 2 φορτηγών και 29 δεξαµενόπλοιων.

Continuing his family’s maritime tradition, Dimitris Dalakouras quietly grows the company. Son of George Dalakouras, a shipowner, politician, and football figure, former Governor of Mount Athos, Dimitris Dalakouras is mainly involved in shipping businesses and his beloved Patmos. The Dalakouras family contributed to the restoration of its historic capital, Chora, which later became a UNESCO World Heritage Site. Conbulk has a fleet of 2 bulk carriers and 29 tankers.

Διαβάστε ακόμη