Προ των πυλών είναι μια νέα κακοκαιρία, που αναμένεται να χτυπήσει τις επόμενες μέρες την χώρα μας, Αρκετό και χιονοπτώσεις θα είναι το κύριο μενού. Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς αναμένονται χιονομπόρες και χιονοστρώσεις.
Η οδήγηση στο χιόνι και στον πάγο είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι και οι οδηγοί θα πρέπει να πάρουν τις προφυλάξεις τους. Σύμμαχος των οδηγών είναι οι αλυσίδες, που πρέπει να σημειωθεί ότι είναι υποχρεωτικές.
Σε περίπτωση που ένα αυτοκίνητο κινείται σε περιοχή που απαιτείται η τήρηση αντιολισθητικών μέσων, χωρίς τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, το πρόστιμο είναι 80 ευρώ, ενώ αν το όχημα δεν είναι εφοδιασμένο με τις ζώνες ασφαλείας που προβλέπονται το πρόστιμο είναι 200 ευρώ.
Η τοποθέτηση αντιολισθητικών αλυσίδων χιονιού στο αυτοκίνητο είναι κρίσιμη για την ασφαλή μετακίνηση εν μέσω της κακοκαιρίας. Χρειάζεται να έχει ενημέρωση από πριν και μάλιστα να δοκιμάσετε να βάλετε τις αλυσίδες, προτού βρεθείτε στα δύσκολα όταν έχει χιόνια.
Οι αλυσίδες, λοιπόν, κρίνονται απαραίτητες προκειμένου να κινηθείτε με ασφάλεια και να φθάσετε στον προορισμό σας. Οι αλυσίδες χιονιού τοποθετούνται πάντοτε στους κινητήριους τροχούς. Δηλαδή, μπροστά αν είναι προσθιοκίνητο το αυτοκίνητο και πίσω αν είναι πισωκίνητο.
Στα τετρακίνητα οχήματα προτείνεται να τοποθετούνται στους εμπρός κατευθυντήριους τροχούς, ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερος έλεγχος. Ωστόσο, αν είστε κάτοχος τετρακίνητου αυτοκινήτου, καλύτερα είναι να συμβουλευτείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή. Δείτε τι γράφει ακριβώς το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου σας.
- Προετοιμάζουμε κατάλληλα το αυτοκίνητο
- Μειώνουμε ταχύτητα
- Ανάβουμε τα φώτα ομίχλης
- Ελέγχουμε συνεχώς τον δρόμο για σημεία με πάγο
- Δεν κινούμαστε σε απάτητους δρόμους
- Ετοιμάζουμε ένα kit επιβίωσης
- Αποφεύγουμε τις άσκοπες μετακινήσεις
Τύποι αντιολισθητικών αλυσίδων – Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Προσέχουμε να αγοράζουμε αλυσίδες με βάση το όχημά μας και τις διαστάσεις των ελαστικών και της ζάντας. Ο σκοπός είναι να ταιριάζουν τέλεια και να «αγκαλιάζουν» σωστά τους τροχούς.
Απλές – παραδοσιακές αλυσίδες χιονιού
Οι απλές – παραδοσιακές αλυσίδες χιονιού είναι οι πιο συνηθισμένες. Καθορίζονται από το πάχος των κρίκων τους και συναντάμε συνήθως στο εμπόριο 3 κατηγορίες: αλυσίδες των 12 mm, των 10mm και των 9mm.
Οι αλυσίδες των 10mm και 9mm προορίζονται για τα επιβατικά όπου η ανάρτηση έχει βελτιωθεί, για χαμηλωμένα οχήματα και για οχήματα με ελαστικά χαμηλού προφίλ.
Οι αλυσίδες των 12mm είναι πιο αποτελεσματικές από τις προηγούμενες μιας και διεισδύουν περισσότερο στο χιόνι και συνεπώς προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση.
Για τις παραπάνω κατηγορίες αλυσίδων υπάρχουν τύποι αλυσίδων που σφίγγουν και τεντώνουν αυτόματα χωρίς να χρειάζεται να τις ελέγχουμε συνέχεια και άλλες οι οποίες θέλουν συχνό έλεγχο και τέντωμα κατά διαστήματα.
Οι αλυσίδες τα τελευταία χρόνια έχουν εξελιχθεί αρκετά και δεν χρειάζεται πια να κυλίσουμε το αυτοκίνητο πάνω τους ή ακόμα και να χρησιμοποιήσουμε κάποιο γρύλο για να σηκώσουμε το αμάξι.
- Πλεονεκτήματα: απόδοση, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος αγοράς
- Μειονεκτήματα: πιο χρονοβόρα διαδικασία τοποθέτησης, ενδεχόμενη απώλεια ή ζημιά στο όχημα μας σε κακή εφαρμογή τους, θορυβώδης λειτουργία
Αλυσίδες χιονιού – Τύπου κουβέρτας
Οι αλυσίδες τύπου κουβέρτας είναι κατασκευασμένες από ανθεκτικό ύφασμα ειδικής σχεδίασης το οποίο αυξάνει την τριβή στο χιόνι και στον πάγο.
Είναι ιδανικές για οδήγημα σε μαλακό χιόνι και σίγουρα πιο βολικές και πιο εύχρηστες από τις αλυσίδες. Αγκαλιάζουν το τροχό με ελαστικό τρόπο και τοποθετούνται μέσα σε λίγα λεπτά.
Χρησιμοποιούνται ευρέως σε αυτοκίνητα σπορ με μεγάλες ζάντες και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, ενώ ο μόνος περιορισμός είναι ότι πρέπει να πατούν πάνω σε χιόνι διαφορετικά φθείρονται πολύ εύκολα.
- Πλεονεκτήματα: ευκολία τοποθέτησης, απόδοση σε χιόνι και πάγο, μειωμένος θόρυβος
- Μειονεκτήματα: γρηγορότερη φθορά ενώ σχίζονται πολύ εύκολα εάν χρησιμοποιηθούν εκτός πάγου ή χιονιού.
Αλυσίδες χιονιού – Τύπου αράχνης
Οι αλυσίδες τύπου αράχνης είναι οι πιο ακριβές και πιο καλές αλυσίδες που μπορεί να βρει κάποιος στην αγορά. Συνδυάζουν τα οφέλη των απλών αλυσίδων και των αλυσίδων τύπου κουβέρτας.
Απαιτούν μια προεργασία από το σπίτι και προσεχτικό διάβασμα των οδηγιών χρήσης και εγκατάστασης μιας και πιάνουν επάνω στη ζάντα σε ειδικό μπουλόνι ή πιάτο που τοποθετείται στην αρχή.
Είναι αποτελεσματικές και εύχρηστες πρέπει όμως να είναι ρυθμισμένες σωστά ώστε να σφίγγουν καλά επάνω στο τροχό. Κάποιες από αυτές μάλιστα μοιάζουν με ερπύστριες ενώ κάποιες άλλες έχουν ακόμη και καρφιά.
Έλεγχος Υγρών: Φρένων, Λαδιού, Υαλοκαθαριστήρων
Το χειμώνα που τα ελαστικά κολάρα και σωληνάκια σκληραίνουν, η πιθανότητα διαρροής ή σπασίματος των σωλήνων είναι αυξημένη. Συνεπώς κρίνεται απαραίτητο να κάνετε τακτικό έλεγχο (πχ ανά 2 γεμίσματα του ρεζερβουάρ) της στάθμης του λαδιού του κινητήρα, του αντιψυκτικού υγρού (Paraflu) καθώς και τα υγρά φρένων και συμπλέκτη.
Τέλος είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι το δοχείο νερού των υαλοκαθαριστήρων είναι γεμάτο με χειμερινό υγρό (που δεν παγώνει στις χαμηλές θερμοκρασίες).
Έλεγχος Μπαταρίας
Οι μπαταρίες επηρεάζονται με τις χαμηλές θερμοκρασίες (ειδικά υπό του μηδενός) με συνέπεια να υποαποδίδουν. Έτσι όσες μπαταρίες είναι κοντά στο να χαλάσουν, η χαμηλή θερμοκρασία επιταχύνει την διαδικασία.
Μπορούμε να ελέγξουμε αν η μπαταρία μας είναι σε καλή κατάσταση με την χρήση ενός πολύμετρου. Αν η ένδειξη είναι 12,0 Volts (ισοδυναμεί με 50% φορτισμένη μπαταρία) 12,4 Volts (ισοδυναμεί με 80%), 12,7 Volts (ισοδυναμεί με 100%) – κάτω από τα 12 Volts η μπαταρία απαιτεί φόρτιση ή αντικατάσταση.
Όταν μιζάρουμε το αμάξι η μέτρηση πρέπει να είναι απαραίτητα πάνω από 10,5 Volts.
Όταν ο κινητήρας λειτουργεί στο ρελαντί ή τάση 13,5 έως 14,2 Volts, δείχνει ότι το σύστημα φόρτισης λειτουργεί σωστά.
Ο μέσος χρόνος ζωής της μπαταρίας είναι 2-4 χρόνια αναλόγως της χρήσης της.
Διαβάστε ακόμη:
- Κατώτατος μισθός: Ξεκινούν άμεσα οι διαβουλεύσεις – Επισπεύδονται ώστε να εφαρμοστεί πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου
- «Ο Άλλος Άνθρωπος»: Οι κατηγορίες για απάτη – Tι υποστηρίζει ο ιδρυτής της
- Λογαριασμοί ρεύματος: Τι αλλάζει στις πληρωμές
- Ιρίνα Σάικ: Τα στιγμιότυπά της από το παρελθόν – Πώς ήταν σε ηλικία 16 ετών