O Γερμανός σουρεαλιστής ζωγράφος Max Ernst γεννήθηκε στις 2 Απριλίου 1891 στη γερμανική πόλη Brühl. Ήταν πρωτοπόρος δύο σημαντικών κινημάτων τέχνης, του Dada και του Σουρεαλισμού. Ο καλλιτέχνης εργάστηκε επίσης στους τομείς της ποίησης, της γλυπτικής και της γραφικής τέχνης. Σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του, ο Ernst εκφράστηκε με διάφορα μέσα, όπως η ζωγραφική, το κολάζ και η χαρακτική. Αφού πέρασε τέσσερα χρόνια πολεμώντας στον Α` Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Ernst επέστρεψε στην Κολωνία το 1918, όπου άρχισε να φτιάχνει τα πρώτα του κολάζ. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, χρησιμοποίησε μηχανικά αναπαραγόμενα θραύσματα και άρχισε να συσχετίζει τις δημιουργίες του με το σουρεαλιστικό κίνημα.
Η ιστορία του Αγίου Αντωνίου
O Άγιος Αντώνιος της Αιγύπτου ήταν ένας από τους πρώτους μοναχούς που αποσύρθηκαν στην έρημο για να αφιερωθεί στη νηστεία και την προσευχή. Ως θρησκευτικός ερημίτης, θεωρείται ο ιδρυτής και πατέρας του οργανωμένου χριστιανικού μοναχισμού. Κατά τη διάρκεια της αποχώρησής του στην έρημο, ο Άγιος Αντώνιος άρχισε τη θρυλική πάλη του με τον Διάβολο, αντέχοντας μια σειρά από πειρασμούς διάσημους στη χριστιανική θεολογία και εικονογραφία. Η επίθεση του Διαβόλου στον Αντώνιο πήρε τις μορφές οραμάτων, είτε σαγηνευτικών είτε φρικτών, και επίσης με τη μορφή πραγματικών σωματικών επιθέσεων. Κατά καιρούς, οι πειρασμοί εμφανίζονταν ως μοναχός που έφερνε ψωμί στις νηστείες του ή με τη μορφή άγριων θηρίων, γυναικών ή στρατιωτών. Από αυτούς τους ψυχικούς αγώνες, ο Αντώνιος αναδείχθηκε ως ο λογικός πατέρας του χριστιανικού μοναχισμού και ως σύμβολο της δύναμης της πίστης και της βοήθειας από την απόλυτη θεϊκή φιγούρα.
Το 1946, η εταιρεία παραγωγής ταινιών David L. Loew-Albert Lewin πραγματοποίησε διαγωνισμό για έναν πίνακα με θέμα The Temptation of St Anthony. Για τον Salvador Dali, αυτή θα ήταν η πρώτη και η τελευταία του φορά που συμμετείχε σε διαγωνισμό. Ο νικητής, Max Ernst, του οποίου το έργο τέχνης χρησιμοποιήθηκε στην ταινία The Private Affairs of Bel Ami, ήταν η πρωτοπόρος φιγούρα του ντανταϊσμού και του κινήματος του σουρεαλισμού . Ωστόσο, η πιο γνωστή εκδοχή της πίστης του Αγίου Αντωνίου που θριαμβεύει πάνω στους πειρασμούς της φρίκης της αμαρτίας και του κακού είναι, στην πραγματικότητα, η εκδοχή που ζωγράφισε ο Dali.
Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή