Ο θάνατος του Ντέιβιντ Λιντς, του αγαπημένου δημιουργού των εμβληματικών «Mulholland Drive» και «Twin Peaks», εγείρει ερωτήματα, καθώς φέρεται να επηρεάστηκε από τις πρόσφατες πυρκαγιές στο Χόλιγουντ.

Ο σκηνοθέτης ζούσε σε μια μωβ έπαυλη, σχεδιασμένη από τον γιο του Frank Lloyd Wright, η οποία χρειάστηκε να εκκενωθεί λόγω της πυρκαγιάς Sunset.

Το καταστροφικό συμβάν, που έπληξε τους λόφους του Χόλιγουντ, φαίνεται να επιβάρυνε δραματικά την ψυχική του υγεία.

Σύμφωνα με πηγές του Deadline, ο Λιντς αντιμετώπιζε ήδη σοβαρά προβλήματα υγείας, ενώ το εμφύσημα από το χρόνιο κάπνισμα τον περιόριζε στο σπίτι.

Ο ίδιος είχε αποκαλύψει πέρυσι στο Sight and Sound «έχω εμφύσημα από το κάπνισμα, και έτσι είμαι αναγκασμένος να μένω στο σπίτι, είτε μου αρέσει είτε όχι».

Οι πυρκαγιές και η κακή ποιότητα του αέρα στο Λος Άντζελες φαίνεται να επιδείνωσαν περαιτέρω την κατάσταση της υγείας του.

Μελέτες υποδεικνύουν ότι τα ηλικιωμένα άτομα με αναπνευστικά προβλήματα, όπως το εμφύσημα, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας έπειτα από πυρκαγιές.

Η είδηση του θανάτου του προκάλεσε σοκ στους θαυμαστές του, οι οποίοι πλημμύρισαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με μηνύματα θλίψης. Ένας χρήστης μάλιστα σχολίασε χαρακτηριστικά: «Το να πεθάνει από τσιγάρα και μια φωτιά που προκλήθηκε τόσο από τη φύση όσο και από τον ίδιο τον άνθρωπο… είναι βαθιά “λιντσικό”».

Ποιος ήταν ο εμβληματικός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λιντς

Γεννημένος στη Μιζούλα στην πολιτεία της Μοντάνα των ΗΠΑ το 1946, ο Lynch πήγε σε κολέγιο τέχνης τη δεκαετία του 1960 και έκανε την πρώτη του πειραματική ταινία μικρού μήκους, Six Men Getting Sick, ενώ ήταν φοιτητής στην Pennsylvania Academy of Fine Arts.

Μετακόμισε στο Λος Άντζελες το 1971 και σπούδασε κινηματογραφική παραγωγή στο AFI Conservatory, όπου άρχισε να γυρίζει την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία Eraserhead.

Η απήχηση του Eraserhead οδήγησε σε μια πρόταση από την εταιρεία παραγωγής του Μελ Μπρουκς να σκηνοθετήσει την ταινία «The Elephant Man» με πρωταγωνιστή τον Τζον Χερτ σε μια βιογραφία του Τζόζεφ Μέρικ τον παραμορφωμένο άνθρωπο του 19ου αιώνα ήταν υποψήφια για οκτώ Όσκαρ και εξασφάλισε στον Λιντς το κύρος του Χόλιγουντ.

Κερδίζει Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για την Ατίθαση Καρδιά, κερδίζει Ευρωπαϊκό Βραβείο Κινηματογράφου για το νεο-γουέστερν The Straight Story (1998), συστήνει στο Mulholland Drive τη Ναόμι Γουάτς κερδίζοντας πάλι βραβεία.

Αφού απέρριψε την πρόταση να σκηνοθετήσει την Επιστροφή των Τζεντάι, ο Λιντς συμφώνησε να γυρίσει τη διασκευή του επικού μυθιστορήματος επιστημονικής φαντασίας Dune του Φρανκ Χέρμπερτ, αλλά η ταινία άλλαξε σημαντικά τη μορφή της στο στάδιο της μεταπαραγωγής και αποδείχθηκε εμπορική. Αντί για τη σχεδιαζόμενη συνέχεια του Dune, ο Lynch αποφάσισε να γυρίσει μια πιο προσωπική ταινία: το σκοτεινό νουάρ θρίλερ του Blue Velvet (Μπλε Βελούδο).

Έγινε επιτυχία και είχε τεράστια επιρροή στους κριτικούς κατά την κυκλοφορία του το 1986, και είχε ως αποτέλεσμα τη δεύτερη υποψηφιότητα του Lynch για Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας.

Μεγάλο επίτευγμά του επίσης, στην τηλεόραση αυτή την φορά, όταν το 1990, ήταν το «Twin Peaks», μια σειρά που δημιούργησε με τον συγγραφέα Μαρκ Φροστ. Με τη δράση να ξεπηδά από την έρευνα της μυστηριώδους δολοφονίας ενός κοριτσιού γυμνασίου σε μια πόλη ξυλουργείου της Ουάσιγκτον, η εβδομαδιαία εκπομπή του ABC έκανε το ανεξήγητο βασικό σεναριακό στοιχείο της σύγχρονης αφηγηματικής τηλεόρασης.

Ο Λιντς ήταν γνωστός για την αντιπαράθεση σουρεαλιστικών ή απειλητικών στοιχείων με καθημερινά περιβάλλοντα, καθώς και για τη χρήση συναρπαστικών οπτικών εικόνων για να τονίσει μια ονειρική ποιότητα μυστηρίου ή μια απειλή».