Γράφει η κα. Μαρία Τσιλιμπάρη (*)

Στα «απόνερα» της πανδημίας, αναπτύχθηκε η προσδοκία μιας νέας αισιόδοξης πραγματικότητας που θα χαρακτηριζόταν από αύξηση της κατανάλωσης & θα οδηγούσε σε ανάκαμψη της Ελληνικής, της Ευρωπαϊκής, ακόμα και της παγκόσμιας οικονομίας. Δυστυχώς όμως, με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, την εν γένει γεωπολιτική αστάθεια και τον υψηλό πληθωρισμό, βιώνουμε άλλη μια πρωτόγνωρη κατάσταση που οι περισσότερες έρευνες οδηγούν στο συμπέρασμα της μη άμεσης αναστρεψιμότητας.

Σύμφωνα με δημοσιοποιημένα στοιχεία, εκτιμάται ότι η απαισιοδοξία στα νοικοκυριά έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης τους στην Ευρωζώνη, η οποία ανέρχεται σε € 70 δισ. ή € 500 ανά νοικοκυριό μόνο το 2022!

Στην χώρα μας, οι μικρές «δόσεις» στήριξης των νοικοκυριών που εφαρμόζονται από την πολιτεία, αναμφίβολα αμβλύνουν -επί του παρόντος- την οξύτητα του προβλήματος, χωρίς προφανώς να το εξαλείφουν. Η πολλά υποσχόμενη τουριστική περίοδος που διανύουμε , δημιουργεί επίσης ένα αίσθημα ευφορίας & αισιοδοξίας.

Το ερώτημα όμως είναι τί πραγματικά συμβαίνει με τις επιχειρήσεις…

Η σημερινή επιχειρηματική πραγματικότητα, πληγωμένη από τις «κρίσεις» των τελευταίων -τουλάχιστον –  14 ετών, πλήττεται τώρα από τον πόλεμο που σαν επακόλουθο έχει την εκτίναξη των τιμών των εμπορευμάτων (ενέργειας) στα ύψη, την αβεβαιότητα στις τιμές προσφοράς των αγαθών από μέρα σε μέρα και άρα την ανάλογη μείωση της ζήτησης με συνεπακόλουθο το μούδιασμα στις επενδύσεις, παρά το γεγονός ότι τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα (από την αύξηση των τιμών των εισροών) και η αυξημένη κερδοφορία έχουν θωρακίσει τις περισσότερες μεγάλες επιχειρήσεις.

Κατά συνέπεια πλήττονται και πάλι οι μικρότερες επιχειρήσεις, οι λεγόμενες “μικρομεσαίες” που όμως αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία της επιχειρηματικότητας της χώρας μας.
Στα προφανή ερωτήματα που απασχολούν… ποια νέα «αντανακλαστικά» πρέπει να  αναπτύξουν οι επιχειρήσεις (;) πόσο ανταγωνιστικές & πόσο άμεσα μπορούν να γίνουν (;) τι ποσοστό των αλλεπάλληλων αυξήσεων της ενέργειας και των α΄ υλών μπορούν να απορροφήσουν (;) πόσο μπορούν να στηρίξουν τους αγοραστές τους (;)… είναι άραγε οι απαντήσεις, η λύση στο πρόβλημα; Ή μήπως θα πρέπει να ασχοληθούμε με το κατά πόσο «θωρακισμένες» είναι οι επιχειρήσεις ώστε να αντέξουν ένα φαινόμενο «ντόμινο»;

Αν είμαστε σε θέση -ως αγορά- να αξιολογήσουμε το εύρος του «κινδύνου» & τις αλυσιδωτές επιπτώσεις που δύναται να επιφέρει , διαθέτουμε τα κατάλληλα εργαλεία & τα αξιοποιούμε για να προστατευτούμε; Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτών των «κινδύνων» απαιτούν σύγχρονα εργαλεία & σύνθετα ασφαλιστικο-οικονομικά προϊόντα που πρέπει να αξιοποιηθούν & να λειτουργήσουν συνδυαστικά για να δώσουν το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Η στρατηγική

Στην Nobilis Insurance Brokers εργαζόμαστε με γνώμονα τις στρατηγικές των πελατών μας και τις συνεχώς εναλλασσόμενες ανάγκες τους ώστε, σε συνεργασία με τις εταιρίες ασφάλισης πιστώσεων & τα τραπεζικά ιδρύματα, να δημιουργούμε κατάλληλα προϊόντα που συμβάλουν στην αντιμετώπιση των επιχειρηματικών κινδύνων.

Αντιμετωπίζουμε την κάθε επιχείρηση ως μια ξεχωριστή οντότητα, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που αναλύονται σε βάθος από την ομάδα της Nobilis Insurance Brokers, γεγονός που μας διαφοροποιεί στον κλάδο μας. Ενεργούμε πέρα από την απλή διαχείριση του προϊόντος, διότι συνεργαζόμαστε με τον πελάτη μας υποστηρίζοντας τον σε όλες τις διαδικασίες & αποτελούμε μέρος της επιχειρηματικής ομάδας που συμμετέχει ολιστικά στην εσωτερική διαχείριση των κινδύνων.

* Μεσίτης Ασφαλίσεων / Διαχειρίστρια στην Nobilis Insurance Brokers