Ο Νίκος Μάνεσης το πρωί του Σαββάτου μέσα από την εκπομπή του «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση» ανέφερε τις λανθασμένες τηλεθεάσεις που ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες η εταιρεία Nielsen.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι: «Να πούμε δυο λόγια για μια παρωδία που είναι σε εξέλιξη. Το μοντέλο των τηλεθεάσεων πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Καλό θα είναι αν βγουν διάφορες τηλεπερσόνες αύριο-μεθαύριο να μιλήσουν, καλό θα είναι να έχουν διαβάσει και να μην λένε – όπως την άλλη φορά – ότι όλα είναι μια χαρά με τις τηλεθεάσεις και σκόνταφταν πάνω σε μικρόφωνα. Εγώ δεν χαρίζω κάστανα επ’ αυτού.

Επί 3 ημέρες η εταιρεία μέτρησης τηλεθέασης Nielsen έδινε λάθος στοιχεία για την απήχηση των προγραμμάτων των τηλεοπτικών σταθμών την πιο κρίσιμη στιγμή του ανταγωνισμού. Πρόκειται για το τριήμερο 9, 10 και 11 Οκτωβρίου 2023 στη ζώνη prime time την ώρα του μεγάλου ανταγωνισμού, όπου έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ από τους σταθμούς για την παραγωγή των νέων προγραμμάτων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, τη Δευτέρα 9 Οκτωβρίου από την μέτρηση τηλεθέασης απουσίαζαν 1 εκατ. τηλεθεατές! Το γεγονός αυτό επισημάνθηκε στην εταιρεία αλλά η Nielsen υποστήριξε πως “οφειλόταν σε πρόβλημα της Digea”, χωρίς όμως να προσκομίζει στοιχεία που να επιβεβαιώνει τη θέση αυτή.

Το πρόβλημα με τα στοιχεία της μέτρησης συνεχίστηκε και την Τρίτη 10 και χθες Τετάρτη 10 Οκτωβρίου και η ΕΙΤΗΣΕΕ αναγκάστηκε να κάνει επισήμανση προς την εταιρεία. Η Nielsen, χωρίς να κάνει δημόσια ανακοίνωση, απευθυνόμενοι στους τηλεοπτικούς σταθμούς διαμήνυσε πως κάνει νέα έρευνα επί των στοιχείων. Και προς επιβεβαίωση, όσων προβληματίστηκαν με τους αριθμούς του διαστήματος 9-11/10 ενημέρωσε πως θα στείλει αναθεωρημένα αρχεία, αύριο το πρωί που θα περιλαμβάνουν το επίμαχο τριήμερο αλλά και για τη σημερινή μέρα, Πέμπτη 12 Οκτωβρίου.

Υπήρξαν δειλές αναπαραγωγές, μετρημένες από sites τηλεκριτικής. Περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση, για να μάθουμε πώς χάθηκαν 3 εκατομμύρια τηλεθεατές. Επίσημη ανακοίνωση. Εάν διαψεύσει το γεγονός η Nielsen, θα πρέπει να το δικαιολογήσει. Αν δεν το διαψεύσει, ερωτώ: θα δοθούν απαντήσεις εάν η απώλεια τηλεθεατών αφορά 3 και όχι 103 μέρες;…

Παράγοντες της αγοράς έλεγξαν μόνο αυτό το 3ήμερο, 9-11 Οκτωβρίου, και όχι άλλα χρονικά διαστήματα. Κάποιοι αισθάνθηκαν ότι ρίχτηκαν και το έψαξαν λίγο παραπάνω. Έρχονται αυτά τα στοιχεία και μπορεί να είναι ψευδή, γι’ αυτό περιμένουμε την ανακοίνωση. Αν είναι αληθινά, διορθώθηκε ή έχει γίνει 203 μέρες νωρίτερα;

Όπως και να ‘χει, η ιστορία αποκτά πια νομικό ενδιαφέρον, γιατί εάν επιβεβαιωθεί αυτό, στη χειρότερη των περιπτώσεων υπάρχουν διαφυγόντα κέρδη. Τι σημαίνει αυτό; Μου ρίχνεις την τηλεθέαση, άρα λιγότερες διαφημίσεις. Χάνει λεφτά το κανάλι. Άσε που κάποιοι έχουν χάσει και τη δουλειά τους λόγω των τηλεθεάσεων.

Τι έλεγα πριν από ενάμιση χρόνο για το θέμα; Το εξής πολύ απλό: ότι το μοντέλο που εφαρμόζεται για τις μετρήσεις της τηλεθέασης, θέλει εκσυγχρονισμό, να μπούμε στον 21ο αιώνα. Περιμένουμε επίσημη ανακοίνωση, γιατί εμείς τη σκαλέτα κάθε φοράτη φτιάχνουμε ανάλογα με την τηλεθέαση. Ή αυτό είναι συκοφαντικό και μηνύσιμο και πρέπει η Nielsen να απαντήσει, ή να το αποδεχθεί, να μας πει συγγνώμη και ότι το έφτιαξαν» ανέφερε ο Νίκος Μάνεσης.

Διαβάστε ακόμη: