Σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέρθηκε στο θέμα της επαναλειτουργίας των σχολείων. Επεσήμανε πως οι ειδικοί είναι αυτοί οι οποίοι θα δώσουν το «πράσινο φως» για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων γεγονός το οποίο παρακολουθείται καθημερινά σύμφωνα με το πως εξελίσσονται τα επιδημιολογικά δεδομένα στη χώρα μας.
«Ο,τι έχει να κάνει με τις δομές εκπαίδευσης και την επαναλειτουργία τους παρακολουθείται καθημερινά από την επιτροπή των ειδικών. Αναμένουμε τις εισηγήσεις τους και την απόφαση του πρωθυπουργού. Δεν υπάρχει κάποια σχετική ανακοίνωση για την επαναλειτουργία των σχολείων» επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας.
Να θυμίσουμε πως η κυβερνητική απόφαση για το κλείσιμο των σχολείων ισχύει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.
Η Υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα της τηλε-εκπαίδευσης μετά και τα όσα προβλήματα δημιουργήθηκαν με την πλατφόρμα της Webex αλλά και με τις αντιδράσεις μαθητών, καθηγητών και διδασκάλων.
«Πλέον η τηλεκπαίδευση «τρέχει» κανονικά» ενημέρωσε η Νίκη Κεραμέως κι αναφέρθηκε λεπτομερώς στο θέμα αυτό καθώς «προφανώς υπήρξαν και τεχνικά ζητήματα και ενδεχομένως να υπάρξουν και άλλα. Είναι ένα τεράστιο ψηφιακό έργο, που πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους» σημείωσε η Υπουργός.
Στη χώρα διενεργείται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Έχουμε κατά μέσο όρο από 38.000 με 39.000 παράλληλες συνεδρίες γυμνασίων και λυκείων και 55.000 νηπιαγωγείων και δημοτικών σε όλη τη χώρα, όπως δήλωσε η Νίκη Κεραμέως.
Η διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, την οποία παραχώρησε η Υπουργός, δόθηκε με αφορμή τη δημόσια διαβούλευση που τέθηκε το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για τη αναδιάρθρωση και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ). Το προτεινόμενο νομοσχέδιο επιχειρεί μια συνολική αναδιάρθρωση και αναβάθμιση ενός κρίσιμου τομέα της εκπαίδευσης, με συστημικό ρόλο στην αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας και στη δημιουργία νέων ευκαιριών για μαθητές, σπουδαστές και εργαζόμενους, ο οποίος ωστόσο ταλανίζεται από χρονίζουσες στρεβλώσεις και δυσλειτουργίες.
Βασικός στόχος της μεταρρύθμισης είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που αφορούν στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και αποβλέπουν στην αναδιοργάνωσή του, σε συμμόρφωση με το σύγχρονο θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και της ψηφιακής διακυβέρνησης. Ευρύτερος στόχος η επιτάχυνση και βελτίωση της διοικητικής δράσης του ΙΕΠ, προκειμένου να ενδυναμωθεί ένας κεντρικός πυλώνας επιστημονικής υποστήριξης του έργου του ΥΠΑΙΘ.