Σε κρίση βρίσκεται Nike. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η 28η Ιουνίου, όταν μία μέρα μετά τις δυσμενείς προβλέψεις των στελεχών της για το επόμενο έτος, η μετοχή της έπεσε κατά 20%, στη χειρότερη ημέρα για την εταιρεία παπουτσιών από την αρχική δημόσια προσφορά της το 1980.
Οι καταναλωτές δεν προτιμούν τα κλασικά παπούτσια της μάρκας, ενώ η Wall Street, απογοητευμένη από τη μετοχή της Nike -που έχει πέσει 30% από την αρχή του έτους- ζητά ανοιχτά «αλλαγή καθεστώτος» στην ανώτερη διοίκηση, σημειώνουν οι Financial Times.
Παράλληλα την άνοιξη, όταν ξεκίνησε η σεζόν του Major League Baseball, αποδείχτηκε ότι οι στολές που προμήθευσε η Nike ήταν διάφανείς και τα γράμματα έμοιαζαν μικρά και φτηνά, προκαλώντας παράπονα από τους παίκτες και δηκτικά σχόλια από τους οπαδούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Επιπλέον οι διαδοχικοί γύροι απολύσεων, με περίπου 1.940 θέσεις εργασίας να έχουν χαθεί στη Nike από το 2020, σε συνδυασμό με την αναδιοργάνωση στις αθλητικές κατηγορίες σε ανδρικά, γυναικεία και παιδικά σχέδια, διατάραξαν την εστίαση των υπαλλήλων.
Έχοντας απομακρυνθεί τους μακροχρόνιους συνεργάτες χονδρικής πώλησης, ανταγωνιστικές μάρκες όπως η Hoka, η On και η New Balance πήραν το μερίδιο αγοράς της Nike σε αλυσίδες όπως η Foot Locker. Στην εξαμηνιαία έρευνά της για τους έφηβους αγοραστές, η Piper Sandler παρατήρησε τον Απρίλιο ότι η κατοχή της Nike στην πρώτη θέση των προτιμώμενων εμπορικών σημάτων υποδημάτων είχε αρχίσει να υποχωρεί, μειούμενη περισσότερο από 2% σε διάστημα έξι μηνών, ενώ η New Balance ήταν ο μεγαλύτερος κερδισμένος.