Σε διευκρινιστική δήλωση με τη οποία «ξεκλειδώνει» πλήρως την τύχη του GSI, προχώρησε η γαλλική Nexans την Παρασκευή, μετά τις αναφορές στον Τύπο για την πορεία της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου-Ισραήλ.

Όπως τονίζει η εταιρεία, όλα τα καλώδια υψηλής τάσης συνεχούς ρεύματος (HVDC) που έχουν ήδη κατασκευαστεί για το έργο έχουν εξοφληθεί πλήρως, γεγονός που την απαλλάσσει από οποιαδήποτε οικονομική έκθεση σε περίπτωση αλλαγών ή καθυστερήσεων στην υλοποίηση.

Παράλληλα, η Nexans υπογραμμίζει πως η τεχνολογία HVDC που διαθέτει, παραμένει σε ισχυρή ζήτηση διεθνώς, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε διαθέσιμη παραγωγική δυναμικότητα να μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα σε άλλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ή προγραμματίζονται.

Τι επιδιώκουν οι Γάλλοι

Η δήλωση της Nexans επιδιώκει να ξεκαθαρίσει τα βασικά ζητήματα που αφορούν τον στρατηγικό και χρηματοοικονομικό χαρακτήρα του έργου, τα οποία απαντούν σε φήμες ή ανησυχίες για την πορεία της ηλεκτρικής διασύνδεσης.

Η εταιρία διευκρινίζει δηλαδή ότι έχει ήδη εισπράξει τα χρήματά της, ανεξάρτητα από το αν τελικά το έργο προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση ή υπάρξουν τροποποιήσεις (π.χ. καθυστερήσεις, ακυρώσεις, αλλαγές στο σχεδιασμό).

Επομένως δεν κινδυνεύει να χάσει χρήματα, ούτε έχει «εκτεθειμένη» παραγωγή ή αποθέματα. Αυτό είναι ένα μήνυμα προς τις αγορές και τους μετόχους ότι η εταιρεία δεν διατρέχει επιχειρηματικό κίνδυνο λόγω πιθανών προβλημάτων στο GSI.

Ωστόσο η Nexans επαναλαμβάνει με απόλυτη σαφήνεια αυτό που είχε δηλώσει προχθές η διοίκηση και στους αναλυτές κατά την τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά της αποτελέσματα. Ότι δηλαδή έχει επεξεργαστεί plan B για το πολύπαθο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης και ότι υπάρχει η δυνατότητα το καλώδιο να χρησιμοποιηθεί αλλού.

Όπως αναφέρει στη σύντομη δήλωσή της, τα HVDC καλώδιά της είναι περιζήτητα διεθνώς (π.χ για διασυνδέσεις στη Βόρεια Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τις ΗΠΑ κ.α.)

Συνεπώς, αν το GSI καθυστερήσει ή αλλάξει, και κάποια παραγωγική δυνατότητα της εταιρείας «απελευθερωθεί» (π.χ. χρόνος σε εργοστάσια), θα μεταφερθεί σε άλλα έργα που είτε ήδη «τρέχουν», είτε ετοιμάζονται.

Διαβάστε ακόμη: