Μετά από ένα ιλιγγιώδες ράλι που πρόσθεσε περισσότερα από 230 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία, η Wall Street δείχνει ότι η κορυφή της Netflix μπορεί να έχει φτάσει.
Η μετοχή της εταιρείας streaming εκτοξεύτηκε σχεδόν κατά 340% από το χαμηλό του Μαΐου 2022 στο υψηλό ρεκόρ τους στις αρχές του μήνα. Η αύξηση των εσόδων ήταν ισχυρή λόγω της καταστολής της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης και της εισαγωγής συνδρομών με χαμηλότερες τιμές, υποστηριζόμενες από διαφημίσεις. Αλλά καθώς η εταιρεία ετοιμάζεται να ανακοινώσει τα κέρδη του τρίτου τριμήνου την Πέμπτη μετά το κλείσιμο, ορισμένοι ανησυχούν ότι αυτοί οι παράγοντες μπορεί να εξαντλήσουν την ισχύ τους.
Η Netflix είχε μια περίοδο «εξαιρετικής» εκτέλεσης, αλλά «έπρεπε να στηριχθεί περισσότερο σε νέους παράγοντες ανάπτυξης για να διατηρήσει την αύξηση των εσόδων σε διψήφια ποσοστά, και ορισμένα από αυτά, όπως η πληρωμένη κοινή χρήση, είναι πιθανό να τραβήξουν προς τα εμπρός τη μελλοντική ανάπτυξη», έγραψε ο αναλυτής της Barclays Kannan Venkateshwar. Πρόσφατα υποβάθμισε τη μετοχή σε underweight, λέγοντας ότι οι προσδοκίες για την αύξηση των εσόδων φαίνονται υπερβολικά αισιόδοξες.
Το ράλι άφησε τη μετοχή της Netflix σε απόσταση 3% από τον μέσο όρο των τιμών-στόχων των αναλυτών, γεγονός που σημαίνει ότι η Wall Street δεν βλέπει τη μετοχή να κινείται πολύ περισσότερο μέσα στους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Αυτό την τοποθετεί στις 20 χαμηλότερες μετοχές του δείκτη Nasdaq 100 για τις τεκμαρτές αποδόσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η Netflix αναμένεται να ανακοινώσει αύξηση των εσόδων κατά 14% το τρίτο τρίμηνο, ακολουθούμενη από σταδιακή επιβράδυνση για τις επόμενες τρεις περιόδους. Αυτό είναι χαμηλότερο από το μέγιστο της αύξησης 17% το περασμένο τρίμηνο. Οι πωλήσεις και το μέσο έσοδο ανά μέλος έχουν γίνει βασικοί δείκτες για την εταιρεία μετά την αλλαγή του επιχειρηματικού της μοντέλου ώστε να προσφέρει πολλαπλά επίπεδα τιμολόγησης.
Καθώς η αύξηση των εσόδων επιβραδύνεται, η μετοχή μπορεί να αρχίσει να φαίνεται πολύ ακριβή για ορισμένους επενδυτές. Η Netflix διαπραγματεύεται με 32 φορές τα μελλοντικά κέρδη, πάνω από τον Nasdaq με 26 φορές και πολύ υψηλότερα από άλλους παρόχους streaming, όπως η Walt Disney Co. με 19 φορές και η Paramount με μόλις 7 φορές.
«Η μετοχή είναι πολύ ακριβή, οπότε θα πρέπει να βελτιώσουν το μέρος «E» του δείκτη «P/E» αν η μετοχή πρόκειται να συνεχίσει να προχωρά», δήλωσε ο Μάθιου Μάλει, επικεφαλής στρατηγικός αναλυτής αγοράς της Miller Tabak + Co. LLC. «Θα πρέπει να συνεχίσουν να επεκτείνουν τις διαφημιστικές τους συνεργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο για να βελτιώσουν σημαντικά την κερδοφορία τους».